TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Akademin/Reserverna

+14
G8 - Living Legend
Niklas J
Bikinipop
Cliffhanger
mattyb
SolnaReds
Bill Shankly is Legend
Mafisen
jägarn
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
Flightcrank
Mattis-8
wewonitfivetimes
18 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Akademin/Reserverna

Inlägg av wewonitfivetimes sön 17 jun - 21:44

Nödvändig tråd?

Slog mig att Suso nu exakt ett år kvar på sitt kontrakt. Nog för att hans utveckling tydligen inte gått som man hade hoppats men tycker ändå det borde förlängas så man kan sälja av honom och få tillbaka det men investerade. Alternativt ge honom chansen i A-laget. Rodgers kan vara Susos räddning i Liverpool. Han fyller 19 nu i november och borde nog varit lite närmare A-laget vid det här laget om han vore ett sånt underbarn som det sägs. Han kändes faktiskt närmare laget när han kom än vad han gjorde i år. Visserligen har jag inte något vidare förtroende för Dalglish när det kommer att välja spelare heller.

Hur tror ni det går med Suso?
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 mån 18 jun - 16:51

Jag vill ge dig rätt på den punkten att Suso bör kunna vara en spelare som passar Rodgers. Samtidigt är det ju tjockt på den positionen nu. Antagligen hänger mycket på värvningen av Sigurdsson, samt om de andra centermittarna höjer sig kommande säsong. (Hej föresten mitt första här, kul att hitta hit och skön samtalston)
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Flightcrank mån 18 jun - 17:49

Mattis-8 skrev:Jag vill ge dig rätt på den punkten att Suso bör kunna vara en spelare som passar Rodgers. Samtidigt är det ju tjockt på den positionen nu. Antagligen hänger mycket på värvningen av Sigurdsson, samt om de andra centermittarna höjer sig kommande säsong. (Hej föresten mitt första här, kul att hitta hit och skön samtalston)
Välkommen. Såg att du efterfrågade ett alternativt forum (kul att nån tipsade dig), here it is! Smile


Suso har potential men han måste växa till sig, som det är nu är han alldeles för klen för PL. Visst små killar kan klara sig i PL som Silva och Mata men då snackar vi killar med extrem talang. Suso borde få lite chanser under försäsongen och sedan lånas ut till någon klubb i CC.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 18 jun - 17:58

Det är klart att han skall knytas upp för framtiden och ges tre-fyra år. Låna ut honom och se hur han presterar!

Sterling är för mig närmare A-laget än Suso samtidigt som jag är jävligt spänd på att se om Wisdom och Cody kommer utvecklas till spelare av hög kaliber. Kan Morgan bli den målskytt man hoppas på?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf tis 19 jun - 10:25

Suso är en exakt kopia av Silva.

Samma kant, samma teknik och samma blick.

Jag sätter mitt hela liv på att han hade funkat med BR.
Hoppas inte jag dör.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 tis 19 jun - 15:43

Hoppas verkligen att du slipper stryka med om inte för din egen skull så för Susos. Morgan är jag skeptisk till, men jag fortsätter hoppas!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av jägarn tis 19 jun - 16:02

Liverpool har en intressant kull på ingång med spelare som Suso, Morgan, Robinson, Flanno, Sterling, Coady, Wisdom, Shelvy med flera.

Nu är det viktigt att de används på rätt sätt. utvecklas och får (och tar) möjligheten att slå sig in i a-laget. Där har lillebror Everton lyckats betyligt bättre då de fått fram Ronney, Rodwell, Coleman och Ross Barkley.

Hoppas verkligen att de unga spelarna får och den chansen som förhoppningsvis kommer att finnas.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 tis 19 jun - 16:14

Flightcrank//
tackar tackar!! Finta att vara här.
Hade föredragit en utlåning till en av de mer spelande "småklubbarna" i PL typ wigan för Susos del snarare än CC. Men visst, de ska ju vilja ha honom också.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av wewonitfivetimes tis 19 jun - 21:27

Jag försöker sänka mina förväntningar lite på spelarna från akademin. De har redan en omänsklig press på sig. En sån som Sterling. Alla förväntar sig succé. De är bara barn och vanligtvis brukar folk hypa upp dom ALLDELES för mycket bara för att man VILL så gärna se ett stjärnskott från akademin. Så blir man bara besviken istället.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 23 jun - 7:17

Wewonitfivvetimes// Kan förstå tanken, men samtidigt så tycker jag att Sterling redan bevisat kvalitet på PL-nivå (om än för en väldigt kort stund) därför tror jag att han skulle må mycket bra av en utlåning.

Har för mig någon skrev (på TBR) att han var rädd för att Sterling skulle dra om vi värvade för mycket yttrar. Men, för att lyfta den diskussionen här, hur många tror på ett sådant scenario? Är man 18 år förväntar man sig väl knappast att gå in i ett (på förhand) topp fem lag i Premier League...

Philip Rolf // Är inte Suso innermittfältare? Och mer än speldirigent än Silva-aktig? Jag har sett honom väldigt lite skall jag medge så jag förbehåller mig rätten att ha fel i det här avseendet!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf tor 28 jun - 10:11

Ngrogg, jo, mer i mitten, men i mitten har vi Lucas och Gerrard, jag tror mer på en Silva position. För Suso vet ärligt talat inte hur man tappar en boll, har nog inte sett de mer än 3-5 ggr på 2 år. Magiska passningar och galen spelförståelse. Tunn som en rögad ål dock Sad
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf lör 7 jul - 16:10

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Min älskade Suso, snälla ge honom en chans :'(
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Flightcrank lör 7 jul - 16:48

Nog för att Sterling är ung men borde han inte åtminstone ha varit påtänkt för Englands U19 i EM?
Suso har för övrigt nätat för Spanien.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mafisen lör 7 jul - 17:36

Sterling borde helt klart varit med. Är det Spanien som har en 16- åring med?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 8 jul - 8:03

wewonitfivetimes skrev:Jag försöker sänka mina förväntningar lite på spelarna från akademin. De har redan en omänsklig press på sig. En sån som Sterling. Alla förväntar sig succé. De är bara barn och vanligtvis brukar folk hypa upp dom ALLDELES för mycket bara för att man VILL så gärna se ett stjärnskott från akademin. Så blir man bara besviken istället.

Håller med till 100%. Vill så gärna se Sterling på en kant i EL med inhopp i PL denna säsongen. Sen är drömmen att han ska ta en startplats 13/14. Men jag måste försöka vända på det lite och sänka förväntningarna både ett och två snäpp.

Han är ju onekligen en sådan spelare som behövs, och på den positionen. Det är en svår avvägning - antingen ge honom mycket förtroende så att han får erfarenhet och kan utvecklas, med risken att han blir utbränd och fysiken får lida innan 30 fyllda (lex Owen). Eller, att man leder honom in sakta så att han inte bränns ut med risken att hans utveckling dämpas i form av bristande speltid.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 8 jul - 10:05

Mafisen skrev: Är det Spanien som har en 16- åring med?

Alejandro Grimaldo, född 1995 från Barcelona. Den spanska spelare som imponerade mest på mig och som jag gärna sett LFC försöka värva. En modern ytterback med offensiva kvaliteter, galen defensiv med många tjuvrusningar dock!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av SolnaReds mån 9 jul - 14:11

Suso spelar just nu på Euro Sport2 ...för sitt spanien u19. För de som är intresserade:)
SolnaReds
SolnaReds

Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 12-06-30
Ålder : 44
Ort : Solna

http://www.IIID.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av mattyb mån 9 jul - 17:15

...och nu spelar Robinson för England mot Frankrike. Han har tyvärr redan blivit uppsnurrad av franska yttern flera gånger. Vi ska nog vänta med att se honom som fullgod backup till Enrique ett tag till av det jag sett nu.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mafisen mån 9 jul - 17:35

Lundstram spelar också eller?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av mattyb mån 9 jul - 18:17

Mafisen skrev:Lundstram spelar också eller?

Japp!
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf ons 11 jul - 21:18

Dom som känner mig, eller har vatt med ett tag på Svenskafans/Bootroom, vet om att jag har "älskat" Suso sen han kom.

Såg varenda reserv match förra året. Samt förr förra. Har hans namn på min tröja, har han som profilbild, och ÄNTLIGEN börjar Buck nämna hans namn.
Jag tror helhjärtat att detta kan vara den nya spanska stjärnan.

Om folk sett youtubeklippen jag lagt upp i denna tråd, VILKET EM han gör.
Snälla ge honom speltid.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 12 jul - 15:12

Håller med, ser just nu på England-Grekland och det är ju klar klasskillnad mellan Suso och övriga spelare i Eng och Grekland i alla fall. Portugal tyckte jag hade en intressant ytter som skärde in bra i banan. Grimaldo ska vi inte prata om blivande världsback förmodligen.

Men Suso måste få speltid i år och framför allt borde vi signa kontrakt med honom och Sterling omgående!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf tor 12 jul - 20:50

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Håller med, ser just nu på England-Grekland och det är ju klar klasskillnad mellan Suso och övriga spelare i Eng och Grekland i alla fall. Portugal tyckte jag hade en intressant ytter som skärde in bra i banan. Grimaldo ska vi inte prata om blivande världsback förmodligen.

Men Suso måste få speltid i år och framför allt borde vi signa kontrakt med honom och Sterling omgående!

Du är nu min nya bästa vän :).

Men Buck är faktiskt känd för att spela de spelare som bäst klarar av one touch och hålla i boll.
Så nog ska vi få se rätt många inhopp av båda ynglingarna.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger tor 12 jul - 22:14

Någon som hört om vår unge amerikan Villian Bijev kommer "hem" till oss i sommar? Det var väl strul med hans arbetstillstånd när han värvades förra säsongen vilket gjorde att han lånades ut till Düsseldorf. Hans sejour i Tyskland verkar inte ha gjort några större avtryck, åtminstone inte om man tror siffrorna som finns på Wiki. Nåväl, han kom ju med ett gott rykte och det ska bli intressant att se vad som händer med honom i sommar.

(Jag postade det här inlägget i den här tråden med tanke på att han är ung och att han troligen kommer att spendera säsongen hos reserverna om han inte lånas ut igen.)
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bikinipop fre 13 jul - 17:01

Suso gick precis ut och sade att han kommer följa med A-laget till på USA-turnén. Kanske inte jätteoväntat, men dock är det väldigt skoj.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet