TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

+15
Bill Shankly is Legend
APZ
Mattis-8
IzzyDizzy
PiTeRaQ
wewonitfivetimes
Flightcrank
Niklas J
Mafisen
Philip Rolf
Apanpapan
jägarn
Daniel N'Grogg (D.23)
Röda Stjärnan
Busen B
19 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Philip Rolf tor 7 jun - 23:31

Jäääättegärna AJ. Han är fruktansvärt bra. Men har man 8 världsspelare på 4 positioner så är de klart att man inte får spela.

Tror han hade bombat in både mål och ass. Hade gett mycket för honom dessutom då jag inte tror han kmr floppa någonstans.

Å andra sidan har jag alltid gillat han skitmkt Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av PiTeRaQ lör 9 jun - 11:17

Aj är väl lite väl bollkär eller?.. Sen vettitusan om inte det vore bättre att skapa en AJ tråd istället för att diskutera han i en Rodgers tråd Razz ÄLLÄ?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Mafisen lör 9 jun - 19:37

YOLO!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Philip Rolf sön 10 jun - 21:18

#THATSHITCRAY
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av IzzyDizzy sön 17 jun - 20:53

Jag är sugen som attan på AJ, men enligt en kompis som är ett City-fan så är han verkligen aldrig bra när han får chansen på 90 minuter. Hans mål och ass dyker oftast upp i slutskede av matcher där han hoppat och matchen i stort sett är avgjord. Någon som har mer koll?

Sedan är han ju HY, där tycker jag utan tvekan att Suarez skall lira, på samma sätt som i Ajax. Suarez högst ger jag inte mycket för under Rodgers. Där ska vi ha Carroll som avslutar anfallen med sin tyngd.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Philip Rolf sön 17 jun - 20:54

Halft rätt tråd. Men jag såg klippet när Liverpools kids vinner med 9-0 där Sterling gör 5 underbara rutinerade mål.

På läktaren sitter då, KD, Sammy, Comolli och Clarke.
Hur dom INTE kan lira Sterling mer är för mig HELT osannolikt.

Visst, det var en match, men fyfan vad bra han var ett helt år.
Samma med Suso!

På tal om Suso kan jag berätta att han hade passat in så sjukt bra under Rodgers! Han tappar ALDRIG boll, snälla låt killen spela!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Mafisen tis 19 jun - 18:28

Alltså, ju mer han hör Rodgers prata, så blir jag mer och mer nöjd med denna tillsättning.

Han verkar ha alla verktyg, skarp taktiker, bra med spelarna, har media lindad runt sitt lillfinger, vet vad klubben står för etc etc.

I like him.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Mafisen tis 19 jun - 18:29

Philip Rolf skrev:Halft rätt tråd. Men jag såg klippet när Liverpools kids vinner med 9-0 där Sterling gör 5 underbara rutinerade mål.

På läktaren sitter då, KD, Sammy, Comolli och Clarke.
Hur dom INTE kan lira Sterling mer är för mig HELT osannolikt.

Visst, det var en match, men fyfan vad bra han var ett helt år.
Samma med Suso!

På tal om Suso kan jag berätta att han hade passat in så sjukt bra under Rodgers! Han tappar ALDRIG boll, snälla låt killen spela!

Är du full? Smile Känns som det ska vara i Akademitråden.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av wewonitfivetimes tis 19 jun - 21:28

Mafisen skrev:
Philip Rolf skrev:Halft rätt tråd. Men jag såg klippet när Liverpools kids vinner med 9-0 där Sterling gör 5 underbara rutinerade mål.

På läktaren sitter då, KD, Sammy, Comolli och Clarke.
Hur dom INTE kan lira Sterling mer är för mig HELT osannolikt.

Visst, det var en match, men fyfan vad bra han var ett helt år.
Samma med Suso!

På tal om Suso kan jag berätta att han hade passat in så sjukt bra under Rodgers! Han tappar ALDRIG boll, snälla låt killen spela!

Är du full? Smile Känns som det ska vara i Akademitråden.
Akademi-tråden var inte skapad när han skrev inlägget. Det var det där inlägget som fick mig att skapa tråden.

Men jag vill inte på något sätt dementera att Philip Rolf är full.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Philip Rolf ons 20 jun - 17:54

Alltid full Sad
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Mattis-8 tor 21 jun - 20:54

Jag ser framemot att få Sigurdsson presenterad. Längtar även tills han blir Ziggy Stardust med hela klubben. Ramires och Affelay känns också som krydda som kan passa. Jag är fruktansvärt svag för Johnson, men visst verkar det lite dyrt. Oavsett värvningar är väl det man ser framemot mest vad Rodgers kan göra med det vi har. Kan alla nå upp till en rimlig nivå är inte någon plats särskillt akut.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 3 jul - 9:30

Brendan Rodgers i talkSport och där fastslår han att han har planer på att addera 3-4 personer till truppen med att man inte kommer värva för värvandets skull. Samtidigt säger han att det är få som kan komma in och göra en skillnad för Liverpool och att det (förmodar jag) blir viktigt att scouta karaktär etc.

Dessutom viftar han bort rykten om att Suarez skulle vara på väg bort. Han säger att Suarez ser fram emot kommande säsong och att man kommer prata om att förlänga hans kontrakt.

Fö. kan jag inte förstå vad det är för fel på italienska klubbar, först Milans pajaserier med Aquilani och nu skambuden på Van Persie och Suarez.
Jag undrar om dom inte skäms över sig själva?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Flightcrank tis 3 jul - 10:17

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Fö. kan jag inte förstå vad det är för fel på italienska klubbar, först Milans pajaserier med Aquilani och nu skambuden på Van Persie och Suarez.
Jag undrar om dom inte skäms över sig själva?
Felet är att det inte finns några pengar i varken Italien eller de italienska lagen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 3 jul - 13:57

Nej, men då ska man inte bete sig som jävla tiggare heller. Har dom inte pengar får dom väl för fan fixa det och inte hålla på med massa skämtsummor (sett till hur transfermarknaden utvecklat sig). Det irriterar mig att de fjantar runt sig på det viset.

Å andra sidan irriteras jag ännu mer över hur löjlig transfermarknaden har blivit. Sjuka summor nu, och kan man inte konkurrera på högsta marknaden får man helt enkelt försöka förädla talang eller ägna sig åt väldigt bra scouting i väntan på bättre ekonomiska resurser (i form av sponsorer, spelarförsäljningar etc).

Då verkar dessa lag (Milan, Juve, Inter etc etc.) att alla andra ska ställa upp på deras vilkor på grund av att spelaren vill dit och får chansen att spela CL, vinna inhemska titlar och så vidare... Men faktum kvarstår, kan de inte erbjuda mer än skrattsummor (relativt till transfermarknaden) bör de inte ens försöka.

Nu vet jag att denna åsikt är underbygd av en massa gissningar och rykten, men i alla fall. Dont hate the player - hate the game!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 3 jul - 14:05

Ex. Barca i fallet Fabregas. De betedde sig som ett gäng jävla as gentemot Arsenal. Hade det varit Liverpool som drabbats så hade jag varit helt sjukt förbannad och frustrerad över 1) Cesc illojalitet 2) Barcas "fittighet"/"kukighet" (genusperspektiv).

Jag menar inte håller väl Zenit på så här bara för att de kan erbjuda CL och inhemska titlar. Nej, har man inte pengar att möta våra anspråk kan man ju dra åt helvete också. Suarez gick till LFC för runt 26 miljoner pund, ge oss då en enda anledning att sälja honom för (slår till med det pinsammaste ryktet jag snappat upp) 12 miljoner pund plus Krasic. Värderar dom Krasic till 14 miljoner pund? En snart 30 år gammal serb som förra säsongen var helt genomusel? Och borde inte Suarez prislapp höjts till 35-40 miljoner (pund)?

Men men, gött att konstatera att Suarez kommer stanna ändå och att Juve kan jaga vidare. Senaste ryktet är ju att de erbjöd Arsenal fantastiska 10 miljoner pund för RVP.

LOL.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av APZ tis 3 jul - 14:50

Är ju egentligen sky som fuckat upp större delen av transfer marknaden. Har ju egentligen varit mer eller mindre ekonomisk dopning i 20 år. Visserligen har det ju blivit värre nu när roman och araberna skaffat klubbar som leksaker.

Italien har ju ett rätt kasst tv avtal. Får väl inte ens en tiondel av vad random åka ur lag i PL får, så det är klart de har sämre ekonomi. Lägg till att de flesta inte äger sina stadiums. Juventus fick sin nya stadium till förra säsongen och tjänade helt plötsligt 3 ggr mer än milan, trots att stadion tar mindre publik.

Så övergångs summorna är sjuka just nu, mycket tack vare premier league. Men om jag vore spelare hade jag ju hellre spelat i en klassisk klubb med mindre lön
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 3 jul - 21:21

Jo visst är det så, men det har ju fortfarande ingenting att göra med Juves och Milans fulspel. Betala eller gör det inte. Det är samma sak för alla. Sen kan man ju tycka det är konstigt när lag kräver hutlösa priser för spelare, men att få en liten vinst på en spelare som Suarez är väl inget konstigt? Eller att Arsenal bör få över 200 millar (SEK) för Van Persie trots att hans kotnrakt löper ut.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 3 jul - 22:40

Ny intervju med Brendan Rodgers och transfers etc.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Bland annat:

Liverpool fans will be desperate to hear about transfers and the headlines about Suarez...

I very much keep my own counsel and it is certainly the Liverpool way to do that. I am looking to potentially bring in some players that can really affect the group. I have got a wonderful group of players here at the moment. I read every day players that are linked with Liverpool. Unfortunately, especially for the supporters, it is a difficult time because you have agents linking players with Liverpool just purely because it is great for them to be linked with such an institution of a club. But the reality is that there are very few players who could actually come and make a difference at Liverpool. That is something we will always keep close to our chest. I have had a brilliant chat with Luis, he is really looking forward to being here and we are obviously hoping to get him on another contract. He is really looking forward to the new season.

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Busen B ons 4 jul - 8:36

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ex. Barca i fallet Fabregas. De betedde sig som ett gäng jävla as gentemot Arsenal. Hade det varit Liverpool som drabbats så hade jag varit helt sjukt förbannad och frustrerad över 1) Cesc illojalitet 2) Barcas "fittighet"/"kukighet" (genusperspektiv).

Jag menar inte håller väl Zenit på så här bara för att de kan erbjuda CL och inhemska titlar. Nej, har man inte pengar att möta våra anspråk kan man ju dra åt helvete också. Suarez gick till LFC för runt 26 miljoner pund, ge oss då en enda anledning att sälja honom för (slår till med det pinsammaste ryktet jag snappat upp) 12 miljoner pund plus Krasic. Värderar dom Krasic till 14 miljoner pund? En snart 30 år gammal serb som förra säsongen var helt genomusel? Och borde inte Suarez prislapp höjts till 35-40 miljoner (pund)?

Men men, gött att konstatera att Suarez kommer stanna ändå och att Juve kan jaga vidare. Senaste ryktet är ju att de erbjöd Arsenal fantastiska 10 miljoner pund för RVP.

LOL.

Håller med till 100%. Är själv också jävligt trött på deras skitbud och "tapping". Problemet är väl Liverpool tidigare varit sämre förhandlare än en senil dement människa på ett ålderdomshem när en telefonförsljare ringer.

En lösning på problemen är att föra in Release Clause (vad det nu heter på svenska) i kontrakten. Sätt t ex £50M på Suarez så behöver inte ens Juve besvära sig med att kontakta oss.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Bikinipop ons 4 jul - 9:49

Rodgers gör ett väldigt bra intryck i de intervjuer han medverkat i så här långt och jag tycker det är bra att det inte görs något överilat gällande värvningar.

Att det inte blir en ny DoF nu när Rodgers tillsatts är klart, men på presskonferensen nämndes det att man skall, om jag inte missuppfattade, ha ett "råd" som skall dra upp riktlinjer för värvningar och dyl. Någon som hört mer om detta?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 4 jul - 11:41

Busen B: Minimumklausul kallar FM det så antar att det är en okej översättning och ja, vi är överrens om allt, så det var allt. Wink

Bikinipop: Antar att detta råd är scouter och kunnig personal inom klubben. Bland annat kom ju Man Citys Dave Fallows till klubben och får titeln: "Head of scouting and recruitment".

Du kan läsa mer om detta här: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Busen B ons 4 jul - 11:45

Daniel N'Grogg (D.23) och alla andra för den delen

Kanske fel ställe att ställa frågan, men har ni någon bra sida med samlade nyheter om Liverpool? Typ som [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Tyvärr har den tappat enormt mycket det senaste året och jag har märkt att jag missar massor av rykten. Visst, mycket är skitrykten, men det har en viss charm att läsa alla halv- och helgalna rykten under silly season.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 4 jul - 13:13

Officiella har en samlad spalt varje dag med rykten. Det intressanta där är ju att man kan nog räkna bort alla dem, för varför skulle LFC lägga upp rykte om deras egna köp? Försäljningar kan de kanske tjäna på, men knappast köp väl (förutsatt att det inte är en done deal mer eller mindre),
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av APZ tor 5 jul - 10:59

Brukar ju finnas lite rykten på transfermarkt, annars brukar ju Liverpool tidningnen ha relativt bra info(Echo tror jag den heter).

En från england jag känner hade en grym brittisk silly season sida förra säsongen, kan kolla med honom vad den hette
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Busen B tor 5 jul - 16:28

Jag tackar för tipsen!

Måste säga att Rodgers går från klarhet till klarhet vid varje intervjutillfälle. Jag kan ärligt erkänna att han inte var min favorit till jobbet, men han levererar en utstrålning helt i linje med vad jag förväntar mig av en tränare för Liverpool. Hans senaste uttalande om Gylfi-sagan är klockren enligt min mening och sköter han sig lika bra vid sidlinjen kan det bli en trevlig säsong vi går till mötes!
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool? - Sida 2 Empty Sv: Brendan Rodgers, välkommen till Liverpool?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet