TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Couthino eller så.

+7
Cliffhanger
Mattis-8
jägarn
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Apanpapan
11 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Couthino eller så. Empty Couthino eller så.

Inlägg av Apanpapan sön 20 jan - 17:38

En ung talang som gjorde det bra i Espanyol när han var på lån.Men vi behöver erfarenhet.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf sön 20 jan - 22:13

Ingen jävla aning om hur han är eller har varit. Vet dock vem det är.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 21 jan - 13:02

Jag är så trött på diskussionen "vi behöver erfarenhet". Smile
Vi behöver KVALITET om något.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 21 jan - 13:12

Missförstå mig inte, jag förstår vad förespråkarna för "erfarenhet" menar, men om det stod och föll mellan en hungrig oerfaren Coutinho (för att ta ett exempel som är aktuellt) mot en Sneijder som varit både världsklasspelare och skulle kunna bli en riktigt bra förstärkning med sin erfarenhet, men som knappt spelat på en och en halv säsong pga skadorna och som inte imponerade särskilt mycket under EM. Säg då att Sneijder på tre år är tre gånger så dyr då förväntar man sig ju att han åtminstone presterar tre gånger så mycket - eller hur?

Med Gerrard, Agger, Skrtel, Reina, Johnson, Lucas, Suarez etc på plan allt som oftast har vi säkerställt erfarenhet. Och står vi då och faller mellan två stycken varpå den erfarna mest suktar efter pengarna är valet relativt enkelt för min del. Samtidigt är det så klart omvänt, vi ska inte välja en spelare bara för att han är yngre och mer lovande.

Helt enkelt - bäst spelare (kvalitet- som attitydmässigt) in.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 21 jan - 13:15

För att bygga vidare på det här med erfarenhetsresonemanget så hade jag gärna tagit Coutinho en ny mittback (så vi kan låna ut Coates) och kanske Ince för att i sommar gå för att få in Xabi Alonso och kanske om man får drömma riktigt mycket Christian Eriksen också.

Ålder är bara en siffra. Det sitter i skallen, förklara annars för mig hur Jaromir Jagr och Teemu Selänne kan vara så bra än, trots en lock out och en hög ålder. De är hungriga och dedikerade till sporten. Epic!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Mafisen mån 21 jan - 15:44

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jag är så trött på diskussionen "vi behöver erfarenhet". Smile
Vi behöver KVALITET om något.

Ord. Egentligen har vi ju vår Gary Mc i Gerrard. En Xabi Alonso- typ (eller han själv i egen hög person) skulle vara kanon, men det känns som "åldersnojjan" börjar slå över åt andra hållet och man börjar tycka att vi ska rata spelare för att de är unga.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av jägarn tis 22 jan - 20:59

Verkar bli klart imorgon:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Liverpool hope to agree the transfer of Philippe Coutinho on Wednesday despite the midfielder's claim that he wants to stay and fight for his place at Internazionale.

Ett framtidsköp, tror inte han kommer att starta någon match på ett par månader.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Mattis-8 ons 23 jan - 14:45

Ser ut att bli lite dyrare en vad som var först tänkt. Om det nu blir av vill säga. Jag är med jägarn ovan. Sannolikt blir det lätt rotation till en början, och med det i åtanke, är det verkligen vad som behövs? Jag vet inte. Men jag har heller ingen vidare koll på Coutinho.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger ons 23 jan - 14:51

Jag håller med er båda. Jag har svårt att se att han är en spelare som går in och förbättrar oss på en gång. Han är en jättetalang, men har vi råd att lägga drygt 10 millar på en talang som kanske kommer kräva en tids inkörning? Klart att jag hellre hade sett en mer erfaren och färdig spelare, även om Coutinho som sagt har mycket potential.

Gällande vad han har presterat tidigare, Mattis, så är det främst under hans tid i Espanyol som han har fått det att riktigt lyfta. Där var han stundtals förskräckligt bra, men han har inte riktigt nått upp till dom nivåerna i Inter.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Mattis-8 ons 23 jan - 16:08

Ja jag minns att han var lite av en snackis innan Inter. Verkar dock som att han har stått ganska still sedan dess. Kan ju visserligen vara positivt. Hade ju vart värre om han hade spelat mycket och varit en besvikelse.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av jägarn ons 23 jan - 17:16

Mattis-8 skrev:Ja jag minns att han var lite av en snackis innan Inter. Verkar dock som att han har stått ganska still sedan dess. Kan ju visserligen vara positivt. Hade ju vart värre om han hade spelat mycket och varit en besvikelse.

Läst någonstans att han fick en del speltid under Benitez men därefter så har han inte fått tränarens förtroende, har inte någon egentlig källa så ni får ta det med en nypa salt.

Nu ska även Southamtons vara intresserad av honom, deras tränare var i Espanyol när Coutinho var där så det är inte så konstigt att de är intresserade.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger ons 23 jan - 17:19

jägarn skrev:
Mattis-8 skrev:Ja jag minns att han var lite av en snackis innan Inter. Verkar dock som att han har stått ganska still sedan dess. Kan ju visserligen vara positivt. Hade ju vart värre om han hade spelat mycket och varit en besvikelse.

Läst någonstans att han fick en del speltid under Benitez men därefter så har han inte fått tränarens förtroende, har inte någon egentlig källa så ni får ta det med en nypa salt.

Nu ska även Southamtons vara intresserad av honom, deras tränare var i Espanyol när Coutinho var där så det är inte så konstigt att de är intresserade.
Japp, det stämmer. Vill minnas (kan ha fel) att det var Rafa som plockade in honom, och han spelade honom väldigt mycket under den tiden han var där. Och jag förstår på ett sätt om Coutinho vill återförenas med Pochettino då han presterade väldigt bra under honom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger ons 23 jan - 20:50

Han är för övrigt inte uttagen i kvällens trupp mot Roma. Antingen platsar han inte, eller så är han på väg bort (till oss eller Saints möjligen). Döm själva.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 23 jan - 22:12

Han är skadad för tillfället...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger ons 23 jan - 22:54

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Han är skadad för tillfället...
Well, that shut me up iallafall Smile.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 25 jan - 14:56

Skönt triangeldrama med Soton som fjärde hjul detta börjar bli.

Inter behöver pengarna för att värva (de är i dålig ekonomisk sits verkar det som), samtidigt vill Coutinho bara till Liverpool (inte Soton), men Liverpool matchar inte Sotons bud på 10 miljoner pund.

Haha! Silly Season!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Cliffhanger lör 26 jan - 15:42

Fler och fler rapporterar om att han ska genomgå sin medical på måndag. Det talas om summor mellan 10 och 13 miljoner Euro. Men, vi ska inte ropa hej förrän han är i hamn. Spurs har inte spelat ut sitt kort än...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Mattis-8 lör 26 jan - 15:45

Vi kan nog räkna med att Spurs lägger sig i. Men det är bra för det lär ju bara ta honom om han håller samma intetsägande kvalitet som Dempsey och Sigurdsson.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf lör 26 jan - 16:41

8,5 milj enligt säkra källor. En kompis som är tung interista är fly förbannad att dom släpper honom. Bra tecken.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Synthpoparen lör 26 jan - 17:41

Alltid ett gott tecken när fans är ursinniga över att en spelare säljs.

Denna spelartyp behöver laget för övrigt verkligen ha.

Vågar man hoppas på att Ince och blir klar och att man i den delaen lånar ut Shelvey säsongen ut till Blackpool.

Att få in två kreativa "kantspelare" i slutet på detta fönster hade smakat mumma!

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Mattis-8 lör 26 jan - 18:18

Det hade smakat mumma, definitivt. (även om jag fortfarande tycker att det är lite kaka på kaka) Att låna ut Shelvey varken tror eller hoppas jag är aktuellt. Rodgers har ju en soft spot för honom, dessutom: Vad är det som säger att Ince är bättre än Shelvey? Olika positioner, jag vet, men med tanke på hur Rodgers ändå rullar sina centrala attacerande mittfältare (oftast en ytter/wide forward och en CAM) så tror jag att det fortfarande finns plats. Om någon hänger löst så lär det vara Downing och eventuellt Suso, det är åtminstone så jag spekulerar.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Philip Rolf lör 26 jan - 23:35

Hur mkt jag än gillar Suso så tror jag att han hade mått bra av en utlåning till Champ klubb.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Synthpoparen sön 27 jan - 9:19

Att jag nämnde just Shelvey har helty enkelt med positionen han spelar på att göra. Det känns jävligt fullt på det centrala mittfältet just nu och den spelaren behöver matcher i kroppen. Suso är fortfarande ung och borde kunna vara kvar i laget under våren.

Däremot borde Suso lånas ut på ett säsongslångt lån över nästa säsong.

Det är den säsongen jag i alla fall känner att han behöver spela vecka in och ut. Shelvey behöver det helt enkelt nu enligt mig.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 27 jan - 9:50

Sälj Shelvey. Satsa på Suso.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Bikinipop sön 27 jan - 10:01

Tycker Shelvey borde lånas ut. Visst, Rodgers har nog en "soft spot" för honom och han fick spela mycket i början, men sedan dess så har Henderson bevisat sitt värde och tagit sig förbi Shelvey i kön.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Couthino eller så. Empty Sv: Couthino eller så.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet