TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om Silly Season

+22
Lark
jägarn
SusoSterling
Niklas J
wewonitfivetimes
_slashing_
G8 - Living Legend
Apanpapan
Busen B
Jimmy_
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
APZ
IzzyDizzy
PiTeRaQ
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Philip Rolf
Mafisen
Flightcrank
26 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall fre 31 aug - 15:59

Rodgers har på officiella sidan dementerat att Huntelaar skulle vara på väg.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Mattis-8 fre 31 aug - 16:08

damiao är verkligen det sexigaste ryktet jag har hört på mycket länge. Sa till en polare under OS att om jag fick välja en av OS spelarna hade jag valt Damiao. Då var jag väl som mest imponerad av honom, men han var helt klart en av turneringens bästa.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop fre 31 aug - 20:52

Går ju bra det här. Var är ambitionerna? Smart att släppa vår enda riktiga striker utan att ha en ersättare klar i kulisserna...
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av mattyb fre 31 aug - 20:56

...och ingen mer kommer värvas tydligen. Det kändes ju lite trist!
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall fre 31 aug - 21:23

fyfan.. Rodgers går ut på presskonferens och säger att 1-2 är på väg. Förlorar Dempsey för 6m till Spurs.... Lite av en skandal. För jävligt om det inte blir något i januari.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field fre 31 aug - 21:31

Just nu känns det bara tomt, med en klump pyrande ilska i magen.

Det vore en sak om klubben inte hade pratat om att plocka in några fler spelare, då hade känts bättre. Men Rodgers har ju offentligt påpekat att truppen inte var klar, 1-2 spelare skall komma in etc etc.

En massa skitsnack!?
Att inte betala 6 mil £ för Dempsey är ju fan tjänstefel. Carrol ut på lån och vi har 2 strikers och två 18-åringar bakom dem. Ser jävligt tunt ut...

Känns som om FSG och Rodgers har kommit ur smekmånaden med ett brak. Skall bli intressant att se reaktionerna på Anfield på söndag. Det är inte glada tongångar allmänt bland fansen. Inte här heller....

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Cliffhanger fre 31 aug - 21:43

Oh boy, vilket antiklimax! Vi gick in till deadline day med ett klart godkänt transferfönster, men efter den här kvällen kan vi då fan inte kalla det godkänt längre. Nej, nu är det bara att ta nya tag och sikta in oss på att mosa Arsenal på söndag.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av jägarn fre 31 aug - 21:46

A-Field skrev:Just nu känns det bara tomt, med en klump pyrande ilska i magen.

Det vore en sak om klubben inte hade pratat om att plocka in några fler spelare, då hade känts bättre. Men Rodgers har ju offentligt påpekat att truppen inte var klar, 1-2 spelare skall komma in etc etc.

....

Fel, ger mig källan till det. Han har sagt att det jobbas hårt för att försöka göra klart med någon fler spelare men sa att det inte var säkert att det skulle bli klart.

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field fre 31 aug - 21:51

jägarn skrev:
A-Field skrev:Just nu känns det bara tomt, med en klump pyrande ilska i magen.

Det vore en sak om klubben inte hade pratat om att plocka in några fler spelare, då hade känts bättre. Men Rodgers har ju offentligt påpekat att truppen inte var klar, 1-2 spelare skall komma in etc etc.

....

Fel, ger mig källan till det. Han har sagt att det jobbas hårt för att försöka göra klart med någon fler spelare men sa att det inte var säkert att det skulle bli klart.


Har inte ork att ge dig några källor på det, inte rätt läge att kräva saker just nu.
Återkom om en vecka skall så har jag förhoppningsvis hittat något.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 31 aug - 22:12

Såg som hastigast ett tweet på min Timeline där det stod att vi har 17 spelare i A-truppen - är det sant?? Vad fan... Skandal!

MEN. Vi har en bättre spets nu än vi hade i Maj så man ska inte klaga.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall fre 31 aug - 22:18

Nu tycker jag seriöst som supportrar att vi verkligen kan FÖRVÄNTA oss relativt stor transferkassa nästa sommar. Stannar West Ham kvar får vi väl typ 17 miljoner bara där, plus att Carroll och Spearings uteblivna löner lär ge oss några extra miljoner också. 4-5 miljoner för Adam också..

Och vad fan ska hända med Pacheco? Har så jävla många frågor efter idag...

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop fre 31 aug - 22:26

Det intressanta är ju att ägarna gillar att prata om att sparad lön också är en del av transfern etc., men att vi i slutändan bara hade pengarna som Adam inbringade att buda på Dempsey för.

Dessutom ställs ju frågan hur mycket Hendersons värde har devalverats på en säsong om ryktena gällande att han skulle ingå i ett eventuellt bud på Dempsey.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf fre 31 aug - 23:14

Spelare som blir HYPERviktiga detta år.

Sterling
Suarez
Borini
Assaidi(!?)

Målvakt Backar och Mittfält är hur chill som helst.
Om dom bara presterar lite.

Det ENDA som egentligen behövdes var en sjuk mittanfallare.
Men Borini är ju köpt, och där kan även Suarez spela.
Nä, ja tror dom kommer köra på ungdomar. Det gjorde BR i Swansea.

Lycka till, till oss.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ fre 31 aug - 23:28

Värsta är ju att med denna truppen på 17 spelare ska vi spela ligan + 3 cuper denna säsong...

Och med så liten trupp blir det en jävla press på spelarna om de inte får spelet att stämma. Med större trupp kan du ju alltid bänka någon som har problem. Fan, just nu har vi ju en start elva och knappt mer? Hade vi spelat i italien hade vi inte ens kunnat fylla bänken!(Hörde att de kör 12 avbytare på bänken från denna säsong)

Just nu är det så illa att några skador så kan vi fan åka ur
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf fre 31 aug - 23:42

DA5 på svenskafans. Hade fan gett honom en lavett. "Öppna plånboken någon gåg för fan"

"Hur mycket har FSG spenderat egentligen? Någon som vet"

Riktigt sjuk unge.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av APZ lör 1 sep - 3:16

Ärligt talat så har de inte spenderat så värst mycket. Mesta har ju varit pengar från försäljningar.

Men som jag läste någonstans, om det var här vet jag inte. Tydligen snålas det för red sox också. Gillar inte vart detta är på väg. Verkar som de inte har några pengar längre
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan lör 1 sep - 5:20

Richard_Buxton_
Interesting looking at #LFC's transfer dealings this summer compared to last. Rodgers' net spend was £16.4M compared to Dalglish's £33.2M


Om detta stämmer så är jag lite oroad...Lånemarknaden är fortfarande öppen dock.Ett vettigt lån då kan man godkänna denna silly season.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av ZuperDP lör 1 sep - 5:42

Känns oroväckande det här.. Sen FSG tog över har väl intäkterna ökat en hel del och utgifterna slimmats (vilket iofs inte enbart varit kass då vi haft en hel del dökött), och när vi inte fixar att höja budet på Dempsey med £1M så känns det ganska illa.

Det sägs att vi minskat lönekostnaderna med £450k också.. Utan att ha belägg för det så känns det som om att den Net Spend vi gjort sen FSG tog över har vi hämtat in med lönesänkningar och sponsoravtal..

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen lör 1 sep - 8:37

fotpall skrev:Nu tycker jag seriöst som supportrar att vi verkligen kan FÖRVÄNTA oss relativt stor transferkassa nästa sommar. Stannar West Ham kvar får vi väl typ 17 miljoner bara där, plus att Carroll och Spearings uteblivna löner lär ge oss några extra miljoner också. 4-5 miljoner för Adam också..

Och vad fan ska hända med Pacheco? Har så jävla många frågor efter idag...

Finns vad jag vet inget i dealen som säger att Hammers måste köpa Carroll om de håller sig kvar i PL.

Däremot måste Liverpool, Hammers och spelaren godkänna en eventuell övergång efter säsongen. ( Läs Hammers och >Carroll måste säga ja för jag har svårt att se Liverpool säga nej. )

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen lör 1 sep - 8:51

Kan hålla med om att transfermarknadens sista dag var lite av ett antiklimax, men om detta är en tydlig och långsiktig plan som inleds har jag svårt att vara alltför hård i min kritik. Visst truppen är tunn och jag hade också gärna välkomnat ett offensivt namn till, men då hade jag velat ha absolut spets. Vi har på slutet haft flera skrämmande signingar av "truppspelare" som fått skyhöga löner som vi sedan inte blir av med, ja Joe Cole jag tänker främst på dig.

Nu har flera av dessa lämnat samtidigt som vi föryngrat en hel del i laget. Om det stämmer att vi sparat in runt 15 miljoner på löner per år är det naturligtvis hur bra som helst för inte sjutton har laget blivit sämre, i alla fall inte startelvan. Lägg därtill att Carraghers kontrakt går ut efter säsongen och då har 5 miljoner till där.

Till nästa sommar har vi t ex sparat in en Joe Allen bara i lägre spelarlöner vilket känns ohyggligt bra i min bok. Samtidigt har vi lyckats behålla befintlig backlinje och enligt mig förstärkt trean på mitten rejält. Det saknas offeniva namn helt klart, men samtidigt har vi många unga offensivt intressanta spelare och någon gång måste ju de få chansen också så varför inte denna säsong?

Tror knappast att ett nyförvärv hade räckt för att vi skulle nå topp 4 i alla fall så nu tar vi en mellansäsong där vi förhoppningsvis kan vara med och nosa i någon av cuperna samtidigt som Pacheco, Morgan, Sterling, Suso m fl kommer få chansen i a-laget.

Några större förhoppningar kanske man inte skall ha på framskjutna placeringar, men jag tror att vi kan få se ett härligt offensivt spelandes Liverpool där flera yngre spelare ges chansen samtidigt som centrallinjen känns riktigt stark. Kort sagt det kommer finnas matcher när vi bjuds på fotbollsgodis blandat med djupdykningar modell större.

Men sätter Rodgers det spel som han vill spela tror jag vi kan se fram emot en mycket intressant transfertid, kanske redan i januari, men defintivt i sommar.

Det enda som oroar mig är skador på fel spelare, men då skall det återigen sägas att jag inte har några större förhoppningar på att nå en framskjuten placering i år utan mest ser denna säsong som en "göra upp med det förflutna" möjlighet.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field lör 1 sep - 10:04

En tabellplacering mellan 10-6 känns realistiskt.
En plats mellan 1-6 skulle vara helt fantastiskt och snudd på otroligt.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall lör 1 sep - 10:23

Fyfan vad bitter jag var inatt. Har släppt lite nu men fortfarande segt att vi förlorade Dempsey. Till just Tottenham igen också.
Tänkte på en sak innan. Om vi hade fått Sigurdsson, vem hade det varit istället för? Allen?

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av mattyb lör 1 sep - 10:44

Tar Allen 100 ggr hellre än Sigurdsson.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan lör 1 sep - 13:45

Ryktas om att FSG är förbannade på Ian Ayre för missade transfers?!Orkar inte copy paste leta själva.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av IzzyDizzy lör 1 sep - 14:19

Allen före Sigurdsson alla dagar i veckan. Tror jag nämnde det härinne för runt en månad sen. Med Sigge hade Gerrard inte fått spela där han vill dessutom.

Allen var perfekt lirare att köpa in.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 8 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet