TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

+8
Daniel N'Grogg (D.23)
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Apanpapan
TedMoberg
Mattis-8
Cliffhanger
Bikinipop
12 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop mån 28 jan - 15:11

Okej, dags att släppa debaclet i Oldhammatchen och fokusera på nästa uppgift, nämligen Arsenal borta. Med tanke på att ingen utom möjligtvis Gerrard visade upp något av värde mot Oldham så känns elvan en aning svårgissad.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger mån 28 jan - 15:14

Jag funderar mest på om det blir så att Carra får kliva in mot start. Hade varit ett märkligt beslut av Buck att "vila" honom mot Oldham annars. Får kallsvettningar vid tanken på en löpduell mellan Carra och Walcott i 86:e när det står 1-1.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 mån 28 jan - 15:16

Hoppas verkligen på ett "baktungt" lag. Typ Sturridge, Downing Suarez framåt. En mittfälts trio med Lucas, Stevie och Hendo. Ser gärna att Carra tar plats i backlinjen också. Ordning och reda får bli prio ett!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger mån 28 jan - 15:21

Mattis-8 skrev:Hoppas verkligen på ett "baktungt" lag. Typ Sturridge, Downing Suarez framåt. En mittfälts trio med Lucas, Stevie och Hendo. Ser gärna att Carra tar plats i backlinjen också. Ordning och reda får bli prio ett!
Jag skriver under på det, även om jag skulle välja Skrtel istället för Carra. I matcher som den mot Norwich så har jag inget emot att han spelas, men mot Arsenal på Emirates så ser jag honom helst på bänken. Det sägs att Reina, Enrique och Johnson alla är friska igen, vilket naturligtvis bidrar till trygghet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop mån 28 jan - 15:22

Ja, att CARRA får starta känns givet. Skulle emellertid vilja se Borren i anfallsuppsättningen på något vänster, då hans löpstyrka kan göra mycket skada mot Arsenals relativt tunga försvar.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 mån 28 jan - 15:27

Nja, inget ont om Borren (heter han det nu?Smile) men en forward utöver Suarez får räcka. Lagoma korvar som farsan säger. Med alla tre kan det bli Olham all over ju.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop mån 28 jan - 15:32

Tycker definitivt att vi skall lobba för Borren som smeknamn. Som jag skrev ovan har jag svårt att se hur han skall få plats, men Downing var inte bra mot Oldham och med ordinarie? ytterbackar och ett semidefensivt centralt mittfält ser jag ändå en poäng med att spela honom. Vi är ju de som på något sett måste vinna.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger mån 28 jan - 15:40

Jag röstar ner smeknamnet Borren. Försvenskade smeknamn på utländskt folk har jag i regel oerhört svårt för. Och ja, Bikini lägger fram ett bra case angående varför han kan vara ett alternativ. Jag väljer däremot att placera honom på bänken då vi kan behöva Downings defensiva arbete. Fast med det sagt så inser jag ju att både Johnson och Enrique bör starta, vilket gör att det defensiva understödet från Downing inte är riktigt lika viktigt. Fan, det är svårt det här... Okej, Borini får starta!

EDIT: Efter en snabb googling så visar det sig att borr heter trapano på italienska. Där har vi ett smeknamn som heter duga! Il Trapano!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av TedMoberg mån 28 jan - 17:15

Jag instämmer med somliga av de föregående talarna.
Jamie Carragher bör asolut starta. Tycker att skrtel har varit förvånansvärt dålig ju längre säsongen har gått.
Dags att låta legenden spela, han e hungrig och kan än! Skrtel behöver motiveras i form av konkurrens. Carra kan vara motivationen!

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop mån 28 jan - 17:36

Cliffhanger skrev:Jag röstar ner smeknamnet Borren. Försvenskade smeknamn på utländskt folk har jag i regel oerhört svårt för. Och ja, Bikini lägger fram ett bra case angående varför han kan vara ett alternativ. Jag väljer däremot att placera honom på bänken då vi kan behöva Downings defensiva arbete. Fast med det sagt så inser jag ju att både Johnson och Enrique bör starta, vilket gör att det defensiva understödet från Downing inte är riktigt lika viktigt. Fan, det är svårt det här... Okej, Borini får starta!

EDIT: Efter en snabb googling så visar det sig att borr heter trapano på italienska. Där har vi ett smeknamn som heter duga! Il Trapano!

Kör vi på Trapano då.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan mån 28 jan - 18:05

Jag tror jag behöver alkohol till denna match...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 mån 28 jan - 18:48

Tumme på den också apan.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Apanpapan mån 28 jan - 21:22

monkey
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 mån 28 jan - 23:03

Jag hitter ingen plats till Borini i elvan på onsdag. han var väl dessutom rätt dålig igår? Inte för att det skulle ha varit unikt eller så, men ändå. Nej, Downing på en kant sen kan BR få placera ut Suarez och Sturridge bäst han vill. In med Carra som sagt. Enrique är så klart given om han är hel.


Il Trapano är taget!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen tis 29 jan - 10:41

Personligen tycker jag inte Carragher skall starta mot Arsenal av den enkla anledning att laget vi möter har många snabba spelare och jag tvivlar på att Carrgher hänger med dem. Däremot borde han startat mot Oldham, men det är en annan historia.

I övrigt får man hoppas att GJ och Enrique kan spela från start.

Allen var enligt mig väldigt blek mot Oldham och det visade sig återigen att han inte skall spelas samtidigt som Henderson. Den sistnämnde tar dock plats centralt på mitten tillsammans med Lucas och Gerrard.

Två av tre anfallare känns gjutna i Suarez och Sturridge. Vem den tredje blir är mer öppet, men då Wisdom antagligen inte kommer spela HB utan snarast GJ drar jag en lans för Borini som offensivt känns i alla fall som minst klassen bättre än Downing. Sterling och Suso får starta på bänken.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 29 jan - 12:33

Borren, Studge, och Suarez på topp ju. Det räcker inte att försvara sig till en vinst, vi går för 3 pinnar!

Lucas, Hendo, och Gerrard so har nämnts i mitten för att säkra upp.

Agger och Skrtel är våra bästa mittbackar och de brukar fungera bra tillsammans (till skillnad från t.ex. Skrtel och Carra) och bör därför starta. Carragher är en legend men känns inte gjuten mot ett så snabbt lag. Det finns en gräns för hur långt bra positionsspel och vilja räcker, och den har passerats borta mot Arsenal.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 tis 29 jan - 12:38

Klart vi går för tre pinnar vilket är mycket lättare om vi inte släpper in tre bollar. Vi ska ha bollen inte Arsenal. Possession, possession, possession. Nej, Borini får snällt vänta till 60-70 med sin närvaro. Downing var inte särskilt stark mot Oldham men det delar han med de flesta. Han är trots allt i god form och borde få starta.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 29 jan - 22:13

Hade varit intressant att se Enrique tillbaka på en kant om han är spelklar...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mattis-8 tis 29 jan - 22:21

Du menar framåt? Tja, jag förespråkar som sagt en defensiv elva på onsdag. Så varför inte? Dessutom var han ju riktigt bra där tidigare i år. Nästan så att hans bästa matcher har kommit från den positionen till och med.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Mafisen ons 30 jan - 8:43

Jag vill se spring i benen, fight, jävlaranamma, never say idé- attityd. Jag vill se hög press och att vi utnyttjar Arsenals svagheter.

Jag vill se Lucas, Henderson och Gerrard på mitten. Jag vill se Johnson och Enrique som ytterbackar och Suarez, Sturridge och Borini på topp.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bikinipop ons 30 jan - 10:31

Mafisen skrev:Jag vill se spring i benen, fight, jävlaranamma, never say idé- attityd. Jag vill se hög press och att vi utnyttjar Arsenals svagheter.

Jag vill se Lucas, Henderson och Gerrard på mitten. Jag vill se Johnson och Enrique som ytterbackar och Suarez, Sturridge och Borini på topp.

Laughing Det var i sanning nytänkande

I övrigt köper jag dina tankar.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Synthpoparen ons 30 jan - 11:02

Enrique skall enligt mig självfallet lira VB så vi kan spela GJ som HB.

Skall för övrigt bl intressant att se vem av Borini och Downing som startar samt inte minst om Carragher startar som MB. Något säger mig att så kan bli fallet...

...Sedan kanske Buck överraskar och låter Allen starta till förmån för Henderson.

Om man bortser från eventuella skador är det väl bara de tre positionerna som man kan sätta frågetecken för inför matchen.

Frågan är om någon mer spelare trillar in innan fönstret stänger, men truppen skulle må bra av att få in en back-up till VB ( gärna då någon som dessutom kan spela MB ) samt ett alternativ till Lucas. Dock tror jag att det enda som eventuellt kan ansluta mera är Ince och inte mig emot om så blir fallet.

Är det någon mer än jag som verkligen saknar Arbeloa?

Den spelaren var verkligen guld värd då han kunde spela på samtliga försvarspostioner och sköta defensiven klanderfritt.

Avslutningsvis hatten av för Newcastle som fått väldigt mycket fotbollsspelare för investerat kapital.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av PiTeRaQ ons 30 jan - 11:49

Varför inte punktera Calzonen med en spetsad Allan?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 30 jan - 12:21

Lite onödigt att komma hit och spela Allan va?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Cliffhanger ons 30 jan - 12:56

Synthpoparen skrev:Är det någon mer än jag som verkligen saknar Arbeloa?

Den spelaren var verkligen guld värd då han kunde spela på samtliga försvarspostioner och sköta defensiven klanderfritt.
Du är inte ensam om att sakna honom. Alltid gedigen, alltid professionell. Gjorde nästan aldrig en dålig match. I mångt och mycket en perfekt spelare att ha i truppen just tack vare hans mångsidighet. Att få in den typen av allroundförsvarare i sommar vore inte helt fel. Det behöver inte handla om någon världsklasslirare, bara någon som är djävulskt stabil och som klarar av att göra jobbet på flera positioner.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD Empty Sv: Arsenal - Liverpool 30/1 20:45 Viasat Fotboll/HD

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet