TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Barrett & Evans: Carroll på väg bort

+12
A-Field
IzzyDizzy
PiTeRaQ
APZ
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
Mafisen
Philip Rolf
wewonitfivetimes
16 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av APZ lör 14 jul - 20:45

Och behöver minst 2 sätt att spela. Kunna plocka in carroll för att trycka motsåndar försvaret kan vara bra.

Se bara på barca, som att hugga huvet av en höna om något lag inte möter dem som de vill. Om barca inte fixar en backup taktik tar de sig inte genom CL gruppen om 2 säsonger.

APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av wewonitfivetimes lör 14 jul - 22:55

Mafisen skrev:Dessutom förtjänar han väl iaf en chans att bevisa att han kan klara av att spela som Rodgers vill. Vore i det närmaste tjänstefel att bara anta att han inte passar in och skeppa iväg honom.
Men om Rodgers har en del spelartyper som han vill ta in och inte har ekonomiskt stöd från ägarna att göra "vad han vill" så måste han förmodligen sälja av vissa spelare. Då faller det rätt naturligt att de blir dom som han tror inte kommer passa in i hans spelidé. Särskilt om han vill ta in specifik anfallare därute.. Och ser det som väldigt viktigt att få in just den spelaren.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Mafisen lör 14 jul - 23:37

Mjo, det kan jag inte argumentera emot. Och det är väl så att Carroll är den mest utbytbara av våra tillgångar som vi kan få en mer ansenlig summa för.

Behöver vi få in pengar så ser jag helst att vi säljer Downing och Adam före AC. Dem ser jag absolut ingen framtid för i Liverpool. Kanske alla tre försvinner, vem vet. De tre borde utan problem kunna inbringa £30 miljoner.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Mafisen lör 14 jul - 23:39

wewonitfivetimes skrev:Dempsey väntas kosta £7M ungefär, Fulham kräver typ £9M i dagsläget. Så om de budar £9M plus Dempsey på Carroll. Värderar de honom till £18M. Går det verkligen att få särskilt mycket mer för honom? Egentligen?

£9m för Dempsey är på tok för mycket. ett år på kontraktet och 29 bast.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Apanpapan sön 15 jul - 6:11

Har aldrig gillat att spelare försvinner efter en säsong om de är inköpta för större summor typ Downing eller Carrol, men eftersom vi har en ny tränare så måste spelarna funka i hans filosofi.Då kan jag tänka mig att både Adam och Downing försvinner.Borde generera tillräckligt med pengar för att köpa en snabb teknisk ytter.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Apanpapan sön 15 jul - 6:17

Men Demspey Carrol Suarez och Borini som anfallare låter mumma.
Betyder det att Bellamy går till Cardiff om Dempsey kommer?

Vilka blir våra snabba yttrar?

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av APZ sön 15 jul - 8:07

Blir väl inga riktiga yttrar med hans spelstil skulle jag tro.

Inte alltför exalterad över Dempsey för den delen. Hna har gjort 10 mål 2 ggr på ett gäng försök, känns som en risig värvning. Fast inte sett han särkilt mycket, kanske överraskar med genialt spelsinne och gör 20+ mål.

Hur många mål gjorde carrol förra säsongen? Slår vad om att han krossade dempsey i mål/match
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 jul - 9:38

Dom gångerna jag sett Dempsey så står han för väldigt mycket rörelse och öppnar upp spelet för sina medspelare både genom att göra sig själv spelbar och via löpningar som drar isär motståndarnas försvar..
För mig är Dempsey en Meireles med tacklingar = No brainer !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av IzzyDizzy sön 15 jul - 18:22

Adam ska vara kvar därmed basta. Gillar Dempsey, min tvivlar på en kantroll i Liverpool.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 15 jul - 20:42

Kan hålla med Piteraq här. Jag är ingen stark motståndare till Dempsey till LFC - snarare tvärtom, jag tror faktiskt han skulle kunna funka ganska bra med Rodgers som coach. Men för 10 miljoner pund - nej för helvete!

Kanske inte just för att Dempsey inte är värd det i sig. Snarare för att han sitter på utgående kontrakt och att LFC som förhandlare skulle framstå som "Sugerdaddys" och många skulle försöka ta överpriser av oss.

Tror inte Dempsey går in i en kantroll. Snarare offensiv mittfält eller striker. Funkar även som falsk nia om så Buck vill spela med det. Hans mångsidighet och jävlaranamma är hans största styrkor!

Såg en som twittrade idag att Adam kommer stanna till 100 % - Däremot verkar Downing, Carroll och Bellamy hänga löst av nuvarande spelare. Ska faktiskt bli skönt att bara komma igång och spela matcher!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av A-Field sön 15 jul - 21:02

Tycker att det är så fascinerande att läsa om hur andra lags fans ser på Liverpool och te.x Carrol. Kan inte annat än att skaka på huvudet åt Newcastleredaktionens senaste skrivelse angående att klubben har lagt ett lånebud, med köpoption, på Carrol. Inte nog med att Carrol ses mer som "hyfsad spelare" (min tolkning av skribentens ord) som ger mer alternativ dessutom var Dalglish "ett oändligt misslyckande" och i kommentarerna till artikeln är Newcastle "en klass bättre än Liverpool".
Vadå hybris!? Dalglish tar klubben till två cupfinaler och vinner en. Newcastle fixar en 5:e plats och plötsligt är laget "en klass bättre än Liverpool". Visst, Newcastle har ett bra lag men va fan "en klass bättre än Liverpool", pyttsan heller!

På sätt och vis känns denna säsongen jävligt spännande. Inte nog med att klubben ses som påväg nedåt och vi är rejält nederlagstippade av övriga lags fans. Utan LFC:s fanbas verkar känna rakt motsatt, iaf jag.

Den enda som egentligen flaggat lite för Liverpool är Hyllman på fotbollskanalen. Han hade LFC som 5:a kommande säsong och Newcastle som 9:a. Måste har svidit i de arma själarna som håller på Newcastle Smile.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av APZ sön 15 jul - 22:30

Behöver ju inte vara negativt. Vi har ju haft stora problem med att luckra upp försvar för alla spelat defensivt mot oss. Om de börjar tro de är bättre kommer det ge oss mer utrymme
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 16 jul - 5:54

Jag bara skrattar åt dom. De enda gångerna jag gör ansträngningar för att försvara LFC det är när idioter kommer och försöker säga att Evra är en jävla ängel och Suarez ett ruttet ägg. Där gick till och med min gräns - jag är övertygad om att vi kommer komma tillbaka. Klubbar med vinnarkultur och tradition på sin sida kommer alltid tillbaka. Vi glöms aldrig bort, spelare har växt upp med vårt klubbmärke och vi är oändligt många gånger mer kända än vad Newcastle någonsin kommer bli. Så det är ju bara att skratta åt dom!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av IzzyDizzy mån 16 jul - 8:48

Om det skulle bli så att Carroll försvinner hoppas jag för hans skull att han hamnar i Aston Villa och får Lambert som coach. Kunde Holt prestera så bra under Lambert så vettefan vad Carroll skulle mäkta med då i Aston Villa.

Men framförallt ser jag gärna Big Andy som förstaval i anfallet i Liverpool. Rodgers är ju ett fan av en stark center längst fram som avslutar anfallen, likt Graham i Swansea. Har även läst till mig att Rodgers själv sagt att nyckeln är styrka längst fram.

Säljs Andy tror jag att han skulle ersättas med en stor center med känsligare fötter, likt Ba eller Lewandowski. Dzeko?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Mattis-8 ons 18 jul - 9:57

Tror tyvärr att Carroll ryker och att det blir till förmån för Dempsey. Någon annan ersättare tror jag helt enkelt inte är att räkna med.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Philip Rolf ons 18 jul - 10:03

Fan, vill inte detta. Gillar Clint, men Carroll och jag är soulmates Sad
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 18 jul - 12:07

Mattis-8 skrev:Tror tyvärr att Carroll ryker och att det blir till förmån för Dempsey. Någon annan ersättare tror jag helt enkelt inte är att räkna med.

Dempsey är väl mer mittfältare?

"In a similar incident with Fulham in 2007, Dempsey accidentally broke the cheekbone of Chelsea defender John Terry in an aerial challenge but was not penalized.[80]"

Buy. Next!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Mattis-8 ons 18 jul - 14:04

Haha, ja det var ju klart en anledning att köpa honom.
Ang Dempseys position så är han nog att betrakta som forward först och främst. Förra och förrförra året har han dock varvats som ytter och forward/släpande forward. Hos oss skulle han sannolikt användas både till höger,vänster och mitten i trion framåt i Rodgers 4-3-3 (om jag tillåts spekulera lite). Så han kan positionsmässigt klar jämföras med suarez och vår nya italienare.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av IzzyDizzy fre 27 jul - 9:53

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Vilken dålig affär det här skulle kunna visa sig nästa sommar om West Ham gör en kanonsäsong och Carroll trycker dit 15-20 mål. Han skulle bli kvar i West Ham på permanent basis även om Rodgers skulle vilja ha tillbaka honom.

Det som ska stå i vägen för den här affären är att Carroll inte är sugen på London och West Ham.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 27 jul - 11:17

Haha lol, det där kommer ALDRIG gå igenom. 1) Rodgers har sagt att han aldrig kommer låna ut Andy utan letar efter straight cash deal 2) Vi betalade 35 miljoner pund för en spelare - kommer vi låna ut honom med förbehåll på att köpa loss honom för 16 miljoner pund?

Oavsett är det ju en win-win för West Ham. Jag menar, de pröjsar 2 miljoner pund nu och får en bra centertank som kommer leverera och hjälpa dom att hålla sig kvar i PL - enbart på att stanna i ligan har de tjänat in de 2 miljoner pund igen och skulle han inte vara "16 miljoner pund bra" kan dom ju skita i att värva honom efter ett år i klubben och gå efter billigare lösningar som ändå skulle prestera...

Skulle LFC och Rodgers gå med på detta börjar jag bli allvarligt orolig för vad vi håller på med. Hade kunnat köpa att ingen köpoption skrevs in i en eventuell lånedeal! Men nu är inte BR dum i huvudet så jag tror ingen behöver vara orolig! Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av PiTeRaQ fre 27 jul - 18:29

Det här kan ju vara ett sätt att sätta press på övriga lag att lägga fram sina bud så vi får klart med resten av alla transfers också!

Tror faktiskt Carroll kommer försvinna tyvärr! Men jag sätter min tillit till "Buck" att han gör det som är rätt! cheers
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Philip Rolf lör 28 jul - 8:29

Ger upp den här tråden lite, det som händer, det händer. hoppas på stanna men annars 25miljoner.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av wewonitfivetimes lör 28 jul - 20:38

Philip Rolf skrev:Ger upp den här tråden lite, det som händer, det händer. hoppas på stanna men annars 25miljoner.
Då tror jag att du lär bli besviken.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av jägarn lör 28 jul - 20:41

Rodgers om Carroll:

Meanwhile, Rodgers was quizzed about Andy Carroll by journalists at the M&T Bank Stadium.

Asked if there had been any bids, he said: "Not that I am aware of. Obviously I'll know more when we get back. There has been a lot written about Andy, but you saw today he's happy to be here and he's worked very well since he's been here.

"The reality is he's still a Liverpool player, he can fit into how I want to play, and he's happy here.

"I'm certainly not wishing to push him out of the door."

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av IzzyDizzy lör 28 jul - 20:46

Mitt hjärta började banka extra när jag läste det feta. Hoppas inte det är ett spel för gallerierna.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Barrett & Evans: Carroll på väg bort - Sida 2 Empty Sv: Barrett & Evans: Carroll på väg bort

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet