TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om Silly Season

+22
Lark
jägarn
SusoSterling
Niklas J
wewonitfivetimes
_slashing_
G8 - Living Legend
Apanpapan
Busen B
Jimmy_
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
APZ
IzzyDizzy
PiTeRaQ
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Philip Rolf
Mafisen
Flightcrank
26 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 11 jul - 11:33

Zlatan till Real Madrid. Känns som ett logiskt steg för honom i så fall...

---

Angående Liverpool, om uppgifterna stämmer att Bellamy kommer gå till Cardiff, Maxi resignat sitt kontrakt och Carroll går till West Ham på lån så känns det rätt troligt att Dempsey och Borini kommer.

Har gått starka rykten om att Zeman (Romas tränare) gett grönt ljusför en försäljning av Borini för 11 miljoner euro, närmare 8 miljoner pund. Ben Smith twittrade idag om att "det väldigt spännande nyförvärvet" är Borini - hur mycket sanning det ligger i det låter jag vara osagt.

Tycker fortfarande det är märkligt att mestadels av alla spelare som ryktas till oss är centralat lagda spelare. Stucker Bellars, Maxi och Kuyt sedan tidigare står vi med Suarez, Downing, Sterling som naturliga wingers och ska vi spela någon form av 4-4-2 kommer vi inte ens ha någon mer än Downing och Sterling att tillgå i dagsläget. Det är MÖJLIGT att Cole återgår till kanten, men hans explosivitet är ju inte lika mördande som den har varit. En annan möjlighet är Suso som right winger, men jag tycker nog ändå hans optimala plats känns som central mittfältare.

Hm, Silly är igång på högsta allvar - återstår att se vad som faktiskt händer. Men faktum är att vi i dagsläget har Adam, Aquilani, Gerrard, Spearing, Cole, Lucas, Shelvey, Suso, Henderson (nio) centralmittfältare. Så varför vi länkas med massa centralmittfältare känns väldigt ologiskt i mina öron. Borde inte wingers vara av större prioritet?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Busen B ons 11 jul - 12:39

/Daniel N'Grogg
Lite orolig är jag att vi ryktas göra oss av med Bellers, Maxi, Kuyt och Carroll. Att eventuellt ta in Borini och Dempsey är ett klart nerbyte i mina ögon. Än värre är om det stämmer att Borini skulle vara "det väldigt spännande nyförvärvet". Han känns lika spännande som en random Spöket Laban-bok.

Runt 2009 ryktades vi med spelare som Villa, Mata, Silva, Alves mfl och nu Borini och Dempsey. Vi sjunker snabbare än Wasa...

Jag håller med dig att kantspelare borde vara högsta prioritet, men det har det i och för sig varit de senaste 10 åren och inte mycket har hänt under den tiden.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 11 jul - 18:06

Nu tycker jag förvisso att Dempsey är en väldigt bra spelare, men för en summa av 7,5 miljoner pund som det pratats om (för en kille som sitter på utgående) tycker jag verkligen vi borde kunna hitta något mer intressant plus några pund. Har för mig vi sålde Arbeloa för 3-4 miljoner pund när han satt på utgående - just sayin...

Jag tror att problematiken med Borini är att få har sett honom och jag hoppas/tror att många kommer bli positivt överraskade just av den anledningen att inga har några förväntningar på honom. Men han är en klinisk målskytt och från vad en polare (som följer Serie A och är Arsenalfan) sa så är det en riktigt bra värvning. Där är jag faktiskt förväntansfull.

Men kan inte se logiken i att låta Carroll gå. I så fall måste vi verkligen ha en riktigt bra "big-money-signing" i sikte för att frigöra pengar. Att låna ut honom känns ju lika smart som att sparka sig själv mellan benen. Speciellt om det blir en köpoption på 15 miljoner pund.

Men än är det bara rykten och jag tror hur som helst att vi kommer få ett uppsving av att ha Rodgers som tränare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf ons 11 jul - 20:32

Har också hört MYCKET goda saker om Borini. Hoppas vi signar honom.

Carroll och BR med sitt Tikitakaspel är så lååångt ifrån The Big Man som man kan komma. Så där ser jag faktiskt att Carroll kan lämna, tyvärr, gillade honom som fan efter februari.

Han vann dessutom FLEST höjd dueller av ALLA FEM stora ligorna.
Det är sjukt bra.

Borini
Suarez Gerrard NYYYYY

Kan bli läskigt bra faktiskt.

Downing, Suso Sterling kan spela massvis.
Mot bottenlag, Europaleague osv, man måste ha en bred trupp.

Dempsey gör mål, punkt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 12 jul - 15:04

Haha jag älskar att du har börjat med att avsluta dina inlägg med "punkt.". Och ja, jag tror på det du skrev.
Tyvärr är det nog sanning i Carrolls exit, samtidigt hoppas jag på en utlåning i så fall (går emot strömmen här).
Varför? Enkelt, kolla Llorente i Bilbao, är han inte duglig trots sin storlek? Visst man valde Cesc, Negredo och Torres framför honom i EM (vilket i mina ögon var konstigt, särskilt Negredo). Jag tror att Carroll kommer utvecklas till ett monster och då vore det bara sjukt att rea ut honom till priset av 15 miljoner pund!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf tor 12 jul - 20:52

Ja, att sälja honom för 15 är inte ens på kartan.
Allt under 25 känns pinsamt.

Så att bli av med honom genom utlåning känns mer resonligt. Gärna till ett lag som kommer att spela honom 90minuter i 37 matcher Smile.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ fre 13 jul - 1:43

Satan, det börjar bli bråttom om klubben vill rycka i de stora talangerna. Saker och ting har ju börjat snurra snabbt nu.

Lucas Moura, Oscar, Lucas, Ganso verkar ju vara på väg till europa. Första 3 ryktas ju redan vara nära ManU, Chelsea, Inter medans PSG verkar vilja plocka Ganso.

Ska det bli några "exceptional" transfers denna sommaren som gör fansen(mig) "very happy" så börjar det mörkna redan....
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan fre 13 jul - 13:57

Hur många har sett dessa Lucas Moura Oscar Ganso mer än 1 gång?Jag har aldrig sett dem vad jag kommer ihåg.Hypade brasilianare går jag inte igång på...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 13 jul - 14:31

En del sjuka saker har man ju snappat upp på twitter idag. Bland annat att Adam, Downing och Bellamy bland annat kommer säljas och lånas ut. Enligt Scott Slater (men han har inte prickat rätt i mycket så har svårt att anse honom som trovärdig). Senaste är annars Adam i utbyte mot Dempsey!

---

Tycker mer Lewis Holtby skulle vara spännande. Ett år kvar på kontraktet, har engelskt pass och vill spela i Premier League...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan fre 13 jul - 14:38

Adam mot Dempsey är väl inte helt fel.Dempsey är tung att möta samt att han är lite av ett svin...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ fre 13 jul - 14:48

Har sett dem ett antal gånger. Faktiskt sett dem fler gånger än jag sett tex Sigurdsson, Borini, Dempsey osv.

Sen är det väl alltid så att unga talanger blir hypade. Alla vill ju gärna få fram nästa världsstjärna. Se bara på Suso, Sterling osv. Har inte sett dem spela jättemycket men man vill ju gärna att de ska ta en plats i a-laget. Inna de börjat prestera i a-laget kommer de bara vara hypade talanger. Om vi förväntar oss att de ska bli stora är det nud e ska ta en ordinare plats som owen, fowler, rooney osv gjorde i den åldern.

Tills dess har vi bara rykten och fakta att gå på. Men brasilianska ligan är rankad som 3e i världen nu, så att prestera där borde ju faktamessigt vara svårare än tex tyskland, frankrike, italien, ryssland. Nu håller väl inte jag med om rankingen, men fotbollskartan är ju på väg att ritas om.

Att sen de bästa spelarna blir hypade är ju i sig inget ovanligt. Det gör ju klubbarnas fans varje dag
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 13 jul - 15:07

Ja det låter som en helt okej swoop om Carroll säljs!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ lör 14 jul - 9:36

Satan. [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Är ryktet sant om 10m till tottenham blir jag sur. Samtidigt ryktas det på hamburgs forum att van der vaart kan vara på väg tillbaka dit
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf lör 14 jul - 11:36

Förlåt, men den ligan är en total katastrof när det kommer till försvar. Bettade JÄTTEmkt hela säsongen, satt uppe och kollade med popcorn varje match. Det är anfallsfotboll i 90 minuter, sjukt underhållande Smile. Men sen blir alla trötta.

Kolla bara hur varje back säljer sig hela tiden. Eller kolla hur mkt tid han får på varje avslut.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 14 jul - 12:12

Philip Rolf skrev:Förlåt, men den ligan är en total katastrof när det kommer till försvar. Bettade JÄTTEmkt hela säsongen, satt uppe och kollade med popcorn varje match. Det är anfallsfotboll i 90 minuter, sjukt underhållande Smile. Men sen blir alla trötta.

Kolla bara hur varje back säljer sig hela tiden. Eller kolla hur mkt tid han får på varje avslut.

Tack! Det är Skillnad mellan PL och Brasilianska ligan. Folk tjatar om att vi ska värva killar som ska gå in och göra ett avtryck direkt och med de brasilianska spelarna behövs det ju så klart en anpassningstid (ex. Lucas Leiva). Eller titta på Anderson i United som var en sådan "supertalang" - vad hände där? Nani blommade ut först flera säsonger efter att han köptes (Jag vet att han är portugis, men lite samma spelartyp som många av brassarna) etc...

Jag tror att de kan bli bra med rätt träning, rätt manager, och så vidare, men AVB verkar tro att man kan köra samma race i PL som i portugisiska ligan och det gick ju sådär med Chelsea och det kan få bakslag på Spurs med. Dock är de fantastiska individualister och grymma fotbollsspelare sett till teknik och fart, men det är två delar av fleratalet egenskaper som krävs för att lyckas på den absoluta toppen. Dessutom har vi såpass duktiga ungdomar som kommer underifrån att det känns korkat att lägga stora pengar på en spelare som kanske får det svårt att anpassa sig.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf lör 14 jul - 13:55

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:
Philip Rolf skrev:Förlåt, men den ligan är en total katastrof när det kommer till försvar. Bettade JÄTTEmkt hela säsongen, satt uppe och kollade med popcorn varje match. Det är anfallsfotboll i 90 minuter, sjukt underhållande :). Men sen blir alla trötta.

Kolla bara hur varje back säljer sig hela tiden. Eller kolla hur mkt tid han får på varje avslut.

Tack! Det är Skillnad mellan PL och Brasilianska ligan. Folk tjatar om att vi ska värva killar som ska gå in och göra ett avtryck direkt och med de brasilianska spelarna behövs det ju så klart en anpassningstid (ex. Lucas Leiva). Eller titta på Anderson i United som var en sådan "supertalang" - vad hände där? Nani blommade ut först flera säsonger efter att han köptes (Jag vet att han är portugis, men lite samma spelartyp som många av brassarna) etc...

Jag tror att de kan bli bra med rätt träning, rätt manager, och så vidare, men AVB verkar tro att man kan köra samma race i PL som i portugisiska ligan och det gick ju sådär med Chelsea och det kan få bakslag på Spurs med. Dock är de fantastiska individualister och grymma fotbollsspelare sett till teknik och fart, men det är två delar av fleratalet egenskaper som krävs för att lyckas på den absoluta toppen. Dessutom har vi såpass duktiga ungdomar som kommer underifrån att det känns korkat att lägga stora pengar på en spelare som kanske får det svårt att anpassa sig.

Givetvis går det bra då och då, Ronaldo, Robinho, Ronaldinho osv men det är fan inte många, som är sådär superbra.
Så någon Neymar, Oscar eller Ganso är inget jag suktar efter faktiskt. Hellre en stark jävla tysk såfall.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ lör 14 jul - 15:07

Kan intesäga på rak arm någon tysk som skulle passa in.

Och enligt mig är det lättare att lära en brasse taktik än att lära en engelsman teknik^^
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf lör 14 jul - 15:11

Teknik ja, men hur jävla bra går det för Robinho när han ska dribbla?

Kolla nu när Zlatan och Ballotelli lärt sig implementera passning istället för solo?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 14 jul - 18:36

A och O i fotboll är ett bra passningsspel och bra rörelseschema (vilket inkluderar god fysik). Det andra är spetsegenskaper som behövs på speciella positioner, ex huvudspel - mittback, killerinstinkt - forward, kvickhet/dribblingar - wingers/yttrar. Osv.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 jul - 9:47

Fotboll är ett lagspel helt enkelt.
Kollektivet vinner alltid i slutändan kolla 2005 Cl finalen tex !

Gillar starkt dom spelarna vi ryktas ihop med. Krigare hela bunten!

Får vi in tex Allen och Dempsey så har vi bollvinnare tamig tusan överallt på planen! Lucas Gerrard Allen Dempsey Borini Suarez - Jävlar i havet dom delar inte gärna med sig av boll. bounce
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf sön 15 jul - 10:22

PiTeRaQ skrev:Roffe menar du som spelare? Isf känns det som att ta godis från ett barn... Nä som spelare kommer inte hända ominte FSG lossar upp miljarder... Tyvärr

Som spelare.....
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 jul - 10:31

Philip Rolf skrev:
PiTeRaQ skrev:Roffe menar du som spelare? Isf känns det som att ta godis från ett barn... Nä som spelare kommer inte hända ominte FSG lossar upp miljarder... Tyvärr

Som spelare.....

ill take that bet then !! =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf sön 15 jul - 17:15

PiTeRaQ skrev:
Philip Rolf skrev:
PiTeRaQ skrev:Roffe menar du som spelare? Isf känns det som att ta godis från ett barn... Nä som spelare kommer inte hända ominte FSG lossar upp miljarder... Tyvärr

Som spelare.....

ill take that bet then !! =)

Oh, It's on!

Steven Gerrard vinner PL som spelare i Liverpool FC innan han lägger av.
Om inte. Då ger jag Piteraq 500kr.

Om han vinner, får jag inget.

Bra deal?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av PiTeRaQ sön 15 jul - 21:09

Givetvis får du 500 av mig om det blir så! Very Happy Nöjd?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av G8 - Living Legend sön 15 jul - 22:47

Jag tror att Gaston kommer!

Det var massa rykten ett tag och sen blev det helt tyst!

Precis som Borini!

Hoppas innerligt på en grym "attacking midfelder" som Ramirez eller Joe Allen!

G8 - Living Legend

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 12-07-15

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 3 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet