TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

+9
fotpall
Scrooge
Flightcrank
Cliffhanger
A-Field
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Niklas J
Mafisen
13 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 10:47

Vi drar igång försnacket till finalen på lördag redan nu tycker jag. Smile
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 10:48

Finns bara ett frågetecken för mig - Vem spelar centralt med Henderson? Spearing eller Shelvey?

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty KOLLA HÄR!

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 11:06

Jag har tänkt jättemycket på det här med vårt centrala mittfält.

Vi har:
Spearo, Gerrard, Hendo, Shelvey, Adam, Lucas samt Aquilani.

Liverpool har alltid varit ett av världens bästa försvarande lag som egentligen byggde sitt spel på pass and move eller på sjuka kontringar.

Nuförtiden med detta lag, som faktiskt HAR klass men inte visar det så blir vi ett bollförande lag, även mot City och United t ex.

Spearo Lucas
Gerrard

Är enligt mig det bästa pga att Spearo och Lucas är båda passningsskickliga, Gerrard får göra vad han vill, men den trion hotar inte så mkt, rätt defensiv.

Lucas
Gerrard Hendo

Kan va den bästa offensivt. Men var är då Adam, med sitt skott, samt att han faktiskt hade många assist innan skadan. Och var är Shelvey som alltid rusar in i boxen.

Gerrard Lucas

Om vi kör 4-4-2

Så är valet rätt enkelt, men det kommer aldrig att hända.

Jag blir iaf galen, jag ser stor potential i Hendo, Shelvey, Spearo.
Inte i Aquilani, Adam :(.

Mot Chelsea vill jag se:

Gerrard, Spearo och Hendo, om han nu spelar på rätt plats!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 11:08

Gerrard bör spela till höger eller släpande i ett 442 om det skall spelas så. Finns liksom ingen annan plats han verkligen kommer till rätta, det var rätt uppenbart mot Norwich också.

Henderson är boss.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 12:34

Hendo har gjort VÄLDIGT MÅNGA one touch som har slutat med friläge.

2 snabba är Suarez friläge som han chippar långt över (inte den nu senaste, utan innan) den andra är Downings friläge mot typ United eller Chelsea.

Båda dom slår han utan att kolla på sin medspelare, det är inget normalt, det är sjukt bra speluppfattning, att som Iniesta veta var sin medspelare är innan man får bollen.

I praktiken så kollar man blixtsnabbt upp mot sin medspelare, EFTER att passen slagits till sig, men INNAN man fått den på foten. Försök göra de i 90 min utan nackspärr haha.

Niklas J, nicka du ngt på TBR?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 12:37

Sjävlklart nickade jag något på TBR!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 13:44

SOH?

Sjukt haha :D Nice.
Jag har inte fått Wayne saken?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 13:48

Nej just fan, det har jag glömt. Jag ordnar med ett paket när jag kommer hem ikväll! Har knappt varit inne på SF, sist så avgick jag ju.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 14:00

Niklas J skrev:Nej just fan, det har jag glömt. Jag ordnar med ett paket när jag kommer hem ikväll! Har knappt varit inne på SF, sist så avgick jag ju.

Lugnt, inte så bråttom.

Ja, vad fan bråka ni om?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 14:01

Philip Rolf skrev:
Niklas J skrev:Nej just fan, det har jag glömt. Jag ordnar med ett paket när jag kommer hem ikväll! Har knappt varit inne på SF, sist så avgick jag ju.

Lugnt, inte så bråttom.

Ja, vad fan bråka ni om?

Hörre du moderatorn - gå inte OT i matchtrådar! Wink

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 14:21

Niklas J skrev:
Philip Rolf skrev:
Niklas J skrev:Nej just fan, det har jag glömt. Jag ordnar med ett paket när jag kommer hem ikväll! Har knappt varit inne på SF, sist så avgick jag ju.

Lugnt, inte så bråttom.

Ja, vad fan bråka ni om?

Hörre du moderatorn - gå inte OT i matchtrådar! ;)

My bad, ny på moderator fronten ;(
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 7:53

Huvudvärk nu alltså.

Hade hoppats på att Kuyt visade i alla fall något men icke. Carroll måste spela känns det som, men det är ju precis sådant spel som chelseas mittbackar skulle älska, speciellt Terry.

Nae, här blir det lurigt värre. Med tanke på hur det såg ut igår så hade jag ju nästan föredragit Suarez och Bellamy på varsin sida om mittfältet där Gerrard är spetsen framför Henderson och..... Ja, det är frågan.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 2 maj - 8:40

Diskussionen om vårt centrala mittfältet? Spero har väl knappast ett bra passningsspel? Tycker han slarvar något enormt med både enkla och svåra passningar. Lucas är demon och Gerrard börjar bli äldre men håller än så länge. Bortsett från Aqua (som jag knappast tror är kvar nästa säsong) har vi ett - i mina ögon - tunnt centerfält. Gerrard och Lucas är klass. Men bakom där har vi många gånger sett att det blir kaos när någon eller båda av dem är borta. Henderson är denna tids "Lucas". Hendo kommer bli bra, han kommer lyckas. Folk är bara så dumma och naiva att de tror att han blir bra med en gång bara för att han kostade 200 miljoner. Det är först när du börjar komma uppåt 24-25 som du börjar nå en bra peak på din karriär som innermittfält av den enkla anledningen att det krävs en del rutin. Lex. Lucas.

Shelvey borde lånas ut till en PL-klubb där han får speltid regelbundet (ex. Bolton), Adam funkar utmärkt i en trea med Lucas och Gerrard på det centrala mittfältet. Henderson funkar också i den rollen och bör gå före Adam. Dock har jag svårt att se ifall han skall ligga i en "nummer-tio-roll" eller som "sittande" mittfältare med Lucas. Faktum är att han gjorde en bra insats som högerback när han fick chansen där.

---

Det var off topic sett till vad denna tråd handlar om. Jag tror Hendo, Spearing och Gerrard spelar på lördag och jag tror att vi kommer göra en grym match. Och vinna. Vi kommer kunna skratta åt Arsenalfansen som ständigt hånar oss. Behålla Suarez, krydda med några sköna lirare och komma tillbaka, starkare än någonsin, nästa säsong!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 10:27

Spearing vill för mycket med sina passningar, därför går det fel.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av A-Field ons 2 maj - 17:48

Tror att matchen på Lördag blir en riktig holmgång!

Klar är iaf att Liverpool lär ju inte spela på samma sätt mot Chelsea som de gjorde igår mot Fulham. Lär vara rejält taggade.
Klart skall vi dock ha för oss är att Chelsea är ett helt annat lag än det vi skåpade ut 2 ggr på raken i höstas.
Liverpool slår ur underläge. Är nog inte många som tror på en LFC vinst med tanke på vad Chelsea presterat på senaste tiden.
Får inte så lite ågren av tanken på att Torres skulle sänka oss på Wembley och att det verkar som om Carragher just nu är före Skretl i kön.
Vilket är helt galet...
Hendo, Spearing och Gerrard på mitten för övrigt.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Mafisen tor 3 maj - 5:46

Konstigt ändå att Chelsea vilade Lampard, Mata, Drogba, Cole igår, det var ju trots allt en viktig match för dem. Känns som att chansen, eller risken kanske man ska säga, är liten att de spöar Bayern i finalen, och de är väl i riktig risk att missa 4:e i ligan.

Tycker statistiken är emot oss på lördag, då vi vunnit 4 i rad mot dem. Alla såna där streaks ger mig alltid kalla kårar att de kommer att brytas.

På lördag har vi inte råd med några passagerare a la Downing om det ska gå vägen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Niklas J tor 3 maj - 6:48

Tror Downing skulle göra en bra match i finalen. Vi såg ju hur han höjde sig mot Cardiff.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Cliffhanger tor 3 maj - 8:33

Niklas J skrev:Tror Downing skulle göra en bra match i finalen. Vi såg ju hur han höjde sig mot Cardiff.

Han verkar trivas på Wembley i allmänhet, han var ju hyfsat framträdande i semin mot Everton också. Jag tror definitivt han får starta på lördag, trots att han var ganska slätstruken både mot Norwich och Fulham.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Mafisen tor 3 maj - 9:47

Hoppas det. Jag gillar ju Downing i grunden och har så gjort sedan hans tid i Middlesborough, därför är det så ledsamt att man inte känner igen honom.

F ö så har jag sjuk längtan till matchen på lördag. Hoppas verkligen man får vara glad och lycklig på lördagskvällen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank tor 3 maj - 10:35

Mafisen skrev:Konstigt ändå att Chelsea vilade Lampard, Mata, Drogba, Cole igår, det var ju trots allt en viktig match för dem. Känns som att chansen, eller risken kanske man ska säga, är liten att de spöar Bayern i finalen, och de är väl i riktig risk att missa 4:e i ligan.

Jag blev riktigt förvånad när jag såg startelvan, tre av dem kom ju iofs in men man kan kanske ta det som ett tecken på att Drogba startar mot oss. Men att man skulle prioritera bort ligan är riktigt knasigt. Det borde ju vara väldigt relevant för dem att vara klara för CL nästa år, att hänga upp ett eventuellt avancemang på att man ska vinna finalen känns inte speciellt smart. Frågan är om det var RDMs beslut att vila vissa spelare eller om det var Roman som bestämde. Känns inte helt troligt att Roman skulle tillåta RDM att schabbla bort chansen till fjärdeplatsen på det här viset.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank tor 3 maj - 10:39

Downing vill jag nog ha från start med Bellamy på andra kanten. Kenny verkar lite på Downing och han har ju som sagt höjt sig tidigare i matcher som verkligen betyder något. Att han var så fruktansvärt iskall och osynlig mot Fulham talar mot honom men å andra sidan så var det en ganska så avslagen match och det var inte många som gjorde en godkänd andra halvlek. Kuyt var inte speciellt lyckad han heller och Henderson vill jag inte se på kanten. Maxi är en supersub och då återstår bara Bellars och Downing.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 3 maj - 10:44

Märkligt som fan hur dom ger bort CL-platsen. Tänker dom sig att de ska vinna mot Bayern i Munchen? Nej den här chansen kommer inte Munchen släppa. Och faktum var att Bayern var det bättre laget i semifinalen. Det blir nog knivigt för Chelsea och dom står lite på samma grund som oss just nu. Förlust i både FA-Cupen och CL-finalen (framför allt den sistnämnda) lär ju innebära en fiaskossäong, specielt om de nu skulle missa fjärdeplatsen. Vinner de CL är deras säsong överraskande bra förvisso. Men precis som för oss (där FA-Cupen är grädden på moset) så måste de nog vinna sin mest prioriterade cup (CL) för att supportrarna skall vara nöjda - eller kvalificera sig till den igen.

Hur som helst håller jag Chelsea som favoriter då deras flyt på senare tid varit anmärkningsvärt. Men likt förbaskat tror jag att Gerrard höjer bucklan av en enkel anledning. Vi är Liverpool FC. Det sitter i väggarna och Kenny vet hur han skall placera sina trupper för att vinna! Vi kommer förhoppningsvis ta tag i taktpinnen medan Chelsea försöker kontra med Ramires och de andra snabba grabbarna på ytterpositionerna samt eventuellt Torres på topp.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Cliffhanger tor 3 maj - 11:18

Hur ställer sig folk till vem som spelar på topp för Chelsea på lördag? Jag räknar med att Di Matteo fortsätter på den inslagna vägen och kör med antingen Torres eller Drogba från start. Personligen är jag betydligt mycket räddare för Drogba än för Torres, då det känns som att han har ett rejält fysiskt övertag på våra mittbackar (vem har han egentligen inte ett fysiskt övertag på?) samtidigt som han har kommit igång mer och mer på sistone. Dessutom har han ju en förmåga att ställa till djävulskap när han möter oss. Torres kan nog Agger eller Skrtel få stopp på, även fast han också visat gryende form. Svårt det här, men hoppas dom startar med Torres.

Nu tycker jag att det borde bli lördag så en del av den här satans nervositeten släpper pale.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Scrooge tor 3 maj - 18:55

Om Carra startar på lördag så hoppas jag att det i så fall är i en 3-backs linje. Att peta Agger eller Skrtel i finalen är bara helt och hållet fel.

Henderson, Spearing och Gerrard ska spela CENTRALT. När Hendo spelat centralt har jag imponerats av honom. Många bra passningar.
Carroll och Suarez är givna.

Scrooge
Scrooge

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank tor 3 maj - 19:36

Jag är mer rädd för Drogba än Torres, mest för att Drogba har varit förhållandevis het under våren medan Torres bara har blixtrat till.
Under matchen igår så såg det inte speciellt bra ut när de båda spelade tillsammans så RDM kör nog vidare med en ensam anfallare och två offensiva yttrar.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet