TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

+3
Bikinipop
Cliffhanger
Apanpapan
7 posters

Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tor 27 mar - 12:37

Samma elva igen? Eller ska Sakho gå in på Daggers bekostnad som motvikt till Adebayor? Jag vill se GJ som VB och Flanno dricka HB.


           Mignolet

Flanno   Skrtel  Sakho  Gj

       Gerrard   Hendo

Sterling   Cou      Suarez

          Sturridge
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger tor 27 mar - 13:19

Jag är såklart för att spela in Sakho, men jag vet inte om det är riktigt rätt läge nu. Mittbackarna var bra på nytt igår, och jag kan nästintill bortse från hur virrig jag tycker Dagger var mot Cardiff. Tycker allmänt att organisationen i backfyran varit väldigt bra sen dom här fyra grabbarna fått spela ihop sig lite. Vore vanskligt att börja experimentera med att få in Sakho nu. Röstar nog för att vi kör vidare med samma backlinje tills någon faller ur ramen rejält.

I övrigt är det nog inte så mycket att tveka på. Om alla är friska på söndag räknar jag med att det blir samma elva som igår, med den möjliga förändringen att Sterling får starta istället för Allen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Bikinipop tor 27 mar - 19:35

Håller med er ovan. I det här läget är elvan inte så jävla mycket att snacka om och det är inget läge för att experimentera heller.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn fre 28 mar - 19:42

Cliffhanger skrev:Jag är såklart för att spela in Sakho, men jag vet inte om det är riktigt rätt läge nu.

Rätt, däremot skule jag vilja stärka upp det det centrala mittfältet genom att stoppa dit Allen, tänk typ som vi spelade mot Everton (och detta till viss del beroende på att Tottenham har så dålig högerback. Alltså:

-------Gerrard-------Allen-----------

Henderon---Cou---------------
--------------------------------Suarez---
-----------------Sturridge-------------
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall fre 28 mar - 20:49

Har lyckats tacka ja till en gratisbiljett till Malmö-Falkenberg utan att ha en aning om att den går på helt fel tid (söndag 17.30). Jag som inte ens bryr mig om den matchen Sad

Ger mig fan på att jag sitter här sent på söndagkvällen och skriver "Det var väl kanske lika bra att jag missade den här matchen.." Sad((((((

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf lör 29 mar - 12:26

Jag hade också behållt Allen..

Dom har ändå Bentelab och Dembele där i mitten. Med Cou och Sterling tappar vi nog för mycket. Plus att vi har 7 raka, så tror inte man bytar flera spelare.

Ska kolla MOTD mot förra Spurs på lunchen nu Very Happy:D:D
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 29 mar - 13:43

jägarn skrev:Rätt, däremot skule jag vilja stärka upp det det centrala mittfältet genom att stoppa dit Allen, tänk typ som vi spelade mot Everton (och detta till viss del beroende på att Tottenham har så dålig högerback. Alltså:

-------Gerrard-------Allen-----------

Henderon---Cou---------------
--------------------------------Suarez---
-----------------Sturridge-------------

Yes, köper den uppställningen rakt av! Ju mer jag tänkt på saken så har jag kommit fram till att Sterling gott kan få starta på bänken imorrn igen.

Intressant att du nämner Tottenhams svaga högersida. Naughton gjorde två misstag i deras match mot Southampton som ledde till mål, och det hoppas jag vi också kan utnyttja. Han är då fanken inte en bra spelare överhuvudtaget.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf lör 29 mar - 13:46

Älskar att vi får möta tråkiga gubbar istället för Lamela t ex.. Haha, jävla Sherwood.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn lör 29 mar - 21:38

Cliffhanger//

Det kan såklart vara lite vanskligt att starta med Suarez på en kant med som du skriver så är Naughton varken speciellt bra i offensiven (gjorde dock ett hyfsat assist i deras senaste match) eller i defensiven, förhoppningsvis skulle vi kunna utnyttja detta. Man kan faktiskt se att vissa lag gör detta mot oss, då Flanno inte är den mest spelskickliga ytterbacken i ligan. Någon som minns när Zenden spelade vänsterytter hos oss för några år sedan och många lag helt sonika lät bli att försvara på vår vänsterkant, skrämmande.

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan sön 30 mar - 9:00

Känner mig lite för kaxig inför denna match. Tottenham är inte bra och det ryktas att Ade är borta(men han startar säkert brukar vara så). Men jag jinxar och säger 3-0 till oss. Bjud mig på tre öl var av olika sorter om jag har rätt. Dock inga Mafisenöl( Sofiero GulBlå Kung och annat "gott")  king 
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf sön 30 mar - 9:03

Sterling mot Naughton hade varit kul. Men jag spelar gärna med Cou också.. 3-1 säger jag.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 sön 30 mar - 9:24

Chelsea-förlust, City-kryss, serieledning vid vinst, mål i 21 raka första halvlekar, 7 raka segrar, nyfödd Stevie och inte en utan två (!) skytteligaledare. Murphy säger att det luktar torsk här.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf sön 30 mar - 12:19

Glöm inte en extremt najs bänk Wink
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger sön 30 mar - 12:39

Börjar känna mig rejält jävla nervös. Faktorerna Mattis talar om ovan pekar ju helt klart på att allt kommer gå åt helvete idag...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf sön 30 mar - 13:09

Haha, jag jobbar, inte många kunder inom butiksbranschen idag. typ 18 grader ute. Kollar Everton på en TV för 70 papp ist. Börjar också bli nervös. Ska ta en lagavulin på taket när jag kommer hem.

Tänkte på en sak, 2-1 mot sunderland kändes okej, man får ha plattmatcher. Men mot United och Spurs så vill jag bara fucking tvåla till dom igen.

Arsenal City och Chelsea har jag inte samma känsla mot. Konstigt?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger sön 30 mar - 14:07

Usch, är alldeles matt efter det som hänt på Olympia och i Helsingborg. Jag får försöka åsidosätta det och börja tagga för vår match istället!

Spännande att Buck väljer att droppa Allen till förmån för Sterling. Nu jävlar kommer det att bli fart framåt iallafall. Tror vi kommer ha en ambition liknande den mot Everton och Arsenal, nämligen att gå på knock och sänka dom innan första halvlek är över.

EDIT: Såg precis Spurs elva. Sherwood verkar gå in med någon form av självmordstaktik. Bentaleb ska alltså sköta det defensiva arbetet själv hos dom på mittfältet... Det ska vi sannerligen kunna utnyttja.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn sön 30 mar - 14:55

Sherwood ska ha creed för att ställer upp med ett offensivt lag, samma sak gör Rodgers. Blir full fart detta..Smile
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger sön 30 mar - 16:59

Egentligen behövs det inte ens skrivas något. Jag är så jävla stolt över det här gänget spelare. Det är verkligen intressant att lyfta fram det som Glenn pratade om idag, nämligen att vi är ett LAG. Vi må ha individuella spelare i yppersta världsklass, men det är kollektivet som har fört oss till toppen. Wow.

Nu tänker jag ta till stora ord här... Tredje målet vi gjorde idag var i mitt tycke ett av dom allra snyggaste vi gjort på hela säsongen. Tålamodet vi hade i backlinjen när vi byggde upp spelet i backlinjen var så förbaskat fint. Jag minns inte hur många passningar som gick mellan Skrtel, Agger och Mignolet och för varje passning började Spurs pressa högre och aggressivare. Och sen hittar vi ut med en boll till Flanagan som lugnt och fint vänder bort deras ytter (minns inte vem) innan han hittade Cou. Så fruktansvärt fint och jag skulle vilja kalla det ett typiskt Brendan Rodgers-mål.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn sön 30 mar - 17:57

Vilken match, vi dominerar stort från avspark. Skönt att Rodgers lyssnar till mig, åtmonstonde till viss del. Han startar alltså till Surez med utgångspunkt på vänsterkanten. Där lekar han med deras högerback och kommer till några fina lägen, borde egentligen gjort fler mål.

Flera andra var rusktigt bra idag, Skrtel är dominat i backlinjen och Johnson fyller på i vanlig ordning (töntarna på bland annat svenskafans.se som inte såg att han var skadad i höst kan slänga sig i väggen), Cou fortsätter att skjuta och gör mål. Bäst av alla var dock Sterling, vilken match han gör, han var verkligen överallt och lekt med de flesta motståndarna han fick emot sig.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Bikinipop sön 30 mar - 20:43

Var på Olympia i dag vilket gjorde att jag missade matchen. Jag hade från början tänkt att först se HIF, för att sedan knalla till en bar och se Liverpool, men med tanke på scenerna, i samband med, och efter matchen valde jag bort Liverpool. Har sett målen, men trots att jag håller mer på Liverpool än på HIF hade jag inte någon som helst lust att se matchen. Skönt med en seger i alla fall.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mattis-8 mån 31 mar - 9:27

Jag har inga känslor för varken HIF eller DIF men jag kan relatera till vad du pratar om Bikinipop. Fotbollen tog ett liv igår, då är det svårt att engagera sig i glädjen som ska följa tre poäng. Jag minns att jag gick vilse i mina känslor när Ivan Turina dog, och det var ändå "bara" livet som tog ett liv. Det här mordet är ju sporten skyldig till. Mitt AIK premiärar ikväll och det känns liksom bara som ett spektakel.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf mån 31 mar - 9:58

Kollar ej på svensk fotboll, men har helt tappat suget på all fotboll nu.

Stort credd till Liverpool dock som gjorde min eftermiddag lite bättre.

Alla var fenomenala, tredjemålet kommer läsas upp på Liverpools måndagsmöte, be so sure.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Sön 30/3 17:00 	Liverpool FC - Tottenham 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Sön 30/3 17:00 Liverpool FC - Tottenham Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet