TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

+7
fotpall
mattyb
Niklas J
Philip Rolf
wewonitfivetimes
Mafisen
Flightcrank
11 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Flightcrank sön 6 maj - 9:06

Dags att blicka mot nästa match, kommer vi att studsa tillbaka i en match som egentligen inte betyder speciellt mycket?

Personligen så hoppas jag att vi kan göra en bra match och avsluta säsongen med två vinster. Skulle kännas skönt att vinna sista matchen hemma, inte minst med tanke på hur det har sett ut hemma den här säsongen...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Mafisen sön 6 maj - 20:38

Vet inte ens om jag orkar ladda om. Matchen igår var det som kunde rädda säsongen.

Det jag hoppas på är att några ynglingar får chansen. Ett längre inhopp för Sterling vore najs.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 21:03

The Return of Fernando Torres to Anfield....
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Philip Rolf sön 6 maj - 21:21

En sak är rolig, alla pratar om Sterling hela tiden (även jag). Men SUSO? Jag har sett typ 25 hela junior matcher, han är helt jävla outstanding.

De är precis som att alla vänsterfotade människor inte kan bli av med bollen Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 21:34

Philip Rolf skrev:En sak är rolig, alla pratar om Sterling hela tiden (även jag). Men SUSO? Jag har sett typ 25 hela junior matcher, han är helt jävla outstanding.

De är precis som att alla vänsterfotade människor inte kan bli av med bollen Razz
Jag har fått känslan att han stagnerat sedan han kom till LFC, typ Pacheco. Han kändes mycket närmare A-laget för 1,5 år sedan.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Niklas J mån 7 maj - 7:56

Ok nu bryter vi ihop och kommer igen.

PS; Tro det eller ej men ja, jag jobbade.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Philip Rolf mån 7 maj - 9:50

Nejnej, han ska bara växa till sig lite. Han är verkligen outstanding i reserverna. Samma som Robinson.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Niklas J tis 8 maj - 6:38

Caroll och Suarez. Nu får fan Suarez börja visa att han är spelaren vi hoppas på. Carroll vinner allt, Suarez står offside eller är inte i närheten. Hur svårt kan det vara att gå på en yta och ta bollen Carroll vinner?

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av wewonitfivetimes tis 8 maj - 7:17

Niklas J skrev:Caroll och Suarez. Nu får fan Suarez börja visa att han är spelaren vi hoppas på. Carroll vinner allt, Suarez står offside eller är inte i närheten. Hur svårt kan det vara att gå på en yta och ta bollen Carroll vinner?
Nog för att Carroll varit bra senaste månaden. Men Suarez har väl visat betydligt mer än Carroll att han är en storspelare?

Jag är inte förvånad att Suarez inte är lämpad i den rollen. Toppforward är inte hans grej då han både saknar den där riktiga speeden och förmågan att undvika offside. Det är inte hans roll i min bok.

Det är bara under den senaste månaden jag har kunnat känna igen spelaren Carroll från tiden i Newcastle. Suarez har å andra sidan en extremt stor pusselbit för vår offensiv enda sedan han kom.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Philip Rolf tis 8 maj - 11:51

Att Carroll spelat upp sig senaste månaden är ju jättebra Smile
Suarez visade att han KAN göra enkla mål, så om dom båda bara är TRÅKIGA i 1 år så kmr dom göra 15+ båda 2.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Philip Rolf tis 8 maj - 11:54

Btw, hur fan ska detta gå ikväll :S. Vilka spelare skulle möjligtvis kunna vara taggade? Haha. FAAAN

Carroll kan va taggat helt seriöst. Suarez har det i blodet. Sterling hade nog gjort gott med 45 minuter. Kuyt vill avsluta snyggt. Doni är sugen. Coatez sugen. Hendo spelar alltid. IN MED SUSO!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av mattyb tis 8 maj - 12:09

Jag är rädd för att det blir lite halvtråkig uppställning ikväll. Dvs inga junisar, knappt ens på bänken, utan det blir Maxi, Kuyt, Aurelio och co som sitter där och ugglar som vanligt.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av fotpall tis 8 maj - 13:16

Skulle inte förvåna mig om det är dom som står på planen heller.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Mafisen tis 8 maj - 14:42

Dalglish har hintat att det blir "starkaste" laget ikväll, vad det nu innebär. Kanske att Downing bänkas till förmån för Sterling. Razz
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Flightcrank tis 8 maj - 15:12

Ser gärna Maxi som inhoppare men absolut inte som startspelare (han verkar vara lite av en super sub), Sterling från start och Maxi in efter 65? Very Happy
På högerkanten kör vi Suarez, kom igen nu Kenny, våga dra ner Suarez på kanten och kör med Andy på topp. Ska det vara starkaste laget så ska naturligtvis Andy starta!
Men som allt kungen säger så ska vi nog ta det hela med:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Apanpapan tis 8 maj - 18:14

Liverpools lag: Reina, Carragher, Agger, Skrtel, Johnson, Henderson, Maxi, Downing, Shelvey, Suarez, Carroll

Bänken: Doni, Coates, Kelly, Spearing, Sterling, Bellamy, Kuyt

Reina

GJ Carra Skrtel Agger

Downing Henderson Shelvey Maxi

Suarez Carrol

Känns fan inte helt stabilt.Vart är Gerrard?Agger vänsterback?Nej helt nöjd är jag inte.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av jägarn tis 8 maj - 18:28

Helt bisarrt att Kuyt en får starta, en spelare som alltid gör ett bra jobb mot topplagen och ofta mål i viktiga matcher.

Kennys första och kanske största misstag var att bänka Kuyt framför Henderson och därefter bara spela honom sporadiskt.

Hur ska Henderson och Shelvey klara av Chelseas tuffa mittfält?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Flightcrank tis 8 maj - 20:14

Jag gjorde misstaget att gå in på TBR och läsa och det var domedagsstämning.

Kan väl tillägga att det just nu står 3-1....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av jägarn tis 8 maj - 20:55

Det är sådan här kvällar som man minns varför man valde det den röda örnen då vi spelade Nintendo på 90-talet.

Hur kan laget spela så bra i vissa matcher och så bedrövligt i andra? Carroll och Suarez är matchens två lirare, Henderson och Shelvy är två andra spelare som måste nämnas.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Flightcrank tis 8 maj - 21:02

Matchen sekvens måste ändå vara när Torres minns vad som hände [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] och bestämmer sig för att backa istället för att gå upp i duell vid Carrolls inlägg i slutet.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Flightcrank tis 8 maj - 21:04

För övrigt var det väl skönt att vi avslutade fint hemma och fick spela ut. Jag tänker inte dra för stora växlar av matchen men resultatet var väldigt positivt.

Måste ändå säga att jag är förvånad över att Chelskispelarna som "tävlar" om en plats i startelvan i finalen inte tar chansen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av wewonitfivetimes tis 8 maj - 21:09

Fantastiskt kul match att se idag.

Reina - Visst, lite klumpig på deras första mål men revanscherar sig rejält.

Glen - Herregud vilken passning till Carroll. Underbart att se.

Skrtel&Carra - Stabila och sätts typ aldrig på prov.

Agger - Är egentligen emot att Agger spelar VB men det är riktigt kul att se hans offensiv i den rollen!

Henderson - Kul som fan att han får göra mål. Såg ut som en sten lyftes från hans axlar.

Shelvey - Tycker han visar upp större kvalitéer än Hendo. Också grymt kul att han får göra mål.

Maxi - Jag tycker Maxi är klass. Är verkligen ledsen att han inte fått fler chanser i år.

Downing - Well... Jag tycker att han inleder bra och jag är glad att han är i alla fall INVOLVERAD i det som händer. Tycker det var onödigt att han skulle slå straffen? Skulle han fått någon confidence boost av att sätta 4-0 på straff? Vettefan. Nu kändes det som hans självförtroende gick i botten igen och han var den sorgliga Downing i andra halvleken.

Suarez - Ja, vad ska man säga? Kreativ som ingen aning. Har en fot med i allt som händer offensivt. Som vanligt.

Carroll - Enormt roligt, imponerade och fantastiskt att se Carroll lyfte sitta spel de senaste veckorna. ÄNTLIGEN börjar vi känna igen bjässen från Newcastle. För ärligt talat... Jag förstår att vissa vill "back Carroll" men att påstå att han varit bra när han varit högst medioker sedan han kom är ju bara rätt larvigt. Men herregud vad han lyft sitt spel senaste veckorna. Arbetsinsatsen går inte att jämföra med tidigare. Styrkan, viljan och killer-instinkten han visar när ett inlägg kommer är grym. Tidigare gick han omkull larvigt enkelt och ägnade halva matcherna med att skrika "fuck off" till domaren. Det är extremt sällan jag tycker det är inställningsfråga när det gäller spelarna. Men i Carrolls fall är det verkligen det. Har inget med taktik, lagkamrater eller något annat att göra. Det är upp till Carroll själv.

Carroll har nu gett LFC en enormt svår fråga inför sommaren... Ett en anfallare ska värvas har vi alla tjatat om. Men har Carrolls spel senaste veckorna satt stopp för de planerna? Spelar han som han gjort nu så är det bortkastade pengarna faktiskt. MEN vad händer om vi i höst får se den Carroll som vi sett hans första 13-14 månader i Liverpool? Då är vi i samma kris som innan. Vi har ju sett många spelare i år ha smått fantastiska formtoppar för att sedan tyna bort. (Läs Bellamy)
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av PiTeRaQ tis 8 maj - 21:23

wwift// Både Carroll och Suarez skulle må bra av en riktig konkurrent där uppe då Kuyt lär lämna! Får vi konkurrens på varje position så håller sig spelarna sig på tårna och behåller fokus utan att bli loja Lex Enrique.

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av wewonitfivetimes tis 8 maj - 21:27

PiTeRaQ skrev:wwift// Både Carroll och Suarez skulle må bra av en riktig konkurrent där uppe då Kuyt lär lämna! Får vi konkurrens på varje position så håller sig spelarna sig på tårna och behåller fokus utan att bli loja Lex Enrique.

Jag hoppas innerligt att vi alltid kommer spela 4-3-3/4-2-3-1 med Carroll som spets, Suarez på ena kanten och sedan en kreativ Suarez-liknande spelare på andra kanten. Frågan är... Vem?
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 10:55

Hoilett? Ja tack. Varför? Enkelt, han försöker alltid göra sin gubbe och har en utomordentlig fysik så han på vänsterkanten (funkar även i ett 4-4-2).

Moses? Tveksam till honom faktiskt. Ser hellre Hoilett om vi ska ha en snabb ytter. Sen lägger vi en stor summa på en riktigt bra spelfördelande mittfältare som är riktig klass. Jag blir nöjd om vi enbart gör två sådana värvningar. Däremot vill jag jättegärna ha in Ramirez också då han har mycket talang och kan bli en av yttersta världsklass i framtiden!

Men Hoilett på vänsterkanten är mitt svar! Visst kommer vi att få konkurrens där, men blir väl lättare att köpa loss honom nu när B'burn åkt ut!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC  - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00 Empty Sv: Liverpool FC - Chelsea, Tisdag 8/5 21:00

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet