TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

+5
Philip Rolf
Bill Shankly is Legend
Bikinipop
Synthpoparen
Mafisen
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Mafisen lör 29 sep - 7:21

Rodgers har satt ultimatum för Stewart Downing och möjligtvis Enrique om de vill stanna i klubben.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Så himla skönt att Rodgers verkligen inte hymlar, utan säger det som det är.

Hård och tuff, men rättvis och ärlig.

Påminner mig en viss Bill Sh....äh, kanske lite tidigt. Men visst fan ser man mycket av den gubben i vår managers sätt att vara och tänka.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Synthpoparen lör 29 sep - 8:41

Helt rätt, att detta sedan gäller för Cole också utgår jag ifrån även om han antagligen är helt omöjlig att sälja i alla fall.

Däremot är jag lite tveksam till att göra sig av med Enrique. Vi har inte så fasligt mycket VB av klavité och jag gillar inte alls tanken på GJ till vänster. Dessutom är Kelly antagligen borta säsongen ut.

Kort sagt skall Enrique ut i januari redan förutsätter jag att det redan finns en ersättare klar till honom. Suso, Pacheco, Assaidi och Borini är alla redan bättre än Downing så den spelaren ser jag ingen framtid för i laget alls. ( Om han nu inte skulle kunna ersätta Enrique som VB. )

Enda kritiken jag egentligen kan nämna här är att Downing borde sålts redan i somras.

Hoppas för övrigt också att man i januari försöker köpa ut Coles kontrakt till typ 60% av värdet eller något liknande för den spelaren har vi precis lika lite nytta av som Downing.

I övrigt är det smärtsamt uppenbart hur dålig firma Comolli & Dalglish var på att köpa spelare. En hel del tyder på att det bara blir Suarez, henderson och Coates kvar av alla deras inköp.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Bikinipop lör 29 sep - 11:39

Lugna ned er lite nu. Jag gillar Rodgers, men tycker att han kanske läcker lite väl mycket till media och att en del saker kanske borde tas mer i det fördolda.

Om Rodgers skulle, Fowler förbjude, få sparken nästa år och den nya managern bestämmer sig för att Bucks värvningar inte skulle passa in i systemet. Skulle du då säga att det är uppenbart hur dålig Rodgers var på att köpa spelare?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Mafisen lör 29 sep - 12:39

Förstår att du tycker så och visst kan det gå till överdrigt, men så länge han tagit det med spelarna först har jag inga problem med det.

Största nackdelen är väl att sådana uttalanden sänker värdet ganska mycket.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Synthpoparen lör 29 sep - 12:42

Bikinipop

Finns ju flera skillnader mellan Brendan och Dalglish.

1. Priset de betalat för sina spelare.

2. Det faktum att vi nu spelar ett mycket bättre spel jämfört med förra säsongen.

3. Hade Dalgish något system ÖHT?

4. Pengarna man kan få ut för de spelare som tvingas lämna.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Mafisen lör 29 sep - 12:49

Sen sa han iofs "Downing or any other player".
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Bikinipop lör 29 sep - 12:50

Mafisen//

Håller i grunden med dig. Menar bara att man ändå måste se nyktert på det hela. Det kan ju också skapa en osäkerhet i truppen då spelarna eventuellt riskerar att hängas ut om de gjort några svaga insatser.

Synthpoparen//
Jag har aldrig sagt att Dalglish värvade bra, bara att du inte kan ta det faktum att Buck skeppar iväg Dalglishs värvningar som en parameter för att Dalglish värvade dåligt.

Vidare är jag inte så jävla övertygad om att vi spelar så mycket bättre den här säsongen jämfört med den förra. När vi spelade som bäst förra säsongen spelade vi oerhört bra. Dessutom är jag inte speciellt sugen på att gå in i en debatt om vad som är bra fotboll, då det är en helt subjektiv åsikt som det inte finns något facit på. Problemen den här säsongen är fortfarande desamma och till syvende och sist handlar det om att göra mål, vilket är där vi fortfarande brister.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Mafisen lör 29 sep - 12:56

I can definately see your point.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Bikinipop lör 29 sep - 13:16

bounce
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Synthpoparen lör 29 sep - 13:20

Bikinipop skrev:Mafisen//

Håller i grunden med dig. Menar bara att man ändå måste se nyktert på det hela. Det kan ju också skapa en osäkerhet i truppen då spelarna eventuellt riskerar att hängas ut om de gjort några svaga insatser.

Synthpoparen//
Jag har aldrig sagt att Dalglish värvade bra, bara att du inte kan ta det faktum att Buck skeppar iväg Dalglishs värvningar som en parameter för att Dalglish värvade dåligt.

Vidare är jag inte så jävla övertygad om att vi spelar så mycket bättre den här säsongen jämfört med den förra. När vi spelade som bäst förra säsongen spelade vi oerhört bra. Dessutom är jag inte speciellt sugen på att gå in i en debatt om vad som är bra fotboll, då det är en helt subjektiv åsikt som det inte finns något facit på. Problemen den här säsongen är fortfarande desamma och till syvende och sist handlar det om att göra mål, vilket är där vi fortfarande brister.

Frågan är om jag inte kan det i ganska hög utsträckning sett till vad de kostade, sett till hur de presterade under KD och inte minst sett till hur Rodgers värderar dem och för all de andra köpande klubbar... Men visst skulle allt skita sig under Rodgers finns ju en viss risk för att samma scenario kan återupprepa sig...

...Och när jag pratar om att spela bättre fotboll menar jag främst tyydligheten i spelsystemet samt att det finns en röd tråd i arbetet. Detta lyckades jag aldrig upptäcka hos KD.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Bikinipop lör 29 sep - 13:23

Jag har aldrig sagt någonting om priset eller att det skulle vara bra värvningar. Det enda jag har sagt är att du inte kan använda Rodgers ivägskeppande av de som en parameter för att det var dåliga värvningar
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Synthpoparen lör 29 sep - 17:43

Återigen menar nog jag att man kan använda det som en parameter för en bra spelare fungerar under olika managers se bara på en spelare som Lucas t ex.

Rodgers skulle ju knappast göra sig av med en bra spelare frivilligt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 30 sep - 14:20

Märkligt av Rodgers om det stämmer. Varför skulle de inte kämpa för sin plats? Har fått intrycket att både Enrique och Downing är professionella spelare som sköter sig bra och ger järnet.

Och som BP är inne på, vad fan ska han ut i media och sjunga om det för, sånt ska ju skötas internt.

Dessutom behöver väl sånt här knappast sägas om spelare som Sterling, Suso, Wisdom går före med tanke på deras ålder (OBS sjukt glad för de spelarnas kvalté).

“Look at Steven Gerrard and Jamie Carragher. You see these guys come in at the right time, eating the right foods, their weight is immaculate. It is a way of life and if you prepare yourself right and are prepared to work hard that gives you confidence and then confidence will ultimately lead to success.

“But if you are not quite right in your preparation and you come in looking in for an easy life, pick up your money, it won't be here. We are a club that has to be fighting going forward.”

Read More [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Låter som de var ute och tog ett par kalla några gånger. Rolling Eyes
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Philip Rolf sön 30 sep - 19:45

Ja, jag tror definitivt inte Downing är en som "kämpar och sliter" som Joe Allen. Det sitter i huvudet att springa så som Sung Park eller Zanetti.

Downing har kommit utanför laget, han är en 20 miljoner engelsk landslagsspelare. Inte fan ska han behöva "kämpa" för att komma tillbaka.

De är så jag tror att han tycker. Jag tycker att det var en bra värvning då hans vänster skulle hitta Carroll 2 ggr per match. Fail
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av PiTeRaQ sön 30 sep - 23:28

Downing har kämpat för att ta sig till ett fett lönekontrakt - Nu är han där och han är nöjd med Europa league spel (varken villa eller middles spelade väl i Europa direkt under hans tid?) och miljonerna rullar in NÄE han är för bekväm och har säkert alldeles för svag karaktär att tysta kritikerna TYVÄRR då tror jag mer på tex Enrique att han har mer rätt psyke.. Men vi får väl se!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Apanpapan mån 1 okt - 5:43

Tycker att BR kunde ställa det ultimatumet till Gerrard också.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Philip Rolf tis 2 okt - 9:23

Apanpapan skrev:Tycker att BR kunde ställa det ultimatumet till Gerrard också.

Få spelare I VÄRLDEN har gjort det Steven gjort för Liverpool.
Downing är direkt dålig, en hel säsong, förutom ett par minuter, ett fåtal tillfällen (ribban t ex).

Gerrard, han har fortfarande respekt på mittfältet, han sätter kuggar i folks hjärnor bara genom att vara i uppställningen. Dessutom har han gjort mål i 5 United matcher irad. Bara det (stormatcherna) visar på karaktär. Men t o m jag tycker att han varit under all kritik första 4 matcherna.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Apanpapan tis 2 okt - 10:02

Ingen är större än klubben och Gerrards inställning och attityd de senaste två säsongerna är under all kritik.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Philip Rolf tis 2 okt - 11:18

Nej, men vissa karaktärer ÄR klubben. Steven Gerrard är den senare.

Ja, hans attityd har inte varit den bästa. Det håller jag med om. Men om man bara fortsätter liiiite liiite till med detta bra spel och poängen kommer, är jag övertygad om att han är en av de bättre i laget, snabbt dessutom.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av IzzyDizzy tis 2 okt - 13:49

Inte en chans att BR borde ställa det ultimatumet till Gerrard i år när han nyss fyllt 32. Händer inte och borde inte hända. Bänka honom eller liknande, men "hota"? Brendan är alldeles för smart.

Sedan tror jag att folk vill se den gamla Gerrard och något under det håller inte. Han har varit kass i några matcher och det är främst förlustmatcher. Han kan inte på egen hand gå in och vända matcher, det som lurar er. Han är numer en i mängden. Men definitivt ingen som ska vara till försäljning i januari. Tror inte ens ni fått den tanken på riktigt i huvudet.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Apanpapan tis 2 okt - 14:31

Fansen är alltid klubben och inte Gerrard eller andra av liknande karaktär,Liverpool skulle inte vara något utan fansen och det hoppas jag att du förstår?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av IzzyDizzy tis 2 okt - 15:17

Fattar inte riktigt. De "fans" som häcklade Lucas för några år sedan hade mao rätt? Förstår inte ditt inlägg och vad det har att göra gentemot mitt inlägg. Fyll i!
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Apanpapan tis 2 okt - 15:39

Jag svarar på Rolf inte dig?Nej de fans som häcklade Lucas för några år sedan hade inte rätt.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av IzzyDizzy tis 2 okt - 16:41

Glöm då mitt inlägg.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 2 okt - 20:56

Det är klart att man skall ställa ett sådant krav till Steven Gerrard. Rodgers situation är ju dock angenäm då han inte lär behöva säga till Steven Gerrard att kämpa för en klubb han växt upp i, följt sedan han har levt och givit all sin kärlek och insatser i över tio år. Kom igen för fan!

Å andra sidan lider jag med Downing, han är i grunden en fantastiskt skicklig spelare. Men när en idrottsman inte känner förtroendet är det fruktansvärt tungt rent förtroendemässigt. Dessutom skall han/hon brottas med alla tankar som "Varför är jag inte bra nog?", "Varför är den där killen bättre?", etc.

Nu vet jag inte hur det är i deras fall om de sörjer så mycket då det mer blir ett arbete för dem och det är kanske möjligt att de också ser det på det viset. Men en annan är ju deppig i dagar när man inte får platsen man anser sig själv ha gjort sig förtjänt av eller att man förbises orättvist. Men så spelar man ju inte för pengarna heller...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb. Empty Sv: Kämpa för din plats eller hitta en ny klubb.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet