TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om Silly Season

+22
Lark
jägarn
SusoSterling
Niklas J
wewonitfivetimes
_slashing_
G8 - Living Legend
Apanpapan
Busen B
Jimmy_
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
APZ
IzzyDizzy
PiTeRaQ
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Philip Rolf
Mafisen
Flightcrank
26 posters

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 20 aug - 15:51

Tycker kanske att vänsterbacken är vårat minsta bekymmer i dagsläget. Vi kan inte luta oss mot Robinson, men Enrique känns spontant som att han klarar av tufft spelschema och är sällan skadad.

Däremot är jag helt i linje med dig anågående Downing. Bättre i så fall att han spelar på vänsterkanten så vi åtminstone får kvalitativa inlägg...

Skulle vilja se hur Downing artade sig i den offensivam ittfältspositionen bakom Suarez. Med lite tur, skicklighet och hjälp från Rodgers kunde han nog bli rätt bra där. Han har speed, teknik, passningar och skott. Dock ingen vidare styrka, jävlar anamma eller närheten av bra spelförståelse/speluppfattning, tyvärr...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy tis 21 aug - 12:28

Rodgers, Gylfi och Allen har redan lämnat förra årets succélag. Sinclair sägs även han vara nära en flytt till City för £5m.

Tråkigt för Swansea givetvis, men hur bra är den här flytten för Sinclair? Redan testat vingarna i en toppklubb och det gick inte bra alls. Hjälte i Swansea efter play off-matchen för drygt ett år sen. Risken att han hamnar i frysboxen i City är i mina ögon väldigt stor.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan tis 21 aug - 14:14

De Rossi tackar nej till en massa miljoner från City.Känns ganska skönt att det finns spelare som vill spela för klubben de älskar och inte är kåt på en massa pengar.Agger/Gerrard/De Rossi mfl

Sen finns det andra som RvP/Torres....
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf tis 21 aug - 19:07

Sahin typ klar för Ars, really. Fan.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av PiTeRaQ tis 21 aug - 20:13

Ber om ursäkt i förväg för mitt negativa inlägg.

Har tappat hoppet helt och hållet på att vi skulle kunna locka till oss en FÄRDIG världsspelare, med det menar jag då givetvis inte att hans bäst före datum gått ut.. Förra året gjorde vi bort oss med att överbetala något ohyggligt för dom flesta spelarna som kom till oss, det här fönstret gör vi bort oss genom att inte få in spelare som kan göra skillnad från EL till CL...

Det känns som att vi är på god väg att bli ett Arsenal light !! Sad

Slänger inte Brendan fram några ess ur rockärmen innan den 1a september så räknar jag kallt med att vi MAX kommer 6a. Crying or Very sad

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 22 aug - 3:24

Problematiken är den att vi - så länge jag kan minnas - alltid värvat unga spelare och gjort dom till stabila lagspelare (Agger, Skrtel, Reina, Alonso, Garcia, OSV.) och den enda egentliga "stjärnvärvningen" får väl ses som Torres. Sen har vi lagt stora summor de senare åren (för att vi kunnat, tack vare FSG). Men då satt en idiot och analyserade inlägg och passningar på ett visst sätt för att kunna få Carroll att göra mål.

En annan stor skillnad de senaste åren är ju Chelsea och Citys intåg vilket så klart inte hjälpt till våra svagare prestationer. Men man är ju optimist och hoppas att City och Chelsea en dag går åt helvete - men knappast troligt så länge det finns pengar att tjäna på businessen. Jag väntar bara på att typ Sunderland eller Stoke får en "Suggar Daddy" or "Mummy".

(Vad jag gör uppe? Haha tjejen drog precis till London och jag har svårt att sova när jag väl vaknat en gång!)
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen ons 22 aug - 12:46

Sain var en av få spelare jag ville ha till klubben innan fönstret öppnades. Såg han som en "fattigmans Martinez" helt enkelt.

När Allen signades tappade i alla fall jag mitt stora intresse kring spelaren då vi helt enkelt redan har en stor mängd mittfältare i truppen och en till, även om han är riktigt bra hade kanske inte varit direkt lyckat i alla fall.

Att han hamnar i Arsenal förvånar mig inte heller med tanke på de spelare som laget tappat samt att de kan locka med CL.

Finns helt enkelt andra spelartyper som vi behöver mera.

om 5 miljoner för Sinclair stämmer vore det i alla fall enligt mig en värvning som vi skulle ha mer nytta av.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy fre 24 aug - 10:16

CFC-fans anser att Luiz är värd omkring £50m. Vad tycker man om det?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Cliffhanger fre 24 aug - 14:04

Wolves har under dagen sålt Jarvis och Fletcher för sammanlagt 240 miljoner kronor. Snart börjar väl grisar flyga också. Vansinnigt att dom kunde få in så mycket pengar på två (i mina ögon) rätt mediokra spelare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 24 aug - 14:11

Skrev i Sahin-tråden, men kanske mer lägligt här så jag raderade det och skriver här ist.

I alla fall, en polare skickade sms och skrev att vi kommer betala en låneavgift på 5-7 miljoner pund för Sahin utan köpoption. Han är Arsenal-fan och ryktet kommer från en bloggare, låter ju sjukt om vi pröjsar 50 miljoner (i runda slängar) för ett lån som vi inte ens har en option att sedan göra till permanent...?!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Cliffhanger fre 24 aug - 14:20

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Skrev i Sahin-tråden, men kanske mer lägligt här så jag raderade det och skriver här ist.

I alla fall, en polare skickade sms och skrev att vi kommer betala en låneavgift på 5-7 miljoner pund för Sahin utan köpoption. Han är Arsenal-fan och ryktet kommer från en bloggare, låter ju sjukt om vi pröjsar 50 miljoner (i runda slängar) för ett lån som vi inte ens har en option att sedan göra till permanent...?!

Jag tror inte det är helt omöjligt att det stämmer. Det är väl hyfsat vanligt (?) att en klubb som lånar en spelare får pynta en viss summa, oavsett om det finns någon köpeklausul eller inte. 5-7 miljoner pund låter dock i högsta laget. Förutom att vi möjligen kommer betala en viss summa för att låna honom så läste jag någonstans (minns inte var) att vi kommer betala 70 % av hans lön.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 24 aug - 14:38

Det är klart att man får betala en liten summa för att de är "snälla och lånar ut honom"... Men några summor som vi hade kunnat använt för att investerat i lagdelen som faktiskt behövs förstärkas (anfallet) har jag svårt att se att vi lägger. Men förmodligen kommer det från bittra och avundsjuka AFC-fans som gör allt för att se det positiva i att LFC faktiskt får en erkänt bra spelare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av ZuperDP fre 24 aug - 17:42

Reagerade också lite över summorna som nämnts, men kan det vara så att de även inkluderar lönen under låneperioden och annat runt omkring? Att vi betalar 5M £ plus lön låter helt orimligt, även om Liverpool gör tvivelaktiga transfers emellanåt så hade ju detta tagit priset..

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf fre 24 aug - 19:34

Både FSG och BR vet vad dom gör. Or at least I hope so Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Cliffhanger sön 26 aug - 19:37

Trots att pengarna verkar vara slut så går vi efter fler namn. Så här sa Buck efter matchen:

"Jag är inte säker, men hoppas verkligen att vi kan få in några fler ansikten", sa Rodgers till Liverpoolfc.com efteråt.

"Spelarna som redan är här behöver hjälp. Vi har förlorat en del spelare i sommar och vi har bara kunnat värva några få ersättare. Om målet är att förstärka truppen så kommer vi förhoppningsvis att få in några fler nyförvärv under nästa vecka".


Ovanstående är saxat från liverpoolfc.nu. Spännande vecka som väntar. Räknar med att några lämnar och några kommer in.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 26 aug - 21:22

Sahin för 5 miljoner betyder att vi betalar 75% av hans lön över ett år vilket blir 5 miljoner totalt.

Vi betalar alltså ingen engångssumma för att låna honom.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf sön 26 aug - 22:57

Phew
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Cliffhanger tor 30 aug - 13:47

Verkar som att vi nästan har gjort klart med en 18-årig forward vid namn Samed Yesil. Kommer närmast från Bayer Leverkusen där han mäktade med 19 mål på 23 matcher i deras U19-lag. Ryktas gå loss på cirka en miljon pund. Återigen så har vi värvat en spelare som det inte ryktats alls om, Liverpool-style.

(Eftersom att han troligen är tänkt att lira i U21-laget så orkade jag inte skapa en egen tråd om honom.)
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy tor 30 aug - 18:12

Swansea tror jag gör säsongens klipp om Pablo Hernandez från Valencia hinner bli klar. Riktigt duktig spelare som kommer att ta PL med storm.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall tor 30 aug - 19:22

Såg Pacheco på läktarn nu... Vad fan ska hända med honom egentligen?

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 30 aug - 20:02

fotpall skrev:Såg Pacheco på läktarn nu... Vad fan ska hända med honom egentligen?

Riktigt bra fråga.

Ett lån där han får spela varje vecka hade ju varit bäst. Wigan hade varit bra nu när de tappar Moses (Rodallega och N'Zogbia borta sedan tidigare). Har någon Martinez nummer? Smile
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf fre 31 aug - 8:48

Kommer nog hända en del ikväll haha.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall fre 31 aug - 9:30

Haha nu rapporteras det om ingen mindre än Damiao på lån för £3m och köpoption nästa sommar på £13m. Känns skitkonstigt med tanke på att dom nekade Spurs bud på £20m direkt.

Kan ni tänka er hur jobbigt det hade varit på TBR nu och framför allt framåt natten när dom upptäcker att Damiao kanske inte kommer? :(



[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Jaha TBR var minsann öppet

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av ZuperDP fre 31 aug - 10:42

Helvete vad många deals som sker genom lån. Riktigt jävla bedrövligt, här bör ju FIFA/UEFA gå in och reglera hur det ska få gå till, rent hypotetiskt så skulle ju en coach med väldigt goda kontakter med storklubbar kunna gå in och göra en hel del lån för att exempelvis ta sig upp från Championship till PL, eller som vi om vi nu tar en CL-plats genom att göra det med en massa inlånade spelare. Känns lite tveksamt, har man inga cash eller en sugar daddy så får klubben vackert stå sitt kast.

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ fre 31 aug - 15:39

Så jävla nervöst just nu.

Tänk om....
Tänk om det VERKLIGEN skulle vara sant.

Vad? Enligt kopsource live uppdatering så rapporterar brasilianska tidningar att Liverpool är på väg att låna Damiao (5m, 15m utköp).

DET skulle göra fönstret bra. Måste verkligen att vi får en striker nu. Annars har det ju rapporterats om att hunterlaar ska göra medical
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 7 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet