TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

John Henry tar till orda

+11
Bikinipop
Flightcrank
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
A-Field
mattyb
Mafisen
Synthpoparen
Bill Shankly is Legend
Röda Stjärnan
Busen B
15 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

John Henry tar till orda Empty John Henry tar till orda

Inlägg av Busen B mån 3 sep - 9:59

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Liverpool Football Club's principal owner John W Henry has written the following open letter to supporters:
I am as disappointed as anyone connected with Liverpool Football Club that we were unable to add further to our strike force in this summer transfer window, but that was not through any lack of desire or effort on the part of all of those involved. They pushed hard in the final days of the transfer window on a number of forward targets and it is unfortunate that on this occasion we were unable to conclude acceptable deals to bring those targets in.
But a summer window which brought in three young, but significantly talented starters in Joe Allen, Nuri Sahin and Fabio Borini as well as two exciting young potential stars of the future - Samed Yesil and Oussama Assaidi - could hardly be deemed a failure as we build for the future.
Nor should anyone minimise the importance of keeping our best players during this window. We successfully retained Daniel Agger, Martin Skrtel and Luis Suarez. We greatly appreciate their faith and belief in the club. And we successfully negotiated new, long-term contracts with Luis and with Martin.
No one should doubt our commitment to the club. In Brendan Rodgers we have a talented young manager and we have valued highly his judgement about the make-up of the squad. This is a work in progress. It will take time for Brendan to instill his philosophy into the squad and build exactly what he needs for the long term.
The transfer policy was not about cutting costs. It was - and will be in the future - about getting maximum value for what is spent so that we can build quality and depth. We are avowed proponents of UEFA's Financial Fair Play agenda that was this week reiterated by Mr Platini - something we heartily applaud. We must comply with Financial Fair Play guidelines that ensure spending is tied to income. We have been successful in improving the commercial side of the club and the monies generated going forward will give us greater spending power in the coming years.
We are still in the process of reversing the errors of previous regimes. It will not happen overnight. It has been compounded by our own mistakes in a difficult first two years of ownership. It has been a harsh education, but make no mistake, the club is healthier today than when we took over.
Spending is not merely about buying talent. Our ambitions do not lie in cementing a mid-table place with expensive, short-term quick fixes that will only contribute for a couple of years. Our emphasis will be on developing our own players using the skills of an increasingly impressive coaching team. Much thought and investment already have gone into developing a self-sustaining pool of youngsters imbued in the club's traditions.
That ethos is to win. We will invest to succeed. But we will not mortgage the future with risky spending.
After almost two years at Anfield, we are close to having the system we need in place. The transfer window may not have been perfect but we are not just looking at the next 16 weeks until we can buy again: we are looking at the next 16 years and beyond. These are the first steps in restoring one of the world's great clubs to its proper status.
It will not be easy, it will not be perfect, but there is a clear vision at work.
We will build and grow from within, buy prudently and cleverly and never again waste resources on inflated transfer fees and unrealistic wages. We have no fear of spending and competing with the very best but we will not overpay for players.
We will never place this club in the precarious position that we found it in when we took over at Anfield. This club should never again run up debts that threaten its existence.
Most of all, we want to win. That ambition drives every decision. It is the Liverpool way. We can and will generate the revenues to achieve that aim. There will be short-term setbacks from time to time, but we believe we have the right people in place to bring more glory to Anfield.
Finally, I can say with authority that our ownership is not about profit. Contrary to popular opinion, owners rarely get involved in sports in order to generate cash. They generally get involved with a club in order to compete and work for the benefit of their club. It's often difficult. In our case we work every day in order to generate revenues to improve the club. We have only one driving ambition at Liverpool and that is the quest to win the Premier League playing the kind of football our supporters want to see. That will only occur if we do absolutely the right things to build the club in a way that makes sense for supporters, for us and for those who will follow us. We will deliver what every long-term supporter of Liverpool Football Club aches for.

JOHN W HENRY
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Röda Stjärnan mån 3 sep - 10:21

Låter väldigt vettigt bara jäkligt synd att inte Rodgers kom före Kenny och Comolli samt hade fått spendera de pengarna istället. Det är bra att Henry inser att förra fönstret var ett misslyckande men det är jäkligt synd att det då tillätts så massiva investeringar och detta fönster så lite. Comolli och Kenny anställdes av Henry & Co så deras misstag ligger oss i fatet nu och jag hoppas att deras insikt i sina egna misstag gör att Rodgers får lite spelrum och fortsatt förtroende trots kortsiktigt dåliga resultat eller även om denna säsong blir en besvikelse.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 3 sep - 11:23

Bra brev av Henry.

Håller med dig Röda Stjärnan men det är lätt att vara efterklok; det fanns egentligen inget annat val än att anställa Kenny i Januari 2011 om man sätter sig i den situationen. Felet var väl snarare att ge honom ett kontrakt sommaren därpå men hur kunde man inte göra det med tanke på hur fantastiskt bra det gick på våren. Ägarna såg på de fantastiska resultaten och på hur älskad Kenny var, det fanns liksom inte så mycket att välja på.

Det är positivt att de inser misstaget med att inte ta in någon ny när Carroll lånades ut, och det är än mer positivt att de tänker långsiktigt, och att vi är i en stabil ekonomisk situation.

Det är dags för oss att göra det vi är bäst på - stötta klubben, Rodgers, och spelarna i Liverpool.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Synthpoparen mån 3 sep - 11:36

Om jag tolkar det där brevet rätt så var det inte slut på pengar som gjorde att det inte värvades in någon mer spelare utan snarast att de inte hittade någon de ansåg vara värd pengarna. En mycket sund tanke, synd bara att den inte verkade gälla förra sommaren.

Inge mer orealistiska transfersummor eller skyhöga löner, känns som att de lärt sig lite av förra sommaren dessutom.

Sedan kan man kanske diskutera om inte Dempsey för 7 miljoner hade varit en sund investering trots åldern.

Nu får man bara hoppas att de verkligen kommer arbeta efter vad de skriver om också.

Det enda uppenbart negativa är att de inte alls nämner något om arenan som är nyckeln till långsiktig framgång enligt mig.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen mån 3 sep - 17:09

Har haft ett par tankar i skallen ett bra tag nu, egentligen sedan lönenivån började ansas med uttåg av våra rutinerade herrar som t ex Kuyt men inte kunnat sätta dem på pränt, och jag vet inte om jag kan det nu heller, men jag ska försöka få fram det så det låter vettigt.

Ja, klubben håller på att rensa ordentligt bland dyra kontrakt på spelare som inte ger valuta för det de kostar. Det sticker i ögonen på väldigt många att man gör det och skriker efter blod för att man släppt spelare som Kuyt och Maxi. Och jag anser att man skriker utan att ens försöka förstå varför man gör det (det är detta jag har en teori om).

Att man tidigare gnisslat tänder över att klubben överbetalat för spelare de sista åren både vad gäller fees och löner, och nu beklagar sig över att klubben inte lägger till de där extra punden för att få in en spelare, är bara så ironiskt att jag måste le åt det.

Nåväl, klubben skär ner löneposten. Fansen klagar. Tänker kortsiktigt. Underskattar den oerhört prekära situation Gillet och Hicks satte oss i, tillsammans med Purslow. Fattar inte vilket hästjobb det krävs för att vända skutan. MEN, det man gör, enligt mig, är att man genom detta grisgöra försöker sätta sig i en bra sits för kommande år och transferfönster. Genom att få bort "dåliga" löner, skaffar sig klubben möjlighet att bli konkurrenskraftiga på lönesidan när det gäller "toppspelare". Innan det kan bli bättre, var det tvunget att bli sämre. Jag är övertygad om att denna Operation Anfield Excercise kommer göra att vi kommer stå väl rustade redan från nästa sommar, eller kanske t o m januari.

Med en lönebudget på £130m senaste räkenskapsåret har klubben varit bakbunden. Nu håller man på att lösa upp knutarna och slå sig fri.

Det är ju så enkelt, så uppenbart, eller hur? Varför finns det då så många som inte förstår? De öser galla över Chelsea och City för hur de spenderar, men hatar samtidigt FSG för att de inte öppnar plånboken. Där var visst ironin igen.

Detta blir inte så bra som jag vill, men jag hoppas ni fattar.


Senast ändrad av Mafisen den mån 3 sep - 17:14, ändrad totalt 1 gång
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen mån 3 sep - 17:10

Kan tillägga att jag inte kommer tro det värsta om dem utan bevis, som en del gör redan nu. Bränt barn skyr elden antar jag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av mattyb mån 3 sep - 17:29

Håller med dig och förstår dig fullt ut Mafisen. Det är nog mest 13-åringarna på TBR som reagerar på det sättet du beskriver, och jag orkar knappt gå in och läsa där längre. Hänger mycket hellre här.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Synthpoparen mån 3 sep - 18:50

Mafisen skrev:Har haft ett par tankar i skallen ett bra tag nu, egentligen sedan lönenivån började ansas med uttåg av våra rutinerade herrar som t ex Kuyt men inte kunnat sätta dem på pränt, och jag vet inte om jag kan det nu heller, men jag ska försöka få fram det så det låter vettigt.

Ja, klubben håller på att rensa ordentligt bland dyra kontrakt på spelare som inte ger valuta för det de kostar. Det sticker i ögonen på väldigt många att man gör det och skriker efter blod för att man släppt spelare som Kuyt och Maxi. Och jag anser att man skriker utan att ens försöka förstå varför man gör det (det är detta jag har en teori om).

Att man tidigare gnisslat tänder över att klubben överbetalat för spelare de sista åren både vad gäller fees och löner, och nu beklagar sig över att klubben inte lägger till de där extra punden för att få in en spelare, är bara så ironiskt att jag måste le åt det.

Nåväl, klubben skär ner löneposten. Fansen klagar. Tänker kortsiktigt. Underskattar den oerhört prekära situation Gillet och Hicks satte oss i, tillsammans med Purslow. Fattar inte vilket hästjobb det krävs för att vända skutan. MEN, det man gör, enligt mig, är att man genom detta grisgöra försöker sätta sig i en bra sits för kommande år och transferfönster. Genom att få bort "dåliga" löner, skaffar sig klubben möjlighet att bli konkurrenskraftiga på lönesidan när det gäller "toppspelare". Innan det kan bli bättre, var det tvunget att bli sämre. Jag är övertygad om att denna Operation Anfield Excercise kommer göra att vi kommer stå väl rustade redan från nästa sommar, eller kanske t o m januari.

Med en lönebudget på £130m senaste räkenskapsåret har klubben varit bakbunden. Nu håller man på att lösa upp knutarna och slå sig fri.

Det är ju så enkelt, så uppenbart, eller hur? Varför finns det då så många som inte förstår? De öser galla över Chelsea och City för hur de spenderar, men hatar samtidigt FSG för att de inte öppnar plånboken. Där var visst ironin igen.

Detta blir inte så bra som jag vill, men jag hoppas ni fattar.

Ungefär det jag hoppas på också.

Alltså att klubben i år genomgår en föryngring och ett "ekonomisk stålbad" för att skära ner på lönekostnader.

Man försöker helt enkelt resursmaximera klubben på bästa sätt.

Samtidigt väljer man att satsa på en ny tränare och nytt spelsystem och ger det hela ett "gratisår" utan egentliga krav sportsligt.

Om man sedan lyckas med föryngring och stålbad är det i alla fall min förhoppning att plånboken kommer öppnas mer välvilligt kommande sommar när de andra bitarna förhoppningsvis fallit på plats. Då har man dessutom tappat Carraghers monsterlön på dryga 5 miljoner pund per år vilket borde öppna upp än fler möjligheter betala rätt summa pengar för rätt spelare. ( Trist dock att en spelare som Cole sitter på sina 5 miljoner om året också som antagligen bara kommer sitta ut sitt kontrakt. ) Att klubben klarat av att spara så mycket pengar på löner utan att göra laget nämnvärt sämre säger också hur sjukt överbetalade väldigt många spelare varit de senaste åren.

Riskerna är väl uppenbart sura fans och att truppen är i tunnaste laget för att spela så mycket matcher, men håller man fast vid sin strategi och bortser från gnället tror jag det blir bra på sikt. Däremot hade truppen antagligen mått bra om man lyckats behålla en spelare som Kuyt som med detta upplägg kunde utnyttjas på samtliga tre offensiva anfallsplatser och därmed inte gjort offensiven lika känslig för skador.

Om det som jag skrivit ovan dessutom stämmer skulle det ju ge unga spelare en kanonmöjlighet att få mycket speltid denna säsong samtidigt som Rodgers i lugn och ro kan få sätta sitt system och en sak är i alla fall säker jag älskar det faktum att vi nu har en tränare som sätter systemet först och värvar spelare för systemet. Så har det egentligen inte känts sedan Benitez tid.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Busen B mån 3 sep - 19:43

Det är möjligt att jag är på en 13-årings mentala nivå ;-) , men den senaste veckans agerande från LFC kan delas upp i flera delar. Att lönekostnader måste skäras ner tror jag ingen normalbegåvad har något emot och det är ett sunhetstecken. Jag har även full förståelse för att vi måste göra en fågeln Fenix-resa.

MEN, och det kan inte nog poängteras. Det är helt utomordentligt amatörmässigt att sätta Brendan Rodgers i denna prekära situation och ingen pudel/"öppet" brev kan göra det ogjort.
En hel värld står frågandes hur en av världens största klubbar självmant lägger sig ner och blottar strupen på detta sätt. SAF måste nästan ha trott att delirium tremensen hade slagit in när han vaknade i lördags.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av mattyb mån 3 sep - 20:21

Busen B skrev:Det är möjligt att jag är på en 13-årings mentala nivå ;-) , men den senaste veckans agerande från LFC kan delas upp i flera delar. Att lönekostnader måste skäras ner tror jag ingen normalbegåvad har något emot och det är ett sunhetstecken. Jag har även full förståelse för att vi måste göra en fågeln Fenix-resa.

MEN, och det kan inte nog poängteras. Det är helt utomordentligt amatörmässigt att sätta Brendan Rodgers i denna prekära situation och ingen pudel/"öppet" brev kan göra det ogjort.
En hel värld står frågandes hur en av världens största klubbar självmant lägger sig ner och blottar strupen på detta sätt. SAF måste nästan ha trott att delirium tremensen hade slagit in när han vaknade i lördags.

Ja, visst var det ett märkligt sistadygn vi råkade ut för, och vad som egentligen hände verkar ingen veta säkert, men vi kan konstatera att inget hände och att det är en besvikelse.

Frågan är ju vilka val man hade egentligen? Jag vet inte vilken lön Dempsey fått i Tottenham, men övergångssumman kan ju knappast vara det som skrämt bort oss. Det måste ha varit något annat.

Vad fanns det annars för realistiska mål på marknaden när Sturridge t ex tackade nej till en lånedeal (att köpa honom hade antagligen gått på minst 15 miljoner pund vilket vi inte hade att röra oss med), och spelare som Afellay, Tello m fl även de valde att stanna eller gå till annan klubb?

Är det så att man faktiskt kunnat skaka fram mellan 10-20 miljoner pund extra om bara rätt spelare dök upp så anser jag att man agerat åt helvete, men om det handlar om spelare på lån, eller fler chansningar för mellan 5-10 miljoner, ja då är jag glad för att man lät bli, trots att vi nu står med en tunn forwardsuppställning.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen mån 3 sep - 21:04

Tar det som ett gott tecken att man erkänner att man gjort misstag.

Och vi vet inte vem som fuckade upp mest sista dagen, var det FSG, Rodgers eller Ayre?

Tänker som sagt inte pissa på nån när jag inte har fakta och bevis att luta mig mot.

Och jag håller med helt i mattyb´s sista stycke.

Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen mån 3 sep - 21:05

Hur menar du att man blottade strupen?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Busen B mån 3 sep - 21:49

Mafisen skrev:Hur menar du att man blottade strupen?
Vad är det? 19 (18 utan Lucas) A-lagsspelare som ska slåss i PL, EL, FA och CC. Det räcker så.

Aatt sätta sig i den här situationen visar på en enorm svaghet för en klubb av den här storleken. Klubben har mer eller mindre redan gett upp denna säsongen och att ägaren, två veckor in på säsongen, går ut med ett "öppet" brev och förklara sitt agerande är löjeväckande.

Vi kan sitta här och säga att det är positivt för BR med ett mellanår, men hur ställer sig spelarna? Hur ställer sig fansen om resultaten uteblir? Var går smärtgränsen för ägarna när det gäller resultat denna säsongen? Det är enkelt 2 matcher in på säsongen att säga att vi ska ge tränaren tid, men hur ser det ut när det är 2 matcher kvar?

Jag själv är beredd på att ge BR tid och 3-4 år innan en utvärdering. Men jag är en totalt betydelselös supporter som sitter X antal mil bort bakom en skärm och skriver på ett svenskt fotbollsforum. Men de som går på matcherna och som lever och andas Liverpool, finns den orken hos dem? Jag är tveksam, tyvärr.

Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av A-Field mån 3 sep - 21:53

Måste få inflika:

Trots det totala antiklimax vi fick uppleva den sista dagen på transferfönstret så har jag fullt förtroende för Rodgers. Hans spelidé och plan för LFC.

Trots den usla inledningen med ett totalt bottenapp borta mot WBA, ett oavgjort resultat som skulle ha varit en vinst och en halvdan insats senast som renderade en förlust, så har jag fullt förtroende för Rodgers.

Trots att truppen är tunn och klubben skriker efter en förward så har jag fullt förtroende för Rodgers.

Ni förstår vad jag menar...

Det jag inte har förtroende för är att lagets talisman, lagkapten och mest meriterande spelare lullar runt på plan och kör sin egen version av Rodgers spel. Jobbar inte i defensiven, länkar inte med forwards vid anfall utan är nere och hämtar boll och dessutom spelar nonchalant och ofokuserat.

Dessutom spelar lagets målvakt, 3:e målvakten i världens bästa landslag, som en påse med mandlar. Har aldrig sett något liknande från en toppmålvakt förut.

Där har vi två punkter som Rodgers måste ta tag i omedelbart.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 3 sep - 22:04

Mafisen skrev:Tar det som ett gott tecken att man erkänner att man gjort misstag.

Och vi vet inte vem som fuckade upp mest sista dagen, var det FSG, Rodgers eller Ayre?

Tänker som sagt inte pissa på nån när jag inte har fakta och bevis att luta mig mot.


Och jag håller med helt i mattyb´s sista stycke.


Exakt. Kan mycket väl ha varit så att Dempsey sagt att han ville gå till oss, klubben tog det lugnt och la ett ganska lågt bud, direkt efter lägger Tottenham ett högre bud som accepteras av Fulham. Dempsey tänker, fuck it det blir också bra, och sticker till Totenham.

Jag försöker inte be om ursäkt å klubbens vägnar men det kan ha sett ut så. Sen att vi inte hade en plan B eller C måste ju ses som ren och skär inkompetens.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen tis 4 sep - 7:09

Förstår helt klart era farhågor och delar dem i stort. Visst är truppen papperstunn och två spelare till till den hade inte skadat om man säger så. Detta betyder att vi måste släppa fram ungdomar i Ligacupen, tidigt i FA och till viss del i EL. Det behöver iofs inte vara negativt.

Fanns väl egentligen två sätt att genomföra denna operation. Antingen gör man det snabbt och skoningslöst som nu, eller så tar man det lite lugnare, fasar ut de äldre över längre tid. Väljer man alternativ två tar det rimligtvis längre tid till slutmålet, men man kanske krigar någon plats längre upp i tabellen. Alternativ ett betyder troligtvis att vi inte kan konkurrera i alla tävlingar vi ställer upp i och att svängningarna i prestationerna är större, men vi tar oss till det truppmässiga målet snabbare eftersom vi inte hamnar i ett läge där vi måste vänta på att spelare lämnar innan vi köper in.

Finns alltid bellends som inte ser längre än näsan räcker, så oavsett hur man gjort hade det gnällts.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen tis 4 sep - 7:24

A-fiske

Är helt enig med dig i det du skriver om Gerrard och Reina. Gerrard har inte anpassat sig till Rodgers spelidé, om han inte kan eller vill vet jag inte. Han har alldeles för dåligt tålamod med bollen och försöker forcera saker och ting, som i söndags när han ger bort bollen före Arsenals första. Utan boll ser han vilsen och loj ut.

Tycker att Suarez har samma problem med boll. Visst är det positivt att han vill skapa saker, men han försöker det ofta i omöjliga lägen och gör sig då skyldig till onödiga bolltapp. Han måste lära sig att värdera situationerna bättre, när han ska utmana och när han måste ha tålamod och spela enkelt.

Dessa två herrar kör sitt eget race och det håller inte.

Reina vete faen vad som hänt med. Det är inte en fråga om form, för han har varit ur gängorna i minst ett år. Nästan så jag har gett upp hoppet om honom.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 4 sep - 9:32

Sköna tankar. Jag kommer med mina i ett senare inlägg. Men först vill jag bara svara på Dempsey-historian och sista dagens agerande samt vår "tunna trupp". Visst är det många om och men angående Dempsey, men helt klart var att det är/var en spelare som ville spela på Anfield. Men samtidigt måste vi nog alla förstå hans situation, en och en halvtimme kvar och Liverpool kommer inte med ett bra bud nog för Fulham. Det var endera att bli kvar i en klubb han gjort sig omöjlig emot eller gå till Tottenham - vad hade ni valt?

Angående sista dagen är det så klart en besvikelse i sig att vi inte får någon anfallare och att vi verkar ha trott att vi ska klara av det i och med att vi lånar ut Carroll. Men ser man det ur ett annat perspektiv så är det en styrka av klubben att visa att man inte tänker betala orimliga priser bara för att man kan!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 4 sep - 9:49

Jag vill börja detta inlägg med att poängtera vikten av tålamod, för vi kommer inte bli ett magiskt tiki-taka-lag över en natt, inte heller kommer vi nå önskade resultat på två månaders arbete - särskilt inte med tanke på att vi inte har obegränsade resurser som ett visst Man City eller Chelsea.

Däremot tycker jag att vi ska vara stolta över att vi har en seriös ägare som vill utveckla klubben på ett rättvist sätt. Nämligen genom att klubben jobbar in sina pengar på marknadsföring och smart värvnings- och lönestrategi. Vi får inte heller glömma vad FSG gjort för Liverpool FC vid övertagandet och att de fortfarande är relativt nya inom fotbollsbranschen.

Jag är inne på Mafisens linje med tålamod och någon/några säsongers dåliga resultat för att i slutändan nå ett högre mål och få den efterfrågade produkten vi vill åt. Bara som en liten tanke undrar jag vad folk förväntar sig egentligen? Vi har värvat in en kille som dominerar mittfältet redan nu och kommer göra det i tio års tid framöver. Vi har sett enorma framsteg på Shelvey, Sterling som trots 20 och 18 år redan är killar som kan göra ett avtryck i Premier League. Får de rätt vägledning av BR (vilket jag är helt övertygad om att han kommer ge dom) kommer vi bara på våra talangfulla ungdomar vara ett CL-lag inom tre års tid (MAX). Allt är inte ridå med vår tunna trupp, vi kommer kunna ge Suso, Sterling, Morgan, Ngoo, Yesil, m.fl. speltid redan nu och inte enbart som utfyllnad utan faktiskt med ett ansvar.

För er som har Season Ticket Holder på LFCTV kunde ni se LFC U21 kryssa mot Citys dito (som fick två straffar, varav en helt horribel) som innehöll en startelva med Scott Sinclair och Gareth Barry bland annat. Ser man inte mönstret (att vår akademi är riktigt på gång) är man förmodligen blind och att lägga hutlösa summor på Sturridge och Walcott vore, i min mening, riktigt jävla korkad business.

Ge Brendan sitt treårskontrakt åtminstone och ni kommer se framsteg direkt. Vår framtida trea på mittfältet: Sahin, Lucas och Allen är födda i respektive ordning 88, 87, 90. Vårt anfall: Sterling, Suarez, Borini, 94 (!!), 87, 91. Vi kanske har problem i vår "penetration" för tillfället, men snälla nån. Vi har ju också PL:s kanske yngsta offensiv? Låt Brendan forma dessa grabbar och vi kommer mosa om tre år. Och ja, jag är helt övertygad om att Sahin kommer vara en LFC-spelare när nästa säsong startar. Kan helt enkelt inte se vart han ska gå in i Madrids elva...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 4 sep - 9:49

Ang. Stadionfrågan har väl FSG redan gått ut med prat om det? Han sa väl också att man jobbar dagligen med att utveckla LFC i brevet... Helt säker på att stadion är en del av det jobbet!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av mattyb tis 4 sep - 10:39

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår mig på krönikor som dagens gästkrönika på SF: I skuggan av Benitez.

Vad finns det för relevans i att jämföra Rodgers efter en handfull matcher, med vad Benitez uträttade under sina år i klubben.

Han skriver att Rodgers redan är ifrågasatt som manager. Av vem eller vilka undrar jag? Av otåliga SF-fans i TBR?

Att Benitez gjorde omedelbar succé är väl en sanning med modifikation, för visst var det en bra att vinna CL, men ligaspelet första året var ju allt annat än någon succé, och vore det inte för vinsten i CL så hade vi missat turneringen redan efter Benitez första år i klubben.

Jag ger inte mycket för den typen av övernostalgiska tillbakablickar då man alltid tenderar att jämföra det som var bra förr, med det som är dåligt nu...dvs den gamla klyschan, "det var bättre förr".
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Cliffhanger tis 4 sep - 10:52

mattyb skrev:Han skriver att Rodgers redan är ifrågasatt som manager. Av vem eller vilka undrar jag? Av otåliga SF-fans i TBR?

Jag tror verkligen inte han är ifrågasatt av någon, om jag ska vara ärlig (förutom några enstaka dårar, möjligen). Det är media som målar upp en krisbild (det har ju fan tjatats om måstematcher ända sedan premiären!) och vill få det till att Buck jobbar i motvind, uppförsbacke och fan och hans moster. Jag tror att killen som har skrivit krönikan har gått i medias fälla, nämligen att vi måste vara oroliga för att poängen inte har trillat in än så länge och därmed måste Buck ifrågasättas. Personligen upplever jag att tålamodet är oerhört stort bland oss supportrar just nu, och det vore ta mig fan skandalöst om vi inte vore tålmodiga med tanke på de senaste årens kaotiska upplevelser.

Oj, vilket flummigt inlägg, men jag hoppas att jag fick fram min poäng Very Happy. Jag håller för övrigt med dig om allt du skrivit ovan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Mafisen tis 4 sep - 11:08

Att skriva den krönikan nu är ju helt horribelt. TRE matcher in på säsongen. Luktar Aftonbladet/engelsk media- sensationalisering långa vägar. Mentaliteten "det finns ingen story, låt oss skapa en" vilar tungt över den.

Jag måste undra vilka krav som ställs på kvaliteten på krönikorna på Liverpoolsidan på SF, då många varit rent bedrövliga. Synd att den får stå oemotsagd eftersom forumet är stängt.

Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Röda Stjärnan tis 4 sep - 11:33

mattyb +1

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Synthpoparen tis 4 sep - 13:27

Samtidigt är det väl ganska skönt att personer kan få gästkrönikor publicerade på sidan.

Dessutom borde alla självfallet har alla rätten att föra fram sin åsikt, så länge som det inte rör sig om direkta lagöverträdelse, och om det skrivs en krönika som man inte håller med om finns det ju en enkel lösning på problemet, nämligen att skriva en egen krönika som kritiserar den "felaktiga".

Även om jag inte heller håller med krönikören för han ju i alla fall fram sitt budskap och för en "vettig diskussion" kring ämnet vilket är ett enormt fall framåt jämfört med en hel del andra personer som besöker den sidan vars uppfattning verkar vara att deras ord bör betecknas som "lag".

Däremot tycker jag att man inte minst under just gästkönikor bör göra det möjligt att "skriva kommentarer". Denna möjlighet tycker jag kanske iofs borde gälla alla artiklar, men kanske främst just krönikor som kan innehålla en hel del laddat material.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

John Henry tar till orda Empty Sv: John Henry tar till orda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet