TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om Silly Season

+22
Lark
jägarn
SusoSterling
Niklas J
wewonitfivetimes
_slashing_
G8 - Living Legend
Apanpapan
Busen B
Jimmy_
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
APZ
IzzyDizzy
PiTeRaQ
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Philip Rolf
Mafisen
Flightcrank
26 posters

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av mattyb fre 10 aug - 21:54

Vi måste ju ha blivit av med runt 200k löner i veckan nu med försäljningarna av Maxi, Kuyt och Bellamy?
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 11 aug - 7:45

Lägg till Aquilani och Aurelio och vi är upp mot 400k/w...

Vem är nästa in?
Snackas ju om Sahin, Tello, Affelay och Dempsey?
Tror ni att vi är iskalla i Dempseyaffären?

Tror att Cole, Adam och Carroll kan var på väg ut?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Flightcrank lör 11 aug - 7:52

Tror och hoppas att Adam ingår som betalning i Dempseyaffären. Sedan återstår det att se om Sahin prioriterar speltid hos oss eller CL hos Arsenal.
Tello är jag tveksam till (även om det rör sig om ett lån) eftersom spelare fostrade i Barca har välidgt svårt att lyckas utanför klubbens trygghet, kommer faktiskt inte på någon som på senare tid har lyckats ordentligt, Fabregas är fostrad i Arsenal. Affelay vore inte helt fel, av det jag har sett från honom under EM och träningsmatcher (har sett två stycket vilket är precis lika många som antalet ligamatcher med Barca på ett år) så tycks han vara tillbaka från skadehelvetet.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy lör 11 aug - 8:52

Afellay är inte jag jättehype på faktiskt. Tello är intressant och kan passa bra in i Rodgers-spel men jag tänker fortfarande på den förbannade medelåldern to be honest. Dempsey kan spela på Downings plats, reserv till Suarez och Borini men även göra ett stabilt jobb på Gerrards position. Han vore en perfekt värvning till ett bra pris, höjer även medelåldern en aning.

Lånas Sahin in så får nog Shelvey leta sig vidare på lån han också även om jag tror att även Henderson kan lånas ut till ett spelskickligt lag om möjligheten finns.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ lör 11 aug - 22:47

Sahin skulle vara grym. men mycket konkurrans om honom, och jag vill ha en klasul för att köpa loss honom. Tottenham, Arsenal och även Milan vill tydligen ha honom. Det som kanske talar för oss är ju om Xabi Alonso pratar gott om fansen etc. kan ju betyda en hel del. Tyvärr ser jag inte spearing ta steget SKulle vi få in honom så kanske utlåning är ok.

Tycker Shelvey verkligen tar för sig nu. Kommer ni ihåg när Gerrard kom fram? Han hade ju de där riktigt svarta ögonen när han blev förbannad och blev ju en och annan brutal tackling. Ser lite av det i Shelvey. Tror han är en vinnare och så småningom kan bli ordinarie. Visst, inte samma teknik osv.

Satt och kollade på PSGs match idag. En sån som Menez skulle vara kul att ha, men samtidigt så har vi ju redan vår Suarez att missa bra lägen=/

Btw, jävla skit tid för matchen i morgon. Finalen i handbollen samtidigt. Men antar att man måste streama matchen ändå, så blir väl att hålla ett öga på varje
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av SusoSterling sön 12 aug - 7:23

ditt tips är att ladda. ned efter!

SusoSterling

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-07-24

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av jägarn sön 12 aug - 8:12

SusoSterling skrev:ditt tips är att ladda. ned efter!

Mitt tips är att ha ett konto på liverpoolfc.tv så kan du se matchen i efterhand.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Mattis-8 sön 12 aug - 9:16

jägarn skrev:
SusoSterling skrev:ditt tips är att ladda. ned efter!

Mitt tips är att ha ett konto på liverpoolfc.tv så kan du se matchen i efterhand.
Äsch, jag kör dubbla skärmar och Allsvenskan radio! There is no such thing as OD.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy sön 12 aug - 10:19

Menez är en underbar lirare, hade nästan hoppats att han är möjlig med alla värvningar i PSG. Gillat honom sedan hans tid i Roma. En yngre och mer spetsad version av Dempsey.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan sön 12 aug - 11:26

Official Everton ‏@Everton

BREAKING NEWS: Everton have agreed an undisclosed fee with Manchester City for the transfer of Jack Rodwell...


Såg inte den komma.De blåa vill väl knäppa rödnäsan på nosen.Han har väl varit sugen på Rodwell ett tag.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Mafisen sön 12 aug - 17:12

Snackas om £20m. Shocked
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av jägarn sön 12 aug - 17:32

IzzyDizzy skrev:Menez är en underbar lirare, hade nästan hoppats att han är möjlig med alla värvningar i PSG. Gillat honom sedan hans tid i Roma. En yngre och mer spetsad version av Dempsey.

Nej, där håller jag inte med. Dempsey ser jag som en stark tvåfotsspelare som även är bra med huvudet och främst vill komma in centralt. Menez är ett yrväder som inte riktigt platsade i Roma och styr kosan tillbaka till Frankrike, mycket tveksamt om han kommer att få lira i CL, han är fortfarande en rätt ojämn spelare.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Flightcrank sön 12 aug - 17:46

Mafisen skrev:Snackas om £20m. Shocked
Så säger dom att vi betalar överpriser!
Frågan är hur många minuter han kommer att få spela, han är en stor talang men det finns viss konkurrens på det mittfältet. För övrigt påstod Manchini att tiden då City betalade överpris för spelare var förbi...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av jägarn sön 12 aug - 18:52

Jag är inte Kennys bästa kompis eller något, men vi var närmare lirare som Elm och Ramirez under Kennys styre. Finns nog en anledning att alla de ryktena dog ut när vi bytte tränare.

Ramirez ryktena dog ut, men folk fortsätter att nämna honom här och där när det diskuteras eftersom han är en bättre lirare än Elm och man hellre ser honom i LFC. Nästintill ingenting har talat om att Ramirez ens är på Rodgers radar.

Spelare som Gylfi, Allen, Dempsey, Walcott och Johnson är lirare som ryktats till oss under Rodgers och Gylfi-intresset bekräftades, Allen är klar och vill minnas att Rodgers talat om Dempsey, men det kan vara jag som yrar. Ingen Ramirez alltså.

Ramirez är önsketänkande.


(Skrivet av IzzyDizzy i en annan tråd, finns visst ingen moderator som kan flytta inlägg).

Det har funnits massor av rykten kring Ramirez, här bland annat: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Tänk du på att det är silly season, det går så mycken rykten och snack. Bara för att medierna skriver så behöver det inte vara så, tror det är mycket som sker utan att fansen får reda på det.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Lark sön 12 aug - 18:55

Flightcranck: Om Rodwell är värd 20 så är Lucas värd 80 förmodligen. Rodwell var en talang som har totalt stagnerat, vilket han inte borde ha gjort sett till speltiden. Vem är det tänkta att han skall konkurrera ut? Barry, de Jong? Förstår verkligen inte vad de har tänkt här.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Mafisen sön 12 aug - 19:03

jägarn skrev:Jag är inte Kennys bästa kompis eller något, men vi var närmare lirare som Elm och Ramirez under Kennys styre. Finns nog en anledning att alla de ryktena dog ut när vi bytte tränare.

Ramirez ryktena dog ut, men folk fortsätter att nämna honom här och där när det diskuteras eftersom han är en bättre lirare än Elm och man hellre ser honom i LFC. Nästintill ingenting har talat om att Ramirez ens är på Rodgers radar.

Spelare som Gylfi, Allen, Dempsey, Walcott och Johnson är lirare som ryktats till oss under Rodgers och Gylfi-intresset bekräftades, Allen är klar och vill minnas att Rodgers talat om Dempsey, men det kan vara jag som yrar. Ingen Ramirez alltså.

Ramirez är önsketänkande.


(Skrivet av IzzyDizzy i en annan tråd, finns visst ingen moderator som kan flytta inlägg).

Det har funnits massor av rykten kring Ramirez, här bland annat: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Tänk du på att det är silly season, det går så mycken rykten och snack. Bara för att medierna skriver så behöver det inte vara så, tror det är mycket som sker utan att fansen får reda på det.

Jorå, det finns det, men mig veterligen går det inte att flytta enskilda inlägg. Har inte kunnat lista ut hur iaf.

edit: Fast egentligen har du rätt, det finns en moderator, men ingen som kan flytta inlägg, eftersom det inte går.


Senast ändrad av Mafisen den sön 12 aug - 19:12, ändrad totalt 1 gång
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 12 aug - 19:04

IzzyDizzy // Det är media som tuttat i dig det. I själva verkat kan vi inget veta om vi inte har någon som helst kontakt med personen i frågan själv. Och om vi nu ändå ska snacka Kenny Vs Rodgers värvningar, hur kommer det sig att Johnson och Walcott är aktuella då? Vad jag vet så var Walcott en "Kennyvärvning", Johnson likaså, även om han varit på tapeten sen stenåldern...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Mafisen sön 12 aug - 19:05

Btw, så verkar det ju som att spelare som verkar minst sannolika att signa är de som kommer.

Borinidealen var ju död efter att Roma köpt 100 % av hans rättigheter. Allen kom inte på frågan p g a den överenskommelse vi ska ha gjort med Swansea.

Så det skulle fanken inte förvåna mig om Ramirez är en legitim måltavla.

edit: Enligt förståsigpåare i media och "ITK".
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy sön 12 aug - 19:13

Men då frågar jag igen då, eftersom det är silly season: Hur vet ni att Rodgers vill ha Ramirez? Kan vara lika mycket bullshit bakom de rykten som du tror på som säger att LFC vill ha Ramirez. Du kan inte tro på rykten åt ett håll och endast ett håll.

Vi har hamnat i ett läge där ingen av oss kan ha rätt. Svaren och frågorna tar ut varandra.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 12 aug - 19:33

Ja, men det är ju du som säger att han är en "Kennyvärvning" och inte vi, därför är det ju inte befogat för dig att ställa den frågan. Alla är mycket väl medvetna om att det är Silly Season och inget annat.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 12 aug - 19:38

Och håller med dig Mafisen, dessa tröttsama ITK:s. Men ändå läser man skiten, för att sen bli så besviken för att 98 % av allt "de säger" är ren skit!

Och så slår dom sig för bröstet för att de var först med att gissa...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av PiTeRaQ sön 19 aug - 20:40

Vi/Brendan kan väl OMÖJLIGT nöja oss med hur vår trupp ser ut i nuläget? Vi behöver en Offensiv kraft till Anfallare eller Ytter. Snart börjar jag undra om Gerrard är en starter i alla matcher för hittills har han då inte övertygat..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 19 aug - 21:00

Adam och Cole inte önskade? Enligt Tony Barret så kommer de få gå - frågan är om dom vill gå? Hm...

I alla fall måste vi få in mer BREDD och SPETS i anfallet. Kan inte starta med Suarez-Borini-Downing och tro att det ska lösa sig. Just nu (med Carroll på väg bort förmodligen?) har vi enbart Assaidi som alternativ. Vill ha in Dempsey plus en till ytter. Assaidi hävdar ju också att han kan spela som nummer tio.

Hade jag fått leka lite Manager med så hade jag signat Mertens (21+16 i fjol i PSV) och Dempsey. Förmodligen hade det kostat runt 20-25 millar. Säljer vi Adam (5), Spearing (3) och Carroll (16) kan vi täcka de kostnaderna. Återstår så klart att se, men hade varit epic!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av mattyb mån 20 aug - 10:17

Sahin väljer Arsenal, Tello och Afellay stannar kvar i Barcelona och nöter bänk hellre än att gå till oss, Sigurdsson valde Tottenham.

Jag vet att jag en gång skrev på TBR att Liverpools anseende hos
de yngre spelarna i världen inte är vad vi skulle vilja att det var, vilket jag tycker visar sig oftare och oftare nu.

CL-spel betyder tydligen precis ALLT för väldigt många spelare, vilket man kan ha sina åsikter om, men så är det tyvärr.

Våra senaste år med missat CL-spel och våra 22 år utan vinst i ligan har satt sina tydliga spår. Fasen, de unga talangerna var inte ens födda när vi vann ligan senast....
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan mån 20 aug - 10:51

Jag kan nog hålla med om det mesta som skrivs just nu.
Vänsterbacken vad händer om Enrique skadas?Att luta sig mot Robinson känns inte som ett alternativ.Baines vore väl ett grymt alternativ om än "omöjligt" ,byt honom mot Adam.

Samma sak gäller väl Lucas?Vem ersätter honom?Gerrard/Allen/Henderon?Låter inte så jävla övertygande eller hur?Hoppas Liverpools scouter var och tittade på M'vila igår.

Sist men inte minst högeryttern ,vem ska spela där?Downing med vänsterfot som aldrig går in och får ett skott på mål eller slår halvtaskiga inlägg till två små killar i Suarez/Borini.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 6 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet