TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

+9
fotpall
Scrooge
Flightcrank
Cliffhanger
A-Field
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Niklas J
Mafisen
13 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av wewonitfivetimes lör 5 maj - 18:29

Synd att Kenny försökte sig på någon mystisk konstigt taktiskt plan istället för att spela de formstarka spelarna. Det där är inte Kennys område tyvärr.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank lör 5 maj - 18:32

Det hade varit en lite väl sjuk säsong om vi hade vunnit den här finalen också. Som jag ser det så är det stora problemet att vi inte fixade en ersättare till Lucas i vintras (det är ju inte heller helt säkert att han kommer tillbaka). Spearing är en skön kille men han håller inte på den här nivån, tyvärr. Eftersom han inte klarade av att styra det defensiva mittfältsspelet så blev Gerrard och Henderson tvungna att ta ett stort defensivt ansvar vilket ledde till att Suarez blev helt ensam i första.
Andy är i slutändan den ända spelaren som får godkänt efter dagens match. Trotts det så tycker jag att det var rätt att han inte startade. Jag hade gärna satt ett offensivt lag på plan från start med Suarez på en kant men det hade nog inte funkat i slutändan. Chelski kan det där med defensiv (på något vänster utan att egentligen ha ett toppförsvar).
Reina borde ha tagit första men han var långt ifrån ensam att göra bort sig i den situationen.
Just nu är det tungt, tungt tungt.
Fick vi igen för "the goal that never was"? Jag kan inte avgöra om bollen var inne eller ej, kanske dags för målkameror?
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank lör 5 maj - 18:33

Är det någon som är förvånad över att Swepool dök upp på SF efter en förlust?
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av A-Field lör 5 maj - 18:40

Tycker det är förvånande och tragiskt att TBR fylls med personer som klagar som fan efter en sådan här match, när de annars inte ens brukar synas på forumet.

Tung förlust idag mot ett Chelsea som jag ogillar mer och mer för varje gång jag ser dem. Vore fantastiskt om vi kunde tvåla till dem på hemmaplan och krossa deras CL drömmar rejält. Sedan får lita på Bayern.


A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank lör 5 maj - 18:46

A-Field skrev:
Tung förlust idag mot ett Chelsea som jag ogillar mer och mer för varje gång jag ser dem.

Drogba är framförallt en spelare som sjunker i den här matchen. Att filma i närkamper är en sak men att göra det när det när det inte ens finns kontakt.

Såg ni förresten hur Meireles fick slita för att få röra i pokalen, ingen ville ge den till honom, Torres firade inte speciellt överdrivet trotts att det var hans första klubblagstitel(?).

Det går inte att säga att vi förtjänade vinst idag eftersom vi bara spelade fotboll i en halvtimme men satan vad det svider när vi var så nära!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av A-Field lör 5 maj - 18:52

Flightcrank skrev:
A-Field skrev:
Tung förlust idag mot ett Chelsea som jag ogillar mer och mer för varje gång jag ser dem.

Drogba är framförallt en spelare som sjunker i den här matchen. Att filma i närkamper är en sak men att göra det när det när det inte ens finns kontakt.

Såg ni förresten hur Meireles fick slita för att få röra i pokalen, ingen ville ge den till honom, Torres firade inte speciellt överdrivet trotts att det var hans första klubblagstitel(?).

Det går inte att säga att vi förtjänade vinst idag eftersom vi bara spelade fotboll i en halvtimme men satan vad det svider när vi var så nära!

Känns som om vi har varit nära hela säsongen.
En halvtimme. Varför kunde vi inte spela på det sättet under 75 min? Då hade vi vunnit. Eller om vi spelat som vi gjorde mot Arsenal hemma? Då hade vi vunnit med 4-0.
Alla dessa förbannade om. Förbannat tröttsamt. Denna säsongen har varit ett enda stort OM!

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf lör 5 maj - 18:59

Jag brukar alltid vara positiv osv, men nu, fan.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank lör 5 maj - 19:03

Att spelarna i alla fall visade kämpaglöd i slutet är det positiva jag tar med mig ifrån den här matchen.

Undrar vad Henry tänkte på läktaren...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av wewonitfivetimes lör 5 maj - 19:47

Ärligt talat så hade vilken annan manager som helst fått sparken vid det här laget. Kommentatorerna påstod att det var Liverpools sämsta ligasäsong sedan 1949. Kan det verkligen stämma?

Om det är rätt eller inte att Kennys historia köper honom extra tid vid rodret, det får framtiden utvisa. Jag är tveksam.

Jag har dock sagt att två cuptitlar skulle köpa honom ett till år som boss HOS MIG, även om det inte skulle göra detta till en "okej säsong". Nu vet jag inte vad jag tycker borde ske.

Det handlar ju inte heller bara om Kenny är rätt man för jobbet eller inte. Det är väldigt lätt att stå och skrika "avgå" när en manager inte får med sig resultaten. Men finns det några bättre manager på marknaden som är villig att ta över? Det är frågan.

Vi får absolut inte göra som 2010 då vi tvingade ut Rafa för att sedan upptäcka "Oj, ingen vill ta över en klubb i kris med skulder över öronen, fan Rafa ville ju vara kvar... Nu får vi nöja oss med Roy, opps!"
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av jägarn lör 5 maj - 19:49

Frågor till Kenny;

1. Vad har Liverpool för grundspel?

2. Hur kunde laget komma ut så dåligt i första halvlek?

3. Hur skulle vi spela i offensiven då Gerrard sjunker ner tillsammans med Downing och Bellmay och lämnar Suarez ensam på topp.

4. Varför fortsätter Reina konstant att släppa första stolpen? Har han gjort en sämre säsong någonsin?

5. Varför får Henderson fortsätta spela istället för Kuyt? Vad har Henderson för egenskaper som betyder att han får spela match efter match?

6. Hur kan så många hörnot slarvas bort på första stolpen? Och varför går inte en enda spelare på första stolpen, Agger, Skrtel och Kuyt vart är ni?

7. Vad gör spelarna på träningarna, då spelet sätt ut precis på samma sätt under hela säsongen?

8. Vart är motivationen och energin i säsongens viktigaste match och hur ska man få in en vinnarmentaliteten i omklädningsrummet?

Får jag svara på ovanstående frågor så skulle jag bli nöjd men vi kommer förmodligen bara få höra "vilken karaktär spelarna visar i andra halvlek", "vilken otur att det inte blev 2-2" och "hur bra Liverpool spelade utan att vinna".
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 6 maj - 0:11

Hörrni grabbar, jag mår så dåligt. Trodde en utekväll med Liverpoolsbro kunde lösa sorgen. Men det är så synd. Kenny skänkte bort denna titel till Torres och grabbarna med tanke på den defensiva uppställning han ställde upp med.

Just nu, klockan 02:06, känns det bara så jävla tungt. Vi hade kunnat spela fotboll från minut 1 och vunnit det. Men först när Carroll kommer in börjar vi. Dock är det imponerande att se hur Carroll utvecklats denna säsong. Han visar att han är värd slantarna vi betalade i januari 2011!

En sak ska alla jävla idioter ha klart för sig. Vi är Liverpool FC. We'll never walk alone - cause we are bigger than that.

---

EDIT: Haha, LOL! God morgon alla! Nu blickar vi framåt mot en ljusare framtid som Logik på TBR hade sagt!


Senast ändrad av Daniel N'Grogg (D.23) den sön 6 maj - 5:20, ändrad totalt 2 gånger
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 6 maj - 0:12

Avd. Deprimerande fylleinlägg. Deal with it!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Apanpapan sön 6 maj - 11:00

Att Reina har gjort sin sämsta säsong någonsin kan nog alla hålla med om.Kan det bero på att Xavi Valero inte längre är målvaktstränare?

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Apanpapan sön 6 maj - 12:28

Sen att läsa på TBR får mig att vilja slita ut mina ögon och stoppa dem i en mixer.Reina ville någon tydligen sälja.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av PiTeRaQ sön 6 maj - 15:22

Jag går in numera på TBR hånler lite och går in här och skriver istället.. Känns inte värt att slita på tangentbordet ens för att skriva där inne längre.. Framförallt inte nu när dom man kunde tänkas diskutera med numera hänger här inne!

Tyvärr, eller?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf sön 6 maj - 16:49

Ojojoj, jag vaknade upp imorse och mådde skit, hände detta verkligen?

Det jag nog stör mig på mest såhär i efterhand är att vi inte krigade om mittfältet. Vi spelade 45 minuter längs kanterna. Vad fan trodde vi skulle hända?

Upp med alla 5 meter, stressa lite, kriga som vi alltid gjort, sen kötta in mot Carroll och Suarez. Nä just de, Carroll som visat bäst form av alla i Liverpool var inte ens med från start.

FAAAAAN
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Flightcrank sön 6 maj - 17:18

Apanpapan skrev:Sen att läsa på TBR får mig att vilja slita ut mina ögon och stoppa dem i en mixer.Reina ville någon tydligen sälja.
Så var det, jag deltog själv i den diskussionen. Det var liksom svårt att låta bli.
Det är lite för långsamt här och jag hade ett behov att få skriva av mig Razz
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Philip Rolf sön 6 maj - 17:28

Inte långsamt, bara färre människor som drar ur sig sjuka oneliners Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Mafisen sön 6 maj - 20:36

WWIFT

Tre managers som är lediga nu är Capello (som sagt att han vill jobba i PL), AVB och Rafa.

Och vad händer med Emery? Klart med klubb för honom?

Jag har inte ens velat tänka på matchen igår och kommer nog inte göra det heller. Mår bäst då tror jag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15 - Sida 3 Empty Sv: Chelsea- Liverpool FC, lördag 5/5 18.15

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet