TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Akademin/Reserverna

+14
G8 - Living Legend
Niklas J
Bikinipop
Cliffhanger
mattyb
SolnaReds
Bill Shankly is Legend
Mafisen
jägarn
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
Flightcrank
Mattis-8
wewonitfivetimes
18 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 tis 20 aug - 11:52

Att Borini fick klappa dit ett par var såklart otroligt trevligt. En plats i startelvan lär ju fortsatt vara långt bort för knivmannen men därför desto viktigare att få känna på lite nätrassel. Att få lite sympati-inhopp här och var bygger inte en säsong för någon, men kastas man in för att förändra en matchbild så vittnar ju det om förtroende, ett kapital som jag hoppas Borini kan ha fått mer av nu.

Den här Rossieter måste jag erkänna att jag inte har koll på, local lad?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger tis 20 aug - 12:41

Mattis-8 skrev:Den här Rossieter måste jag erkänna att jag inte har koll på, local lad?
Japp, han är en lokal grabb. Här kan du läsa lite om honom:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 tis 20 aug - 12:46

Cheerio!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf ons 21 aug - 11:54

Jordan har jag sett en gång bara. Va väl helt ok.
97a är ju dock helt sinnessjukt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger ons 9 okt - 18:59

Någon som sett vår yngling Harry Wilson in action? Uttagen i a-landslaget (ett skadeskjutet Wales förvisso, men ändå) vid 16 års ålder är rätt sickt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf lör 12 okt - 9:37

Jag såg hela matchen mot Tottenham i måndes eller tisdes, där platsade han inte (U21) så svar nej.

Men på tal om Akademin så har vi ett par helt sjuka killar, som presterar konstant.
Rossiter, Teixeria(!?) Morgan m fl, kan bli kul när dom växer upp lite.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av jägarn tis 5 nov - 14:43

Kunde tyvärr inte se matchen i helgen och då Liverpool-abstinens blev för stor så såg jag U21 igår, här kommer en del spelarkritik:

Kelly: Ser fortsatt matchoträndad ut.

Ilori: Såg bra ut, för det priset ska han också vara betydligt duktigare än de andra. Några riktigt fina crossbollar slog han, passade fint ihop med Jones.

Rossiter: Löjligt förtjust i honom, killen är född -97 och gör det mesta rätt. En central mittfältare som han "hela paketet". Har de flesta attribut för bli hur bra som helst, saknar endast storleken.

Teixeira: Passningarna och spelförståelse är klass, en sådan där spelare som är duktigt med bollen men inte har fysiken för att bli utlånad? Minns att någon reservlagscoach sa något i stil med att den unge portugisen skulle "spela i Liverpools förstalag någon dag". Normalt brukar inte coacherna lägga den tyngden och pressen på en sådan pass ung spelare.

Ibe: Är i princip iblandad i alla Liverpools mål, spelar för ovanlighets skull till höger. Kan det bero på att Rodgers behöver alternativ på högerkanten?

Ngoo: Visar varför Morgan inte är tillräckligt bra, Ngoo kommer förmodligen aldrig att spela i A-laget men visar ändå att han är den klart bästa unga anfallaren i leden.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf ons 6 nov - 8:20

Jag missade matchen igår, tack för reflektionerna.

Rossiter.. Sjuk ung man
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Apanpapan fre 22 nov - 8:06

McParland och Borrell har fått sparken?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger fre 22 nov - 8:24

Det kom som en chock igår. Det vore väldigt intressant att få reda på orsaken till detta, men det lär ju inte hända. Nu har det börjat gå rykten om att Kenny eventuellt ska få en viktig roll på akademin.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Apanpapan fre 22 nov - 10:54

Om Kenny tar över eller fyller en viktigt roll är att ta två kliv bakåt i akademin! Sporting, Ajax och eventuellt ett par andra klubbars talangutvecklare är det vi bör sikta på.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger fre 22 nov - 11:28

Ja, det är en tanke att försöka sno åt sig erkänt skickliga talangutvecklare (FM-style!). Klubben verkar ha ett gott öga att göra just detta, som t.ex. Inglethorpe som gjort ett fint jobb med U21 och även Critchley från Crewe som fått mycket beröm hittills. Det har ju även snackats om att Buck vill få mer inflytande (har tappat bort den artikeln) över akademin, vilket ju inte är helt otänkbart. Där skulle Kenny kunna komma in och agera språkrör. Att Kenny får huvudansvaret ser jag inte hända, utan då tror jag mer på tanken att vi plockar in några nya killar som ledare och att han, som jag nämnt, blir ett språkrör mellan Buck och dessa.

Just nu vill jag ifrågasätta det här beslutet, men det måste finnas en bakomliggande orsak. Borrell och McParland har varit hos oss rätt länge nu och ska man vara hård så kan man ju hävda att inslussningen av talanger in till förstalaget har varit för knapphändig. Visst, vi har Flanagan, Kelly, Sterling, Ibe och Wisdom (även Suso) som gått igenom akademin och tagit sig ända till a-laget, men ingen av dessa har lyckats etablera sig på riktigt allvar i laget (visst, många av dom är fortfarande superunga). Kan den här "dåliga" ration av spelare som lyckats etablera sig i a-laget ha något att göra med att dom får gå?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av jägarn ons 18 dec - 11:56

Rossiter, som jag tidigare har lovordat, har blivit uppflyttade till förstalaget. Killen är 16 år och i princip ordinarie i U-21, vad måtte det bliva.

Creed till Rafa Benitez som gjorde mycket positivt kring ungdomarnas utveckling.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger ons 18 dec - 12:30

Vad det verkar så kommer både Rossiter och Brad Smith att vara med och köra heltid med a-laget framöver och dessutom ges chanser i de preliminära trupperna (21 spelare tas väl ut till dessa för att sedan bantas ner till 18 när det är dags för match?) under jul och nyår. Skulle ju vara förjäkla kul om någon av dom fick chansen framöver! Rossiter är galet spännande (som det redan tjatats om till förbannelse) men även Smith som är härligt frejdig i sin offensiv.

Lite synd dock att McLaughlin inte verkar vara riktigt så nära. Har trott stenhårt på honom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger lör 29 mar - 13:58

Läste att en kille vid namn Yan Dhanda fick starta för U18-laget idag mot Tottenham. Grabben är 15 år gammal och verkar vara något utöver det vanliga. Vet dock inte hur det gick vare sig för honom eller för laget. Väldigt kul att hela klubben präglas av en orädsla att släppa fram kids; om man är bra nog så spelar man. Det är en filosofi jag gillar skarpt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Philip Rolf lör 29 mar - 14:45

Det finns inget charmigare än att få se unga spelare komma fram.
Sterlings väg i sig är magisk. Tror det var mot City många fick upp ögonen för honom.

Hade en kompis som sa efter ett par matcher att han var vår bäste spelare, kan nog inte säga emot just den perioden.

Suso är annars en jag hade velat se mer av. Men med ett redan rätt lätt mittfält går det inte med en till Silva JR.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Cliffhanger lör 29 mar - 15:12

Japp, håller verkligen med. Det finns något väldigt fint i det här med grabbar som sakta men säkert jobbar sig upp genom det interna systemet för att till slut hamna i a-laget.

Jag börjar mer och mer tro att Susos dagar är räknade, tyvärr. Har alltid gillat honom och spelstilen han har, men han verkar inte direkt ha satt världen i brand hos Almeria. Dessutom verkar han ha fått utstå mycket skit från deras fans, vilket såklart är beklagligt. Brendan kommer nog ha ett samtal med honom i sommar, och han kommer nog utvärderas relativt intensivt under försäsongen. Gör han bra ifrån sig så kan hans kontrakt naturligtvis förlängas, men jag har som sagt svårt att se det hända.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Mattis-8 sön 30 mar - 9:37

Lite lätt ot men Sterling vann just Ballon dor på mitt FM. Stolt som en tupp över grabben Smile Rossiter är tyvärr ratad men Harry Wilson och Pedro Chivrella är lysande.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av jägarn mån 14 apr - 19:59

Derbyt slut, 1-1 på en dålig plan. Liverpool var något bättre i första medan Everton dominerade stort i andra. Rätt svagt av ledningen att inte göra något byte eller ändra sin taktik när Everton ändrar till både 4-4-2 och 4-3-3 under matchens gång. MOM får Texiera och Rossiter dela på, portugisen för att han styr på mittfältet och faktiskt också vinner många närkamper, Scousern för att han läser spelet utmärkt och spelar på en ovan position.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Akademin/Reserverna - Sida 5 Empty Sv: Akademin/Reserverna

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet