TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Luis Suarez

+16
Synthpoparen
Bikinipop
Busen B
TedMoberg
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
Flightcrank
Bill Shankly is Legend
fotpall
Cliffhanger
ZuperDP
Mafisen
Philip Rolf
jägarn
20 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop tis 6 aug - 23:24

Mmmm, är inne på samma spår. Vi sitter nog ändå med trumf i hand, så länge inte Ayre, vilket iofs är fullt möjligt, har missuppfattat klausulen. Även om det är The Guardian och ffa Sid Lowe, som jag rankar högt, så känns det ändå som att det är något lurt med hela intervjun.. Vet inte riktigt vad det är..
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av TedMoberg ons 7 aug - 0:00

Det gör genuint ont i min själ när han uttalar sig om Liverpool FC på det viset han gör. Att han har mage till det efter allt vi har gjort för honom.
bajs o spya helt enkelt.

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Busen B ons 7 aug - 0:04

Bikinipop
Beror kanske på att han glömt när/var dottern var född?
Eller att klubben/suarez inte skrev i en klausul som säger att han får släppas för 40 miljoner + 1 pund om liverpool inte slutar sämst 4:a i kontraktet som signerades i augusti.

För min del hoppas jag FSG talar om för Suarez om Modric. Gillar han inte det, berätta om Tevez. Faller inte den historien i smaken får de gärna statuera ett eget exempel som kan heta lex Suarez; spela med u21 hela säsongen och riskera sin VM-plats.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 7 aug - 2:00

Känns som ett desperat move av Suarez att gå ut så här.

Det roliga är ju att Arsenal inte är i CL, utan i kvalet till CL.

Spår i kulan att han stannar en säsong till. Mycket med tanke på Henrys uttalande tidigare på dagen.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 12:21

Kan bara hålla med dig till punkt och pricka, Bikini. Illa, illa, illa om klubben lovat honom att han skulle få gå vid missat CL. Det som han däremot ska ha skit för även om det här löftet faktiskt fanns är att han väljer att gå ut med all den här faktan i en intervju. Det sätter oss i en sån otroligt dåligt sits så det inte är sant. Ruttet jävla beteende från hans sida.

Sen finns det en del roande saker han säger i den där intervjun, som bland annat att han hintar om att han inte är skyldig oss supportrar eller klubben något. När man ställer upp för någon (vilket jag anser att många av oss supportrar gjort genom att försvara honom i ur och skur) så ska man egentligen inte komma med en massa krav på diverse motprestationer, men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag. Luis är fan SKYLDIG oss ett bättre beteende än det här.

Sent tillägg: Guardian har gått ut med att det var Luis som approachade dom, inte tvärtom. Fyfan. Oavsett om han stannar nu så är broarna brända. Det finns inte en möjlighet i världen att jag förlåter honom för det här. Jag kommer att fira om han gör mål, men vår "kärleksrelation" är över. Jag har burit matchtröjan med hans namn på för sista gången. För att citera Mafisen: Luis Suarez you cunt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Apanpapan ons 7 aug - 12:47

Han har bränt alla broar och jag tror inte han fattar det. Jag tror han säger vad som helst bara för att bli såld. Men sälj honom till arseNil efter de har åkt ut kvalet till CL så vi kan skratta. Vi kan inte behålla honom.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 7 aug - 13:03

Som någon nämnde på RAWK så är det möjligt att Brendan kan ha lovat honom muntligt att få gå om vi inte fixade CL. Däremot så blir ett muntligt avtal obsolet vid skrivandet av ett nytt kontrakt. Tydligen så ska detta stå även i de default-kontrakten man kan hämta från PL.

Det vore dock inte första gången som Suarez vrider på sanningen om han skulle haft fel. I Januari detta året citerades han med att att ska stanna även om vi inte skulle fixa CL.

Modern fotboll är sönder i vilket fall. Kanske var det naivt att stödja honom så pass mycket som många andra fans också gjort. Bara han inte går till Arsenal så tror jag att det kommer lösa sig på ett bra sätt.

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 13:07

Bill Shankly is Legend skrev:Modern fotboll är sönder i vilket fall. Kanske var det naivt att stödja honom så pass mycket som många andra fans också gjort. Bara han inte går till Arsenal så tror jag att det kommer lösa sig på ett bra sätt.

Huvudet på spiken. Det är då själva fan att man aldrig lär sig. Det vore väldigt enkelt om man kunde koppla bort alla eventuella känslomässiga relationer till spelare och inser att fotboll till stor del handlar om big business idag, men tyvärr funkar ju inte det riktigt. Man kommer nog att fortsätta bli besviken på spelares beteende iallafall.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 7 aug - 13:27

Cliffhanger skrev:
Bill Shankly is Legend skrev:Modern fotboll är sönder i vilket fall. Kanske var det naivt att stödja honom så pass mycket som många andra fans också gjort. Bara han inte går till Arsenal så tror jag att det kommer lösa sig på ett bra sätt.

Huvudet på spiken. Det är då själva fan att man aldrig lär sig. Det vore väldigt enkelt om man kunde koppla bort alla eventuella känslomässiga relationer till spelare och inser att fotboll till stor del handlar om big business idag, men tyvärr funkar ju inte det riktigt. Man kommer nog att fortsätta bli besviken på spelares beteende iallafall.

Precis, håller med. Men å andra sidan så finns det spelare som Agger och Gerrard. Kanske Coutinho är den nya Dalglish, man vet aldrig. Även om man kalkylerande kan välja att inte bli för känslomässigt inblandad så är det ju just det som får en att fortsätta vara intresserad och hålla på klubben. Man behöver inte falla för cynism bara för att man blir fäst vid spelare så att säga.

If I exorcise my devils well my angels may leave too som Tom Waits sjöng.

Själv kan man ta lite mer avstånd men inte kan man väl gå runt och försöka känna att alla spelare som kommer in är legoknektar helt utan inblandning i klubben. Aspas och Alberto har ju kollat in alla citat av Shankly på Melwood vid detta laget. Det är inte omöjligt att en av dem om 5 år lyfter PL-bucklan. Om man då envist försökt att distansera sig så går man nog miste om väldigt mycket.

Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 13:38

Precis. Man kommer fortsätta bli besviken när man blir sviken i framtiden också, trots att man upplevt det så många gånger vid det här laget. Utan passion och känslomässiga band så försvinner en del av det som gör det fantastiskt att följa en fotbollsklubb. Supporterskap består av highs and lows, precis som livet i stort.

En sak är iallafall säker, det är aldrig tråkigt att följa LFC. Sen jag började bli intresserad av klubben för en sådär 15 år sen så har jag inte upplevt en trist stund tror jag (inom fotbollens värld, dvs). Alltid är det något djävulskap som händer, någon väderkvarn man måste slåss mot eller något som gör att pulsen höjs av ren kärlek. Livet vore så mycket fattigare om man inte hade haft den här föreningen nära hjärtat.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Apanpapan ons 7 aug - 14:36

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen ons 7 aug - 15:00

Vill ni kalla honom för något fult så go right ahead. Mitt öga är blint för det fr o m nu.

Haft en meltdown på twitter över karljäveln. Känner mig långt ifrån stolt att jag övergett mina principer angående Liverpoolspelare, men han förtjänar fan inte bättre.


Senast ändrad av Mafisen den ons 7 aug - 15:05, ändrad totalt 1 gång
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen ons 7 aug - 15:04

Alltså, grejen är att jag har inga problem med att han blir såld. Det enda jag bryr mig om är att det inte blir till Arsenal (eller Manchester U såklart) för det skulle göra det i det närmaste omöjligt att ta fjärde.

Då får klubben hellre sälja honom för 20 miljoner till Real eller city/Chelsea.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop ons 7 aug - 16:20

Blir han inte såld tror jag inte han vågar gnälla så jävla mycket. Tycker att det verkar som att många bortser från VM-faktorn i hela den här soppan. Är han verkligen villig att riskera sin plats i en vm-trupp genom att vägra spela för oss? Sedan är det en annan grej om Rodgers bänkar honom, vilket jag tycker ligger nära till hands.

Tycker Kalle Karlsson resonerade klokt i sin blogg kring affären och skulle han gå till vilken annan klubb än Arsenal, United och ev. Tottenham så skulle jag skita i vilket. Det är en affär som jag förstår att han gör, men går han till Arsenal är det jävligt märkligt..
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av jägarn ons 7 aug - 19:00

Om det finns någon sån där klausul har klubben skjutit sig själv i foten, känns lite som att de aldrig trodde att det skulle bli sådan sanslösa transers i sommar och då vill såklart Liverpool ha ännu mer pengar.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 21:52

Ni har säkert sett den här vid det här laget, men kan man annat än älska vår tränare?

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Det är hårt mot hårt som gäller, med all rätta.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop ons 7 aug - 22:05

Om de Taylor har uppfattat det korrekt och Rodgers och Henry verkligen menar det de säger älskar jag verkligen situationen efter de förutsättningar som finns.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 22:11

Bikinipop skrev:Om de Taylor har uppfattat det korrekt och Rodgers och Henry verkligen menar det de säger älskar jag verkligen situationen efter de förutsättningar som finns.

Situationen är delikat och vi sitter plötsligt med trumf på hand. Det är bara att hoppas att Taylors tolkning stämmer.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop ons 7 aug - 22:22

Precis. För klubbens del visar det på att ingen spelare är större än klubben, samtidigt som det visar att klubben verkligen menar allvar med sin satsning och att den fan inte skall sälja till en ren rival.

Det viktigaste är emellertid att situationen, utifrån nuvarande parametrar, visar på att spelarna fan i mig inte alltid skall/kan få sin vilja igenom. Precis som när Tottenham hade kvar Modric en säsong extra, även om det här är en mer infekterad situation. I dagens bosmantider och i den överdrivet kommersialiserade värld som fotbollen verkar inom, så hoppas jag att det här kan sätta någon form av markering mot att spelarna som redan tjänar oerhört mycket pengar fan inte skall regrediera till en bebis nivå så fort något går emot dem.

Slutligen hoppas jag att alla som använt invektiv mot Suarez fortsätter att göra det även om han är kvar och/eller ber om ursäkt. Vräker man ur sig sådant mot spelare innan alla kort ligger på bordet så måste man stå fast vid den linjen.


Senast ändrad av Bikinipop den ons 7 aug - 22:32, ändrad totalt 1 gång
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Cliffhanger ons 7 aug - 22:29

Bikinipop skrev:Det viktigaste är emellertid att situationen, utifrån nuvarande parametrar, visar på att spelarna fan i mig inte alltid skall/kan få sin vilja igenom. Precis som när Tottenham hade kvar Modric en säsong extra, även om det här är en mer infekterad situation. I dagens bosmantiden och i den överdrivet kommersialiserade värld som fotbollen verkar inom, så hoppas jag att det här kan sätta någon form av markering mot att spelarna som redan tjänar oerhört mycket pengar fan inte skall regrediera till en bebis nivå så fort något går emot dem.

Som vanligt är du något på spåren och jag håller verkligen med. Förhoppningsvis så kan den uppkomna situationen få en markerande funktion, även fast jag tvivlar på att det blir så. Fotbollens värld har spårat totalt, och för att rädda den så tror jag att typ en monumental krasch är vad som krävs.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Bikinipop tor 8 aug - 11:42

Tycker Barnes ändå har en viss poäng: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Mafisen fre 9 aug - 5:34

John W Henry.

Chef eller?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Apanpapan fre 9 aug - 6:29

John W Henry möcke bra! Mitt förtroende för honom och BR har ökat rejält.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av PiTeRaQ fre 9 aug - 14:41

Tycker alla dessa divor inom fotbollen SKALL sättas på plats precis som vi verkar göra.. Hoppas verkligen inte detta är ett spel för galleriet bara.. Visar att vi inte säljer vad som helst till vem som helst som tex Arsenal med Van Persie, Nasri etc!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Philip Rolf lör 10 aug - 7:17

Om klubben låter Suarez träna med kidsen och dessutom inte ens får åka med till Dublin OCH säger i media att han kommer straffas till han bett om ursäkt, det är rätt stort.

Vill minnas att någon i denna tråden sa att han skulle få be om ursäkt, vilket jag aldrig trodde skulle ske. Kudos till dig Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Luis Suarez - Sida 5 Empty Sv: Luis Suarez

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet