TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

+6
jägarn
Apanpapan
Flightcrank
Niklas J
Philip Rolf
Mafisen
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 20:32

Shelvey var helt ok i första när han spelade i "Gerrards position", i andra har han sjunkit neråt och lirat jämte Spearing och där ska han inte vara....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 20:35

Downing är för övrigt iskall idag, vilket är väldigt oroväckande eftersom han nog ligger nära en startplats i finalen. Återstår att se om det får inverkan på Kennys laguttagning.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 20:41

Hendo är äckligt bra i mitten ja, bara massa one touch.
Carroll jättebra idag.
Kuyt, Maxi, Downing, och en massa andra vet ju i bakhuvudet att detta inte är en viktig match, och att dom inte lär bli uttagna.
Dom var dåliga, de ja försökte säga.

Shelvey hade inte sin bästa match, MEN han kämpar fan alltid, upp och ner. Bara att ta nya tag.

STERLING, är KUNG, han har fått 10 min gånger 2 mot Fulham och Wigan, båda gångerna så blir det alltid frisk fläkt frammåt, eller frispark.
Älskar honom :) Väntar bara på Suso nu.

Hej Piteraq, gillar din analys.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 20:42

Haha, kollade nyss TBR på SF, typ 15 nya namn jag aldrig sett, dom kommer alltid vid förlust, så jävla sjukt :P
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 20:45

Ja jag gjorde en snabbkoll där jag med, det var de vanliga nicken som kommer vid förlust och sedan var det några nya. Tråkigt att se Sad
Mafisen kommer att ha fullt upp...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 20:49

Det är för övrigt väldigt tydligt hur vi tappar mittfältet i andra. Jag vet inte om det är för att Henderson går ut och Shelvey får ta ett kliv ner eller om det är för att vi börjar spela mer 4 4 2 men det såg inte bra ut.
Sterling såg pigg ut och han kan nog bli riktigt bra när han vuxit till sig lite. En försäsong med A-laget kommer att göra honom gott.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 20:50

Trodde på förhand att det skulle bli avslaget och det blev det. Frustrerande ändå att de som får chansen knappt ens ser ut som de försöker ta den.

Downing börjar jag surna rejält på. Totalt iskall. Mitt tålamod där är snart slut känns det som. Har visat lite tecken på gryende form under våren, men på sistone har han dalat igen. Måste vara nåt som sitter i skallen på karln, för jag känner inte igen honom från Villatiden. Han blev utspelad på en kvart av en 17- åring. Sterling visade att om man utmanar sin back, så händer det saker. Mycket bra inhopp.

Coates blandar och ger. Visar ibland prov på "Hyppiäkvaliteten" när han sticker in en tå i situationerna och tar undan bollen lekande lätt. Och sen ibland ser han osäker ut som sjutton. Men han kommer bli bra, det är jag övertygad om.

Kuyt. Ja suck. Det är nog rätt att han får lämna i sommar.

Maxi visar igen att han är en super sub. Absolut ingen startspelare.

Enrique måste genomgå medicinsk behandling i sommar, där han får lite offensiva hjärnceller, för jag tycker han tar fel beslut 80 % av gångerna han kommer upp mot boxen.

Doni var bra.

Nu kanske jag sitter och drar för stora växlar på en intet- match, men jag tycker aldrig det finns en ursäkt för dålig inställning.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 20:51

Flightcrank skrev:Det är för övrigt väldigt tydligt hur vi tappar mittfältet i andra. Jag vet inte om det är för att Henderson går ut och Shelvey får ta ett kliv ner eller om det är för att vi börjar spela mer 4 4 2 men det såg inte bra ut.
Sterling såg pigg ut och han kan nog bli riktigt bra när han vuxit till sig lite. En försäsong med A-laget kommer att göra honom gott.

Tyckte det såg ut som om Shelvey försökte göra för mycket. Det funkade bättre när han hade Henderson bakom sig, så han kunde fokusera mer på sin offensiva uppgift.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Jimmy_ tis 1 maj - 20:53

Frustrerande match helt klart men med en så B-betonad elva som dessutom inte har spelat ihop något särskilt så skulle man väl inte ha alltför höga förhoppningar på förhand. Man får väl ta fram det positiva som främst var insatserna från Carroll och Doni. Sterlings inhopp var ganska bra det också men i övrigt rätt slätstruket faktiskt.
Jimmy_
Jimmy_

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 20:55

Mafisen skrev:
Flightcrank skrev:Det är för övrigt väldigt tydligt hur vi tappar mittfältet i andra. Jag vet inte om det är för att Henderson går ut och Shelvey får ta ett kliv ner eller om det är för att vi börjar spela mer 4 4 2 men det såg inte bra ut.
Sterling såg pigg ut och han kan nog bli riktigt bra när han vuxit till sig lite. En försäsong med A-laget kommer att göra honom gott.

Tyckte det såg ut som om Shelvey försökte göra för mycket. Det funkade bättre när han hade Henderson bakom sig, så han kunde fokusera mer på sin offensiva uppgift.
Mjo, det är väl det som är grejen. Han ska spela i Gerrards roll lite högre upp i banan för precis som Gerrard så är försvarsarbete något som han inte har fått lära sig. Henderson ska däremot lira bredvid vår DM likt Alonso gjorde på sin tid. I första tog Shelvey väldigt många löpningar in i boxen och såg väldigt pigg ut, i andra när han hade lägre position var han inte i närheten av att skapa något offensivt.

Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 20:57

Jimmy_ skrev:Frustrerande match helt klart men med en så B-betonad elva som dessutom inte har spelat ihop något särskilt så skulle man väl inte ha alltför höga förhoppningar på förhand. Man får väl ta fram det positiva som främst var insatserna från Carroll och Doni. Sterlings inhopp var ganska bra det också men i övrigt rätt slätstruket faktiskt.

Nä, man kan faktiskt inte lacka med typ 3 matcher kvar på säsongen där hälften av dagens lag inte kommer att spela varken på Lördag eller nästa säsong.
Kul med Sterling som sagt, och kul att både Hendo och Carroll börjar komma upp i betyg.

Trodde faktiskt Coates skulle fibbla sig förbi där i slutet och dra in den. Hahaha, glömmer aldrig när Coates drog bizzan, jag bara reste mig, men sa inget, de va det sjukaste.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av PiTeRaQ tis 1 maj - 21:11

Mafisen- Förstår dig precis.. Tycker och tror högre om Downing än vad han visat i vår röda tröja. Han visar inte ofta att han vågar att utmana tyvärr.

Enrique kladdar ju på bollen som om den hade klister och han inte kan bli av med den.. Spelar i fel läge till en trängd spelare istället för att förflytta bollen inåt i planen..

LFC i övrigt så tycker jag att dom gör samma misstag som dom gjort hela säsongen = För lite spelare på djupet & alldeles lite "genomskärare" nästan allt går i sidled (förutom Shelveys felpass) typ för att sen dängas upp på skallen på Andy och det är !"?¤?!#%/U(=#"%)"(#Y%!`störande..
Vet inte varför vi endast har 1-2 spelare i boxen när inlägg kommer heller men jag antar kallt att det är något Kenny velat för vi har då inte överbefolkat motståndarens straffområde direkt (förutom sista 5 när vi ligger under och luftvapnet sätts in = Mittback upp och nicka)..

Trevligt initiativ med ett riktigt forum.. Hoppas det blir trevligare stämning här än på andra ställen Wink... Y N W A
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Cliffhanger tis 1 maj - 21:16

Aj, aj. Den där insatsen var inte en fröjd för ögat om man säger så. Det luktade försäsong om mycket i den här matchen: spelarnas inställning, det faktum att Anfield inte ens var fullt und so weiter. Bara att bryta ihop och samla ihop sig inför lördag.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 21:29

Ja, tror det är rättså lugnt att det gick som det gick med tanke på Lördag. Jävlar vad sjuk stämning det kommer att vara :S
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 1 maj - 21:41

En liten analys av dagens match. Av fem solar så får lagets totala insats 0,1 solar. Detta var bland det värsta jag sett på länge och maken till håglös insats har jag inte sett förut. Snudd på att mitt division sju lag skulle hänga med i dagens tempo.

Sett över hela matchen är det enbart Carroll, Doni, Hendo som förtjänar ett godkänt. Av de som startar. Av de som får komma in gör Enrique en stabil insats defensivt. Sterling gör mer än vad man kan vänta sig av en 17-åring. Han är pure class och kommer bli asbra! Gör en sak dålig och det är när han snubblar fram i tre Fulham-spelare, därefter gör han inte ett misstag.

...och det leder mig till vår tredje inhoppare. Herr Downing. Jag bemödar mig inte ens att kommentera det. Jag har försvarat både Carroll och Downing under den värsta anstormningen. Men nu börjar mitt tålamod tryta angående Downing (Carroll har ju börjat blomma ut nu). Någon skrev på TBR att någon måste sagt till honom att han är oönskad med tanke på hur han "kämpar".

---

...men å andra sidan så var ju inte denna match särskilt viktig. Men man kan tycka att spelare som vill visa att de ska vara förstahandsval borde vara taggade idag.

Eh vafan, laddar om batterierna för lördag!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 22:10

Ja, lördag som gäller.

Säger god natt, viktigt morgonmöte.........

Haha, YNWA
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 2:24

Flightcrank skrev:Shelvey var helt ok i första när han spelade i "Gerrards position", i andra har han sjunkit neråt och lirat jämte Spearing och där ska han inte vara....

MOT nowich var det ju tvärt om, kass längre fram i bann o det blec bättre när han bytte med Gerrard.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Apanpapan ons 2 maj - 5:08

Vi förlorar på ett "självmål",vi har mer boll en massa skott på mål och spelar med reservlaget.Tycker att vi gör en helt ok insats och att vi borde ha vunnit.Carroll var bra och dominerade luften.Shelvey var bra i Gerrards position.Spearing kom fel i positionsspelet och missade flertalet passningar han är väl den som utmärker sig mest i negativ bemärkelse.Skrtel gör väl inte sin bästa match heller.

Men personligen struntar jag helt i ligan och hoppas vi vinner på lördag.Det är den viktigaste matchen sen CL Finalen,
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Philip Rolf ons 2 maj - 19:09

Apanpapan skrev:Vi förlorar på ett "självmål",vi har mer boll en massa skott på mål och spelar med reservlaget.Tycker att vi gör en helt ok insats och att vi borde ha vunnit.Carroll var bra och dominerade luften.Shelvey var bra i Gerrards position.Spearing kom fel i positionsspelet och missade flertalet passningar han är väl den som utmärker sig mest i negativ bemärkelse.Skrtel gör väl inte sin bästa match heller.

Men personligen struntar jag helt i ligan och hoppas vi vinner på lördag.Det är den viktigaste matchen sen CL Finalen,

Sista raden, well said my friend.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet