TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Akademin/Reserverna

+14
G8 - Living Legend
Niklas J
Bikinipop
Cliffhanger
mattyb
SolnaReds
Bill Shankly is Legend
Mafisen
jägarn
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
Flightcrank
Mattis-8
wewonitfivetimes
18 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 14 jan - 13:28

Matchidag Soton! Matchstart om en halvtimme!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mafisen mån 14 jan - 17:48

Mycket imponerad av Brad Smith, som tyvärr ådrog sig en knäskada i andra halvlek.

Joao Teixeira var mycket bra också. Fantastisk med bollen. McParland uttalade sig glödande om honom häromveckan. Hoppas få se honom i a- laget under säsongen.

McLaughlin var också bra som ytterback.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 15 jan - 12:57

Adorjan var en sådan besvikelse i gårdagens match och det är påtagligt hur han försvinner i matcher när det börjar bränna till lite mer. Som du säger Mafisen så var Brad Smith riktigt bra och som kommentatorerna sa "a Rodgers type of player". Jävlar vad snabb och en fin vänsterfot med teknik också.

Högerbackspositionen har vi säkrad på många år framöver med Kelly, Glen, Wisdom, McLaughlin, Flanagan.

Flanno ådrog sig också en skada, såg allvarlig ut liksom Brad Smith. Kan ha varit resten av säsongen, men man vet ju aldrig...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf ons 16 jan - 20:07

Blev inte Joao köpt till A-Laget eller är jag helt ute och cyklar?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger ons 16 jan - 20:17

Philip Rolf skrev:Blev inte Joao köpt till A-Laget eller är jag helt ute och cyklar?
Nja, vill minnas att Kenny sa något i stil med att han "bara var ett barn" när han anlände, så jag tror väl inte han var tänkt som a-lagsspelare. Han verkar dock ha utvecklats fint sen han kom, så det kanske inte dröjer alltför länge innan han är med i seniordiskussionerna.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mafisen lör 19 jan - 13:19

Var skadad eller blev skadad ganska snabbt när han anlände va?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 19 jan - 13:46

Ryggen.. och man "chansade" eftersom han var en sådan otrolig talang, så man tror mycket på honom.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf sön 20 jan - 22:08

Bra och nyttig info, tack.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mafisen mån 21 jan - 15:49

Ja, McParland sa ju nyligen att Teixeira kommer bli en "top, top player".
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av jägarn mån 21 jan - 18:06

Mafisen skrev:Ja, McParland sa ju nyligen att Teixeira kommer bli en "top, top player".

Rätt oväntat och stark uttalande, sätter en hel del press på spelaren, blir intressant att följa honom.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 12:09

Varför visar inte LFC TV U21-matcherna längre?! De visade inte mot Wolves och verkar inte visa mot Tottenham idag heller... trist..
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger sön 17 feb - 17:06

Inte nog med att Borini gick sönder, tydligen så ska Marc Pelosi ha brutit benet i dagens U21-match.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 25 feb - 19:57

För er som undrar så har Liverpool U21 match mot Man U dito... Med från A-laget har Liverpool skickat Sterling, Shelvey, Suso och Wisdom. Efter första halvlek skulle man önska mycket mer av samtliga, men utav dessa herrar så är det Sterling och Shelvey som hittills visat varför man spelar i A-laget.

Suso har varit totalt osynlig förutom några blixtrande ingripande när han fått tid från sin högerkantsposition att bryta in. Dock blir han brutalt överglänst av en fullständigt överlägsen Teixeira (stavning?) som har varit, tillsammans med Sama och Shelvey, de två mest framträdande.

Till Sterlings försvar så har han gjort några individuella prestationer av klass, men han har tre spelare på sig så fort han får bollen och med tanke på att Roddan spelar vänsterback (i normala fall DM) så får han inte överdrivet mycket support.

Shelvey har jag varit riktigt irriterad på på senare tid, men wow vilken inställning idag. Han visar att han är på en helt annan nivå än de flesta på plan, men som vi sett på A-lagsmatcherna är det mycket långt kvar att gå och kan han bara ta med sig den här attityden och viljan att kämpa och så vidare så ser jag stor framtid med honom. Det kan låta paradoxalt, men jag har aldrig tvivlat på hans tekniska kunskaper, dock har han sett både loj och ointresserad ut - kanske är det skenet som bedrar?

En annan jag fullständigt är lyrisk över är Sama som är riktigt bra, snabb, stark och bra på huvudet. Inte oäven med bollen heller. Kan bli en riktight bra mittback.

Men stora frågetecken på Wisdom och Suso - dags att steppa upp. Deras plats i a-laget är inte garanterad bara för de skrivit a-lagskontrakt! Det kommer andra underifrån och jagar på för att få chansen också. Teixeira ser vi nog väldigt snart i A-laget - det är vad jag tror!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger mån 25 feb - 20:39

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:En annan jag fullständigt är lyrisk över är Sama som är riktigt bra, snabb, stark och bra på huvudet. Inte oäven med bollen heller. Kan bli en riktight bra mittback. !
Naturligtvis blir han utvisad efter att du gjort en sån villkorslös hyllning Wink. Tänker därför vänta tills matchen är slut innan jag öser lovord över någon.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger mån 25 feb - 20:53

Aj, aj, aj. Tungt för grabbarna då dom slet som djur i andra halvlek. Ward bäst på planen. Höga betyg till Coady och Teixeira också. Måste även plussa för Jonjos insats. God inställning och stor professionalitet matchen igenom från hans sida, inte minst med tanke på att han fick spela lite överallt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger lör 13 jul - 16:37

Jag såg själv inte dagens match, men jag har på flera olika ställen läst att Ibe gjorde en riktigt stark insats. Visst, det handlade bara om en tidig träningsmatch och visst, han är fortfarande ohyggligt ung. Men för mig har han på kort tid seglat upp som vårt kanske största framtidslöfte. Han besitter många intressanta attribut som jag söker hos en modern winger, såsom genombrottsförmåga, teknik, fart och en allmän kraftfullhet i hela uppenbarelsen. Jag hoppas att han kan få några matcher den här säsongen.

Sen glädjer det mig att Sterling verkar ha gjort en bra match. Det vore mysigt om han kunde bygga vidare på förra säsongens fina höst och lämna våren bakom sig (även fast han nog lärde sig ett och annat då också).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Synthpoparen lör 13 jul - 20:06

Tycker rent generellt att man skall vara försiktig med att bedöma spelares prestationer i träningsmatcher av denna typ, men de flesta unga spelare gjorde bra ifrån sig mot Preston enligt mig.

Väldigt glädjande att t ex se Aspas och Alberto vara snabba både i tanken och fötterna. Dessutom var båda två ganska starka i kroppen. Ibe skötte sig också bra liksom som Sterling och även Pacheco enligt mig. Överlägset bäst på plan var dock Coutinho. Försvaret går enligt mig inte att bedöma i en match som denna.

Om man sedan skall nämna något negativt så var inte Downing offensivt bättre än någon av alla unga spelare som fick chansen. Med tanke på vad den spelare har för lön samt inte minst hans ålder och sett till vad han presterar är det bara att sälja bort honom fort som bara den. Pacheco gör det t ex minst lika bra som Downing och har antagligen inte mer än 10% av den sistnämndes lön.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 14 jul - 0:29

Om man sedan skall nämna något negativt så var inte Downing offensivt bättre än någon av alla unga spelare som fick chansen. Med tanke på vad den spelare har för lön samt inte minst hans ålder och sett till vad han presterar är det bara att sälja bort honom fort som bara den. Pacheco gör det t ex minst lika bra som Downing och har antagligen inte mer än 10% av den sistnämndes lön.

Eller bara för att jämföra; En viss skillnad på att betala denna summa jämfört med det kapital som lades på spelare som Downing och Carroll.

Offensivt känns det som att han bidragit med ungefär lika mycket redan som Downing mäktat med att göra under hela sin tid i klubben.

Vill inte peka ut enskilda spelare när vi vinner med 4-0, men faktum är att Downing var väldigt osynlig

Hade Downing varit en junior upplockade från de egna leden hade hans insats igår varit helt ok.
Nu är han dock inköpt för dyra pengar, har hög lön och tillhör de äldre i laget och då läggs i alla fall mina krav därefter.

Skulle gärna se samma uppställning igen i ligan, men med den ändringen att henderson går in istället för Downing för precis som någonm skrev ovan så kommer Downing förbi ibland, men det spelar ingen roll för det händer inte mycket efter detta ändå.

Det råder ingen tvekan om att denna trupp behöver förstärkas på många plan, men jag står fast vid att en klassytter in behövs och denne kan med fördel ersätta Downing

Vill vi få till en bättre offensivt är det uppenbart i min bok att Downing måste ersättas

Gärna Ince in och ut med Downing.

De räcker ju inte bara med att springa, du måste ju springa smart också och tyvärr tycker jag det brister för Downing där

Downing har fått massor och bidrar ytterst marginellt till offensiven.


Kollade lite snabbt på dina senaste inlägg. Ungefär 80% består av gnäll på Downing. Det är ingen överdrift. Lägg ner nu. Ärligt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Synthpoparen sön 14 jul - 7:24

Om du anser dig ha tid att lägga ner den tid det skulle ta att gå igenom alla mina inlägg och sedan räkna ut en procentsats av dessa borde du snarast skaffa dig ett liv.

Annars kanske du kunde föra fram lite argumentation mot uttalandena i inläggen istället?

Det sistnämnda hade troligtvis varit betydligt mer givande.



Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 14 jul - 12:37

Det gick väldigt snabbt. Jag jobbar med text-redigering så det var bara Ctrl+F "Downing" -> Crtl+C -> Ctrl+V.

Det är så oerhört tröttsamt att se ditt gnäll. Du kanske inte märker det själv men nu vet du.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bikinipop sön 14 jul - 13:04

Fast Pacheco har ju sett intressant ut i typ tre försäsonger i rad, men sedan blir det inget. Fan vet vad som händer, men hade nog varit bäst för båda parter om han säljs i det här fönstret.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger sön 14 jul - 13:17

Exakt, Bikini. Märkligt det där. Kanske kan det ha något att göra med att det inte finns någon egentlig press på försäsongen? För när det kommer till tävlingsmatcher så har han ju knappast rosat marknaden, varken hos oss eller under alla otaliga utlåningar (förutom den där halva säsongen i Norwich då han gjorde bra ifrån sig).

Jag tvivlar på att det blir fler utlåningar och tror därför att han ryker permanent inom en snar framtid.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 14 jul - 19:25

Gillar alla twitpics när han är ute och käkar iaf.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger sön 14 jul - 21:44

Bill Shankly is Legend skrev:Gillar alla twitpics när han är ute och käkar iaf.

Haha, samma här! Han verkar vara en bra kille som verkligen gillar klubben, men tyvärr räcker ju inte riktigt det för att representera LFC på någon vidare frekvent basis.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger tis 20 aug - 11:02

Var det någon mer som såg U21-matchen mot United igår? Måste återigen påpeka hur stor talang Jordan Rossiter är. Alltid lugn med bollen, hittar alltid enkla lösningar och dessutom är han totalt kompromisslös i närkampsspelet. Helt vansinnigt att han är född så sent som -97, då han spelar med en pondus som är större än många andra U21-spelare (och till och med seniorspelare). Fortsätter han att utvecklas i samma lavinartade takt så kommer han att få debutera i a-laget innan säsongen är över, det är mitt stalltips.

I övrigt var det kul att se Fabio göra en bra match. Han var ett ständigt hot och lyckades som bekant göra två mål, vilket kan visa sig oerhört viktigt för hela hans säsong. Ibe var också löjligt bra och han gjorde lite som han ville.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 4 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet